کسب رتبه اول مدرسه نمونه پژوهش محور مازندران توسط مدرسه دولتی فرهنگ آمل +عکس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال نیوز ، در سال های اخیر رویکردهای کیفیت، تحول و بهره وری در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است و بر اساس این رویکردها، محورهایی چون مدارس برتر، کارآمد، اثربخش، فرآیند محور و دیگر امور ذهن مدیران آموزشی را به خود جلب کرده است.

تربیت دانش آموزان پژوهنده و با ایمان از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت است که از طریق شکوفایی فطرت و بهره گیری از ظرفیت های ذهنی در یک فرایند تعاملی به عوامل مختلف محیطی (معلم، جامعه و دیگر امور) حاصل می شود.

یکی از الزامات تحقق این اهداف، دارا بودن مدرسه از ویژگی های پژوهندگی و ارزش آفرینی است و پژوهش یک مقوله چند وجهی است که می توان با عناوینی چون دانش آموز پژوهنده، معلم پژوهنده، مدیر پژوهنده و دیگر عناوین از آن یاد کرد.

در همین راستا مدرسه دولتی فرهنگ آمل توانست با مديريت خانم سهیلا هادی پور رتبه اول را در بين مدارس پژوهش محور سطح استان كسب کند و برگ زرینی دیگر بر افتخارات آموزش و پرورش آمل بیافزاید.

 خانم سهیلا هادی پور با سابقه 27 ساله در امر تعلیم و تربیت و با کوله باری از تجربه توانسته است در طول 8 سال مدیریت مدرسه دولتی فرهنگ آمل و با همکاری و تلاش کادر مدرسه و معلمان دلسوز و زحمتکش گامهایی بردارد که در استان بلکه کشور به عنوان الگو معرفی شود.

  وی با بیان اینکه تمام تلاش این بود بتوانیم دانش آموزان عزیز را با علم روز آشنا کنیم گفت: فکر کلاس هوشمند سازی به فکر اینجاب و همکاران در طول چند سال در برنامه کاری قرار داشت که توانستیم جزو اولین مدارسی در شهرستان باشیم که تمام کلاسها را هوشمند کنیم.

 وی افزو : به دنبال این بودیم که بتوانیم با استعدادیابی و استفاده از امکانات موجود در میدانی گام برداریم که شایسته آن باشیم و دراین مسیر خانم سیما سنگی از دبیران دلسوز تاثیر گذار و همراه خوبی بودند.

 مدیریت مدرسه دولتی فرهنگ آمل ادامه داد: پایه هوشمند سازی مدرسه را از 4 سال قبل شروع کردیم که توانستیم در ظرف یکسال به مرحله نهایی برسیم که اعتقاد این بود بتوانیم به سمت کارهای پژوهشی حرکت کنیم که موفق شدیم.

  هادی پور با بیان اینکه ایجاد بستر سازی ضامن اجرایی کار بود ادامه داد: امروز با مدد از خداوند متعال و همکاران خوب 50 درصد از دانش آموزان توانایی ساخت پاورپوینت را دارند که به این یقین رسیدیم پژوهش زمینه ساز خلاقیت و نوآوری است و خلاقیت و نوآوری زمانی حاصل می شود که دانش آموزان و معلمان از طریق کارگروهی و روش پژوهشی مسائل را مورد بررسی قرار دهند و از درون مسئله روش های جدید را خلق کنند.

وی با تاکید براینکه رمز موفقیت ما بستر سازی بوده است خاطرنشان کرد: 15 کلاس با حضور 470 دانش آموز از پایه اول تا ششم با 8 دستگاه کامپیوتر برای سایت کارگروهی طراحی شده است که بنام مدرسه هوشمندسازی مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد.

 مدیریت مدرسه دولتی فرهنگ آمل با اشاره به راه اندازی کلاس نیمه هوشمند اظهارداشت: حدود 3 سال قبل طرح کلاس نیمه هوشمند با بازدید از مراکز آموزشی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه نرم افزار خاصی طراحی شد و کلاس بصورت شبکه ای اداره می شود و نرم افزار بر روی لب تاپ دانش آموزان نصب می باشد که هر هفته آزمون های آنلاین صورت می گیرد.

  هادی پور با بیان اینکه اطلاعات در دنیا به سرعت در حال رد و بدل می باشد تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم دانش آموزان چیزهای جدیدی را یاد بگیرند و در تمام کلاسها اینترنت وصل می باشد تا معلمان بتوانند از این طریق یافته های جدیدی را به دانش آموزان آموزش دهند.

  وی ادامه داد: تمام تلاش این است که خود دانش آموزان را با ابزار پژوهشی آشنا کنیم که بصورت پژوهش محوری کار کرده ومنابع قوی را شناسایی تا دانش آموزان مراجعه کنند.

 وی ضمن قدردانی از توجهات اولیای دانش آموزان بخصوص خیر نیک اندیش آقای حسین بزرگر که توانستیم ساختمان جدید مدرسه را شروع کنیم گفت: هوشمندسازی مدرسه را با همیاری اولیا دانش آموزان انجام دادیم.

 مدیریت مدرسه دولتی فرهنگ آمل از راه اندازی طرح جدید اتومایسیون اداری در سال آینده خبرداد.

 هادی پور با تاکید بر اینکه علاوه بر ارتقای سطح فکری دانش آموزان به ارتقای سطح عملی و فرهنگی توجه ویژه می شود ادامه داد: دانش آموزان ساعی و پرتلاش این مدرسه توانستند در سال گذشته در طرح علمی جابربن حیان و و طرح رباتیک مسیر یاب رتبه اول شهرستانی و 27 نفر از دانش آموزان در رشته های فرهنگی و هنری رتبه های اول تا سوم را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسب رتبه استانی در مسابقه انشا نویسی، حضور 5 نفر از دبیران این مدرسه در جشنواره تدریس با کسب 4 رتبه اول شهرستانی، 1 رتبه دومی و 1 رتبه استانی، کسب رتبه اول در تئاتر ، کسب رتبه اول در پرسش مهر ریاست جمهوری در رشته های عکاسی، نقاشی و وبلاگ نویسی و منتخب کشور توسط گروه سرود عناوین افتخارات دیگر مدرسه می باشد.

  مدیریت مدرسه دولتی فرهنگ آمل خاطرنشان کرد: توجه مدیران قبل از اینکه هدف شان رتبه آوری باشد سرمایه گذاری روی تمام دانش آموزان باشد که یک روز نمود پیدا می کند و کسب رتبه های برتر توسط این مدرسه ریشه داراست.

 هادی پور در پایان از زحمات معاونین و همکاران دفتری، معلمان و اولیای دانش آموزان که در کسب موفقیت های این مدرسه همت داشتند قدردانی و تشکر کرد.