۲۶ آذر بعنوان روز ملی حمل و نقل در تقویم کشورمان ثبت شده است. تعیین این روز و به این مناسبت در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه‌ سازی جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل در اقتصاد ایران، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور صورت گرفته است.

۲۶ آذر بعنوان روز ملی حمل و نقل در تقویم کشورمان ثبت شده است. تعیین این روز و به این مناسبت در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه‌ سازی جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل در اقتصاد ایران، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور صورت گرفته است.

روز حمل ونقل فرصت خوبی می باشد تا از زحمات و تلاش های ارزنده رانندگان کلیه خطوط حمل و نقل تقدیر به عمل آمده و به نقش اثرگذار آنان در خدمت رسانی به آحاد مردم اشاره گردد تا مردم بیش از پیش آگاه نسبت به فعالیت های رانندگان عزیز باشند.

این ایام زمان آن است تا فرصت ها و آسیب های حوزه حمل و نقل بررسی شده و برای بهبود شرایط نیز برنامه ریزی و اقدام عملی شایسته ای صورت پذیرد.

امروز شاهد هستیم مردم ما از خودروهای درون شهری برای رفت و آمد و انجام فعالیت های روزمره خود استفاده می کنند که ضرورت دارد مدیریت شهری تلاش جدی در راستای نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری داشته باشد تا شهروندان با راحتی و آسودگی خاطر جابجا شوند.

از یک طرف رانندگان تاکسی درون شهری دغدغه هایی دارند که باید در راستای رفع مطالبات و مشکلات این فعالان حوزه حمل و نقل تلاش شایسته ای صورت پذیرد.

در شرایط کنونی که رانندگان خودروهای درون شهری دغدغه های بسیاری همچون افزایش هزینه ها دارند، با مورد جدیدی چون تاکسی های اینترنتی مواجه شدند که به طور قطع و یقین اگر این تاکسی ها گسترش پیدا نمایند سبب آن خواهد شد تا بخش بسیاری از بازار تاکسی های تلفنی درون شهری از بین برود.

در عصر تکنولوژی و ارتباطات قرار داریم و درست است که ایجاد تاکسی های اینترنتی مشکلاتی برای تاکسی های تلفنی ایجاد خواهد کرد اما نمی توانیم به هر نحوی که شده است جلوی آن را بگیریم.

دو پیشنهاد وجود دارد و این است که خود تاکسی های تلفنی موجود در سطح شهر تحت نظارت سازمان حمل و نقل شهرداری نسبت به ایجاد یک شبکه اینترنتی برای فعالیت کاری خود اقدام نمایند و به نوعی بازار رقابتی در حوزه حمل و نقل درون شهری ایجاد شود و نیز آنکه شرکت های اینترنتی از رانندگان تاکسی های تلفنی برای کارشان استفاده کنند زیرا که شهرهای کوچک ظرفیت آنچنانی ندارند تا از انواع و اقسام سیستم های حمل و نقلی در حوزه درون شهری استفاده شود که علاوه بر ایجاد مشکلات برای خود رانندگان تاکسی زمینه ساز افزایش ترافیک درون شهری نیز می شود.

امید است مدیریت یکپارچه ای در درون شهرها برای نظارت بر عملکرد سیستم حمل و نقل وجود داشته باشد و دغدغه ها و مطالبات فعالان این عرصه رفع گردد.