زباله اگر طلا باشد ما نمی خواهیم/ مجهزکردن کارگاه ساخت مترو تهران به آمل/تحویل جاده هراز تاپایان سال 93/ احتکار هشت‌هزار خودرو توسط خودروسازان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال نیوز ، عزت الله یوسفیان ملا ، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی ، درجمع خبرنگاران دردفتر نمایندگی پیک خزر درآمل با اشاره به وضعیت تاسف بار زباله شهرآمل گفت : متاسفانه مسئولان از اول با اشتباه حرکت کردند .

وی افزود : دردوره فرماندارسابق بدون مطالعه و عدم کارشناسی قصد داشتند تاجنب شهرک صنعتی کارخانه زباله بناکنند ولی فکراین رانکرده بودند که مگر می شود جنب شهرک صنعتی که حدود 52 درصد صنعت مازندران درآن مستقر است وانواع واقسام موادخوراکی وغذائی تولید می شود کارخانه زباله حتی پیشرفته ترین آن رانصب کرد .

یوسفیان ملا با بیان اینکه مگر شهرآمل باید تاوان ندانم کاری مدیران قبلی رابدهد که زباله خودشان رادراین شهر تخلیه کنند ادامه داد : زباله اگر طلا هم باشد ما نمی خواهیم چرا که علاوه بر دفن زباله شیرابه های کامیون حمل زباله تخلیه می شود و چه کسی تضمین سلامتی مردم را می دهد ومن اگر عضو شورای اسلامی شهرآمل بودم جلوی این کار می گرفتم  .

وی با تاکید بر نفوذ شیرابه ها به داخل رودخانه هراز بیان داشت : خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته پیمانکار مشغول احداث دیواره سد هراز می باشد والان بالغ بر 100 میلیارد ریال دولت اعتبار گذاشته تا شیرابه ها زباله که به کف سد نفوذ کردند رااز کف سد جمع آوری کنند .

یوسفیان ملا ضمن قدردانی از همه عزیزان و دست اندرکارانی که درامر زباله حساسیت از خود نشان دادند خاطرنشان کرد : مشکلات دفن زباله با حضور شهردار آمل واعضای شورای اسلامی شهر در حضور معاونت امور عمرانی وزیر کشور بیان شد وایشان درمرحله اول 500 میلیون تومان اعتبار برای مطالعات ساخت کارخانه را درآمل به حساب شهرداری آمل واریز کردند وخوشبختانه با پیگیری صورت گرفته این مبلغ به 10 میلیارد ریال افزایش پیداکرد .

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به مجهزکردن کارگاه ساخت مترو تهران به آمل افزود : کارها توسط پیمانکار در دست پیگیری است وکارگاه شرکت روبروی نارنجستان جاده هراز توسط پیمانکار مشغول هستند وبرطبق قراردارد اولیه مبلغ 75میلیارد و 600 میلیون ریال برای 200 متر می باشد و94 کیلومتر ازسمت رودهن تهران مشغول بکارهستند وقطعه دوم 500 متر می باشد وبرای شروع کار اصلا اعتقادی به کلنگ زنی ندارم تا کارها خوب پیش برود

نماینده مردم آمل درمجلس اشاره کرد : درمسیر این مترو 49 کیلومتر تونل ومابقی فضای باز می باشد .

وی با اشاره به مخالفت با دادن پروژه های بزرگ ازقبیل سدهراز، چهاربانده کردن محور هراز و مترو به فایناس خارجی بیان داشت : بطور مثال اگر برای جاده هراز فایناس خارجی گذاشته شود وپیمانکار خارجی بعدا پولش رادریافت کند مردم باید باید برای عبور ازجاده هراز یک هزینه هنگفتی بابت عوارض پرداخت کنند وبرای اجرای این سه پروژه ملی از پیمانکاران داخلی استفاده می کنیم .

یوسفیان ملا با اشاره به عملکرد خوب پیمانکاران در جاده هراز بیان داشت : خوشبختانه تمام مطالبات پرداخت شد وتاکنون 78 میلیارد تومان سندها وصول شد وآخرین تونل جاده هراز که تونل وانا درلاریجان می باشد که پیمانکار مشغول به کار می باشد وامیدداریم که جاده هراز تاپایان سال 93 تحویل داده شود .

