یکی از دلایل کندی سرعت ساخت سد کمبود اعتبار جایگزین کردن ۱۱ کیلومتر جاده جدید و ساخت یک پل برای دسترسی به جاده چلاو است.

منتشرکننده خبر: ناصر اشرفپور نوایی /// معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندرانوی دلیل اصلی کندی عملیات ساخت سد هراز را فقط کمبود اعتبار دانست و گفت: در حالی که ساخت این سد با پیش بینی کمتر از یکهزار میلیارد تومان اعتبار شروع شد که این رقم پس از هزینه هنگفت که اکنون به ۴۲درصد پیشرفت فیزیکی رسید، برای تکمیل آن به حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار جدید نیاز دارد.

نبی زاده با اشاره به این که ساخت سد هراز در کنار جاده مهم اساسی به همین نام شرایط را به مراتب سخت تر کرده است، توضیح داد: یکی از دلایل کندی سرعت ساخت سد کمبود اعتبار جایگزین کردن ۱۱ کیلومتر جاده جدید و ساخت یک پل برای دسترسی به جاده چلاو است.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع کشاورزی و تامین آب شرب شهرستان های مرکزی مازندران از محل آب ذخیره شده این سد، دولت سیزدهم به این موضوع توجه ویژه ای کرده است و امیدواریم با تامین اعتبار تا پایایان سال آینده شرایط سد را به مرحله ای برسانیم تا آبگیری موقت آن عملیاتی شود.

وی با بیان این که مسوولان کشور و دولت باید برای توسعه زیر ساخت های استان مازندران که استانی با محوریت کشاورزی به خصوص تامین کننده ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور است باید برنامه ای جدی برای تامین آب مورد نیاز و مطمئن در شرایط بحرانی و خشکسالی داشته باشند، تصریح کرد: اگرچه اهمیت ساخت سد هراز با حجم بالای آبدهی این رودخانه از گذشته مورد توجه قرار گرفت، اما این که پس از گذشت سه دهه کمتر از ۴۲درصد پیشرفت فیزیکی داشتهب اشد، برای کشاورزان اصلا پذیرفتنی نیست.

این مسوول شرکت آب منطقه ای مازندران به اجرای حدود ۶۰ کیلومتر لایروبی رودخانه های مهم کشاورزی در منطقه حوزه آبریز هراز طی سال گذشته اشاره کرد و گفت : تمامی کارکنان شرکت به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی برای گذر از کم آبی و تنش خشکسالی پای کار هستند.