آمریکا با بمباران ایران در بحبوحه مذاکرات صلح نشان داد که میز مذاکره برایش فقط دامی برای فریب است، غافل از آنکه ملت ایران با غیرت حسینی، هرگز در برابر یزدیان زمانه زانو نخواهد زد.

ای ملت ایران! ای وارثان غیرت و حماسه! بار دیگر طبل رسوایی شیطان بزرگ به صدا درآمد و نقاب از چهره کریه کدخدای دروغین جهان فرو افتاد. آمریکای عهدشکن، این گرگ هار و زخم‌خورده، در صحنه سیاست جهانی ثابت کرد که مذاکره در قاموس استکباری او، نه مسیری به صلح و تفاهم، که تله‌ای مرگبار برای غافلگیری، اخاذی و تحقیر ملت‌های آزاده است. درست در بحبوحه مذاکرات صلح و آتش‌بس، آن‌گاه که ابتکار عمل سیاسی در جریان بود و جامعه جهانی چشم به میز دیپلماسی دوخته بود، ناوگان جنایتکار ایالات متحده با چراغ سبز سگ هار و سرطانی منطقه، رژیم جعلی، غاصب و رو به زوال صهیونیستی، آسمان غیرتمند ایران اسلامی را با موشک های کروز خود شکافت و تأسیسات زیربنایی و غیرنظامی این مرزوبوم را آماج سنگین‌ترین بمباران وحشیانه خود قرار داد.

این اقدام بزدلانه و ناجوانمردانه، یک پیام روشن و غیرقابل انکار برای تمامی آنان دارد که ساده‌انگارانه تصور می‌کنند می‌توان با گرگ‌های درنده کاخ سفید بر سر یک میز نشست، آمریکا میز مذاکره را نه برای صلح، که برای سنگین‌تر کردن اهرم فشار و چیدن دام فریب برپا می‌کند. دشمن به خیال خام و محاسبات ابلهانه خود، صحنه دیپلماسی را به سناریوی اخاذی بدل ساخت تا در زیر سایه آتش و خون، ملت سرافراز ایران را وادار به پذیرش ذلت‌بار امتیازاتی کند که در شرایط صلح و آرامش، حتی تصور آن نیز برای یک ایرانی غیرممکن و محال است. آنها می‌خواهند توافق را به شمشیری بر گلوی ایران بدل سازند و از مذاکره، طناب داری برای خفه کردن اراده ملی بسازند. غافل از آنکه ملت ایران، ملتی نیست که با بمب و موشک به زانو درآید و تن به حقارت دهد.

راز این جنایت از پیش طراحی‌شده را باید در خوی استکباری و بیماری مادرزادی دشمن جست‌وجو کرد، مشکل سردمداران پنتاگون، کاخ سفید و نوکران تروریست‌شان در تل‌آویو، ناتوانی مطلق و حماقت استراتژیک آنان در درک مفهوم غیرت و حمیّت ایرانی است. آنها که تاریخ را در کتاب‌های دروغین هالیوودی و روایت‌های جعلی صهیونیستی می‌خوانند، هنوز نفهمیده‌اند که ایرانی، وارث تمدنی است که در آن، تسلیم و ذلت واژه‌ای بیگانه و نامفهوم است. آنها نمی‌دانند که این آب‌وخاک، با خون پاک شهیدان آبیاری شده و ایستادگی، در ژن و جوهره این ملت نهادینه شده است. ایرانی نه آغازگر جنگ است و نه هرگز از دفاع جانانه فرار کرده؛ اما هرگاه بیگانه‌ای قصد تجاوز به حریم ناموس و خاک او را داشته باشد، تاریخ را با غیرت خود ورق می‌زند و حماسه‌هایی جاویدان می‌آفریند. دشمن خیال می‌کند با بمباران زیرساخت‌ها می‌تواند پشت این ملت را بشکند اما زهی خیال باطل! ملت ما در مکتب عاشورا درس آزادگی خوانده و رمز جاودانگی را در «هیهات منا الذله» یافته است.

