یزدان نجات گفت: دانش آموزان ما در مسیری قرار گیرند با دانشی کسب می کنند نگرش آنان تغییر کند

کمال آنلاین : در روزهای آخرین سال در حالی که لحظه به لحظه به سالی نو و زندگی جدید نزدیک‌تر می‌شویم و شیرینی این لحظات را به کام می‌کشیم، شاید برای کودکی که بضاعت مالی ندارد یا پدر و مادر خویش را از دست داده و یا گرفتار مریضی های صعب العلاج است، یا مردی که بیمار لست و درآمدی ندارد، زنی که سرپرست خانوار است و بضاعتی ندارد، این روزها روزها لحظات همچون شربت تلخی باشد که مجبور به چشیدن آن است.

این روزها با توجه به برخی مسائل و شرایط سخت و تلخ جامه، وضعیت نابسامان اقتصادی، تهاجم‌های فرهنگی و سیاست‌های غلط جامعه، همه درگیر و گرفتار زندگی عادی خود هستند. مشکلات روز به روز بالا می‌رود و اعصاب و روان مردم حساس‌تر و ضعیف تر می‌شود و مردم به سختی گذران زندگی خود می کنند. همه این مسائل باعث می شود که مردم فرصتی برای اندیشیدن به زندگی غیر خود نداشته باشند، کسانی که نیازمندان واقعی جامعه اند روز به روز نیازمند تر شوند و دستی نباشد که به آن‌ها یاری برساند

.

**استقبال از جشنواره غذا دبستان غیر دولتی پسرانه فروغ دانش

مرتضی یزدان نجات موسس و فرهیخته دبستان غیر دولتی پسرانه فروغ دانش که سالیان سال دست به خیر شان درجهت کمک به دانش آموزان بضاعت زبانزد خاص وعام می باشد امسال هم با نزدیک شدن به ایام نوروز دریک اقدام بسیار خود ودرخور تحسین وبا همکاری معاونین و همکاران واولیا دانش آموزان اقدام به برپائی جشنواره غذا باهدف کمک به دانش آموزان مدارس کم برخوردار ومحروم شهر آمل بمدت دو روز را درمحوطه دبستان که با استقبال بسیارخوب خانواده های دانش آموزان روبرو بودند برگزارنمود .

**هدف هایی را در این مدرسه دنبال می کنیم اول دانش، دوم نگرش و سوم مهارت بچه هاست

شاید دیدار با این مردبزرگ که درعرصه تعلیم وتربیت ید طولانی دارد وهمیشه حسرت این را دارد که با این پتانسیلی که وجوددارد چرا باید بعضی از فرزندان به جهت نداشتن تمکن مالی از تحصیل محروم بمانند .باری درحاشیه مراسم فرصتی دست داد تا گفتگوئی کوتاه درخصوص برگزاری این جشنواره را داشته باشیم وی با بیان اینکه با استعانت از خداوند متعال ما هدف هایی را در این مدرسه دنبال می کنیم که اول دانش، دوم نگرش و سوم مهارت بچه ها است  گفت : در این جشنواره مهربانی که برای کل بچه های بی بضاعت شهر تشکیل دادیم درحقیقت این مهربانی بدین معنا است با پول هایی که بچه ها می آورند همه آنها را چند برابر می کنیم و در سال گذشته حدود 27 مدرسه شهرستان آمل را تحت پوشش قرار دادیم .

**حدود 400 نفر دانش آموز بی بضا عت را در سال گذشته تحت حمایت قرار دادیم

وی ادامه داد : با هماهنگی صورت گرفته هر مدرسه ای به مدیرش اعلام کردیم که شما می توانید حدود 20 دانش آموز بی بضاعت را معرفی کنید تا برایشان حواله صادر نماییم و ضمن حفظ کرامت انسانی برای خرید کفش و لباس اقدام نمایند بدون آنکه بدانند چه کسانی این هدیه را دادند که حدود 400 نفر را در سال گذشته تحت حمایت قرار دادیم و خواستیم زیبایی بهار برای این دانش آموزان نشان دهنده باشد تا امیدی برای آینده و کشور داشته باشند و بدانند عده ای حامی آنها و در کنارشان هستند

موسس و فرهیخته دبستان غیر دولتی پسرانه فروغ دانش  ادامه داد : بچه باید دانش خرید و فروش را یاد بگیرد تا چگونه محصولی بیاورد و آن چگونه با تعامل بتواند بفروشد که در این جشنواره چنین توانمندی را یاد می گیرد و اگر روزی دکتر یا مهندس هم شود می داند برای توسعه فعالیت خود چگونه باید تلاش و تبلیغ نماید تا همه مردم به سوی او بیایند تا با دانش خود سود ببرد و با فهم خود سود برساند .

**دانش آموزان ما در مسیری قرار گیرند که با دانشی کسب می کنند نگرش آنان تغییر پیدا می نماید

یزدان نجات گفت : دانش آموزان ما در مسیری قرار گیرند که با دانشی کسب می کنند نگرش آنان تغییر پیدا می نماید که باید با جامعه تعامل داشته باشند و اخلاق و رفتار آنها خوب باشد تا وجود عالی برای جامعه شوند و به درد خودشان و مردم بخورند

وی تاکید کرد : وقتی دانش آموزان دانش و نگرش کسب کردند به مهارت می رسند و زمانی به مهارت برسند می توانند فکر کنند در چه مسیری قرار گیرند که مرفه شوند و زندگیشان قوی گردد و با زیبایی و خوشحالی زندگی کنند و امید به آینده داشته باشند .

**بازارچه مهربانی نیز یک مهارت است و نیاز داریم دانش آموزان ما بدانند باید به چه دانشی برسند تا بتوانند جامعه را برگردانند

وی خاطرنشان کرد : ما در جلساتی که با اولیای محترم داشتیم همه از بازارچه مهربانی استقبال کردند در کنار مهارت افزایی های دیگری نظیر کدینگ و برنامه ریزی سایت، برنامه ریزی کامپیوتر، مهارت های آزمایشگاهی و... این بازارچه مهربانی نیز یک مهارت است و نیاز داریم دانش آموزان ما بدانند باید به چه دانشی برسند تا بتوانند جامعه را برگردانند و مدیریت داشته باشند و خود اولیای دانش آموزان نیز زحمت می کشند و با ما همفکری و همزبانی دارند و این سبب می گردد ما فرزندان آنها را به نحو احسن بار بیاوریم .

**فراهم نمودن امکانات برای دانش آموزان جهت کسب مهارت

وی عنوان داشت : این مدرسه ظرفیت های ارزنده ای نظیر اتاق ساخت رباتیک، ساخت اکثر وسایل پروازی، اتاق سفالگری و... داریم که دانش آموزان ما با مهارت لازم خودشان چنین چیزهایی می سازند و ضرورت دارد همه این مهارت ها از مدرسه شروع گردد و ما تمام این ها را به اولیا می گوییم که 5 نوع فوق برنامه در مدرسه داریم و علاوه بر آن چنین بازارچه ها و همایش هایی داریم تا دانش آموزان ما بتوانند مهارت های بیشتری کسب کنند و فرد مثمرثمری برای جامعه باشند.