وی تصریح کرد : درسال 94 شروع عملیات جاده ازنصب گاردیل، خط کشی ، نصب علائم وروشنایی و...شروع خواهدشد .

نماینده مردم آمل در مجلس درخصوص زمان شروع فعالیت بیمارستان 160 تختخوابی امام خمینی (ره) دردوراهی جاده امام زاده عبدالله تصریح کرد : کارساخت آن به اتمام رسیده است وعلیرغم پیگیرهای صورت گرفته شده برای افتتاح مانع شدیم که باید بیمارستان با تجهیزات کامل افتتاح شود تا ظرف دوهفته آینده کارشناسان از بیمارستن بازدیدی خواهند داشت تا برآورداولیه رابرای خرید تجهیزات اعلام کنند وبا قولی که ازسوی وزارتخانه داده شد تاپایان سال93 رسما افتتاح خواهدشد .

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی با اشاره به زمزمه های شده درخصوص جابجائی استاندارمازندران گفت :دولت در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تغییرات ویا جابه جایی استانداران کشور ندارد وبا وضعیت فعلی برنامه های خود را دنبال خواهد کرد

.

وی درخصوص عملکرد برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی مازندران به شدت انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی مازندران به گونه ای درانجام مسئولیت قانونی وپیگیری مطالبات به حق استان بی تفاوت هستند که انگار پستشان را اشتباهی به آنها دادند.


یوسفیان ملا تصریح کرد: مدیران کل دستگاه های اجرایی استان باید به جای دامن زدن به برخی مسایل سیاسی که مغایر اهداف وآیین نامه آن مجموعه است به فکر سلامت کاری وخدمت به مردم استان باشند.

وی درخصوص انتخاب مهندس غلامحسین شفیع زاده به عنوان معاون استاندار وفرماندارویژه شهرستان آمل تاکید کرد : ایشان از نیروهای ارزشی نظام ودر پست های مدیریتی امتحان خودرا خوب پس داده وگزینه ای بهتر ازایشان دراین سمت پیدا نکردیم .

وی اذعان کرد: بزودی پست های فرمانداری ویژه ابلاغ خواهد شد وبعضی ازمدیران شهرستان به عنوان معاون مدیرکل عمل خواهند که می تواند درروند سرعت بخشیدن به کار تاثیرگذارباشد .

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس با اشاره به احتکار هشت‌هزار خودرو توسط خودروسازان گفت: منابع آگاهی از خودروسازان اعلام کرده‌اند هشت‌هزاردستگاه خودرو داخلی در پارکینگ خودروسازی‌ها خوابیده است و  آن ها خودروها را نگه داشته‌اند تا به قیمت جدید بفروشند و  این اقدام از احتکار هم بد‌تر است.

وی ادامه داد : مجلس حدود دو ماه بوده در تلاش برای کاهش قیمت خودرو است و درنهایت قیمت خودرو حدود دو درصد کاهش یافت اما خودروسازان این کاهش قیمت را تخفیف به مصرف‌کننده خواندند و نه کاهش قیمتی که به‌ درخواست مجلس بوده است.

وی تصریح کرد: خودروسازهای داخلی اولین عامل افزایش بی‌رویه واردات خودروهای لوکس هستندو باید قیمت و کیفیت خودروهای داخلی عادلانه باشد.

یوسفیان ملا اشاره کرد : وقتی کشور با مشکلاتی که دارد و در مذاکرات هسته‌ای فقط ۵۵۰میلیون‌دلار پول خودش را آزاد می‌کند، آیا انصاف است شاهد ماشین‌های چندصدمیلیون‌تومانی در خیابان‌های کشور باشیم؟ چون کسانی که ماشین لوکس می‌خرند خودشان که از آمریکا دلار وارد کشور نمی‌کنند بلکه همین دلارهایی است که با مشکلات و مذاکرات وارد بانک مرکزی شده است.

وی تاکید کرد: اگر دلار در داخل کشور فراوان باشد قیمت داروهای بیماران خاص به این قیمت‌های گزاف که در بازار وجود دارد نخواهد بود.

نماینده مردم آمل ادامه داد: قیمت ارزی خرید یک‌خودرو لوکس به اندازه قیمت داروی حداقل دو الی سه‌هزار مریض است و این دولت است که نباید اجازه ترخیص به خودروهای لوکس  را بدهد.