مشارکت شهروندان آملی در تصمیم گیری های شهری با رویکرد جدید سامانه 137

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال نیوز ، حسین ریحانی مدیر روابط عمومی شهرداری آمل در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با بیان اینکه تلفن خدماتی ۱۳۷ به عنوان پل ارتباط بين مردم و شهرداری و با هدف دريافت پيام شهروندان در خصوص مسائل شهری به صورت يک صندوق صوتی پيام گير ايجاد گرديد گفت: مرکز در بدو تاسيس به صورت شبانه روزی و به صورت سيستم گويا مبادرت به ضبط تماس و درخواست های شهروندان می نمود و پيام های سامانه در ساعات اداری برای پيگيری به شهردار، معاونین و مسئولین دوائر ابلاغ می گرديد.

وی افزود: سامانه 137 اصول شهروندمداری، مشارکت مردمی، رفع فوری مشکلات شهری و پاسخگویی به مشکلات شبانه‌ روزی بدون وقفه را سرلوحه گسترش فعالیت‌های خود قرار داد تا با شعار سرعت، دقت و صحت نیاز شهروندان را با مشارکت خود آنان در کمترین زمان به انجام برساند.

ریحانی  با اشاره به اینکه این سامانه دارای 350 موضوع شامل آسفالت، جدول گذاری، لکه گیری، تنظیف و دیگر امور است افزود: سامانه به گونه ای طراحی شده است که هر ناحیه و معاونت بر اساس میزان پیام های پاسخ داده شده و رضایت مندی شهروندان رتبه بندی شده و چنانچه کاستی وجود داشته باشد مشخص و عوامل بروز آن مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهروند محوری یکی از اولویت های اساسی و مهم مدیریت شهری است و از طرفی تشویق و ترغیب شهروندان به پیگیری مطالبات خود باعث می شود شهرداری در خصوص اقداماتی که در سطح شهر انجام می دهد پاسخگو باشد.

ریحانی تصریح کرد: بسیاری از درخواست های مردمی با اقدامات اولیه در سطح نواحی قابل رفع است و انتظار می رود با آغاز به کار این سامانه بتوانیم رضایت شهروندان و حل مسائل و مشکلات شهری بدست آوریم

مدیر روابط عمومی شهرداری آمل ادامه داد: دراین سامانه پس از تماس شهروندان پیام بصورت اینترنتی، موبایل و تماس بوسیله 3 نفر اپراتور ثبت وکد رهگیری داده می شود تا بتوانند شهروندان پیگیر مطالبات خود باشند و نوع مشکلات مشخص و به معاونین ، سازمانها و مسئولین دوائر ارجاع داده می شود.

ریحانی با بیان اینکه این طرح برای اولین بار دربین شهرداری ها استان اجرا می شود اشاره کرد: درسامانه جدید شهروندان پس ازدریافت کد رهگیری می توانند از طریق سامانه پیگیری مراحل کاری خود باشند.

وی تاکید کرد: افزایش کارایی کارکنان، شناسایی نقاط ضعف در سطح شهر، مشارکت مردم در تصمیم گیری های شهرداری، افزایش اثر بخشی، ارتقا علمی و توانمندی منابع انسانی، میزان رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری، کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری و افزایش کیفیت خدمات شهری از جمله مزایای این سامانه است.