اکنون، در آستانه ماه محرم، ماه پیروزی شکوهمند و همیشگی خون بر شمشیر، این حوادث شوم را به فال نیک می‌گیریم. پیام جاویدان محرم این است، اگرچه دشمن بر زر و زور و تزویر خود متکی است، اما این خون پاک و مطهر است که فاتح نهایی میدان نبرد حق و باطل خواهد بود. امروز، آمریکای جهان‌خوار با مدرن‌ترین تسلیحات و پیشرفته‌ترین بمب‌های سنگرشکن خود، مصداق اتم و اکمل «یزید زمانه» است و ملت مقاوم ایران، با قلب‌هایی لبریز از ایمان، چشمانی اشک‌بار از عشق حسین (ع) و مشت‌هایی گره‌کرده از خشم مقدس، وارث حقیقی «خون اباعبدالله حسین (ع)» است. منطق ما، منطق «هیهات منا الذله» است و این منطق، در معادلات مادی و محاسبات نظامی کدخدای دروغین جهان نمی‌گنجد. دقیقاً به همین دلیل است که آنها در تمامی محاسبات خود، شکست خورده و خواهند خورد.

اکنون در این برهه خطیر و سرنوشت‌ساز، در حالی که نسیم محرم از راه می‌رسد، صف‌آرایی ما در برابر یزدیان زمان، یعنی آمریکای جنایتکار و متجاوز و سگ هار و سرطانی منطقه، رژیم جعلی، منحوس، کودک‌کش و رو به زوال صهیونیستی، کامل، مستحکم و بی‌بازگشت است. این رژیم غاصب و تروریست‌پرور که از وحشت نابودی حتمی خود، دست و پا می‌زند و به هر جنایتی متوسل می‌شود، بداند که این بمباران‌های مذبوحانه، نه تنها کوچک‌ترین خللی در اراده پولادین ملت ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه آتش خشم مقدس و انقلابی ما و تمامی ملت‌های آزاده منطقه را در آستانه ماه حماسه و خون، شعله‌ورتر خواهد ساخت. دشمن، فریب‌کاری در مذاکره و جنایت نظامی را هم‌زمان به کار بست تا شاید میان ملت و آرمان‌هایش شکاف بیندازد و تفرقه ایجاد کند. غافل از آنکه این ملت، در مکتب سلیمانی، در ماجرای ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای و در تشییع میلیونی شهیدان مقاومت، اتحاد و ایستادگی را نه در شعار، که در عمل تمرین کرده و به اثبات رسانده است. این جنایت اخیر، مهر تأییدی محکم بر این حقیقت غیرقابل انکار است که اعتماد به آمریکا، خیانتی نابخشودنی و هرگونه مماشات با این شیطان بزرگ، گناهی کبیره و جبران‌ناپذیر است.

وظیفه امروز یکایک ما، از سیاست‌مداران و تصمیم‌سازان تا توده‌های مردم در کوچه و بازار، مقاومت، ایستادگی تا پای جان و تا آخرین قطره خون است و جز این نیست. ما در این راه پرافتخار از هیچ ابرقدرتی نمی‌هراسیم، چرا که حقیقت این آیه شریفه «کَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ» را نه فقط در قرآن، که در متن میدان‌های نبرد با جان و خون خویش آزموده ایم. ما کم نیستیم؛ ایمان و غیرت حسینی ما، لشکری بی‌شمار و شکست‌ناپذیر است که در هیچ راداری دیده نمی‌شود و با هیچ بمب و موشکی هدف قرار نمی‌گیرد. کدخدای دروغین جهان و سگ نگهبانش باید بدانند که در این معادله جدید، زبان آتش را با آتش و فریب دیپلماسی را با مشت‌های گره‌کرده ملت پاسخ خواهیم گفت.

اکنون در آستانه این ماه خون و حماسه، ماه محرم، با تأسی به سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بانگ هیهات منا الذله برمی‌آوریم و این فریاد را تا گوش تاریخ طنین‌انداز می‌کنیم، زهی خیال باطل و محاسبه عبث که میز مذاکره را گورستان عزت ایران پنداشتند، ملت ما محکم‌تر از همیشه، استوارتر از کوه‌های سر به فلک کشیده این سرزمین ایستاده است، تا فریاد آزادی و استقلال را در گوش تاریخ جاویدان کند و ریشه فتنه آمریکایی- صهیونیستی را برای همیشه از این منطقه پاک سازد.

نویسنده: امید رنجبر عمرانی