رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل : تاکنون از محل اعتبارهای تملک دارایی استانی وپیگیری های ملی ۷ میلیارد تومان هزینه شده وبرای تکمیل آن حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال آنلاین ؛ پرفسور داوود دومیری گنجی درحاشیه بازدید غلامی وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری از ساختمان درحال ساخت دانشکده دامپزشکی آمل گفت: این دانشکده در سایت دونیم هکتاری پردیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل در ۵ طبقه وبا زیربنای ۵هزار مترمربع در حال ساخت است.

وی افزود: تاکنون از محل اعتبارهای تملک دارایی استانی وپیگیری های ملی ۷ میلیارد تومان هزینه شده وبرای تکمیل آن حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، با بیان اینکه این واحد به عنوان نخستین واحد تخصصی دانشگاهی درکشور درسال۸۸ با دانشکده دامپزشکی فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرده بود،اضافه کرد: با اختصاص زمین حدود دو ونیم هکتار در ورودی روستای " کلاصفا" درجاده مواصلاتی آمل به محمودآباد پردیس این دانشگاه در قالب ۶ دانشکده مستقل در حال ساخت است.

پرفسور دومیری گنجی، با اشاره به اینکه اکنون حدود هزار و۴۰۰ دانشجو در ۲۰ رشته کاردانی، کارشناسی وکارشناسی ارشد در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل مشغول به تحصیل هستند، گفت: هدف گذاری واستراتژی این واحد دانشگاهی در راستای ایجاد نسل چهارم دانشگاه ها که تخصصی وحرکت به سمت فناوری های نوین است، ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه اینکه در طرح توسعه پردیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل هردانشکده ازجمله دامپزشکی نیاز به کلینک های آزمایشگاهی و خوابگاه دارد، افزود: از قابلیت های مهم فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی ازجمله رشته دامپزشکی، این هست که همه آنها افراد کارآفرین هستند ومی توانند دوباره دراین پردیس ادامه فعالیت دهند.

امضای ۴ تفاهم نامه دانشگاهی با کشورهای اروپایی

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل به تعاملات بین المللی این واحد دانشگاهی نیز اشاره کرد وگفت: با وجود اینکه این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های کوچک تصور ودیده می شود، اما اکنون ارزش قراردادهای کارهای پژوهشی وتحقیقاتی محققان واساتید ودانشجویان این واحد به حدود ۱۰میلیارد تومان می رسد.

پرفسور دومیری گنجی افزود: درحال حاضر دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، ۱۱ تفاهم نامه داخلی و ۴ تفاهم نامه بین المللی بادانشگاه های معتبر کشورهای ایتالیا دو دانشگاه، فرانسه واسپانیا دارد.

وی یادآورشد، در این مدت به همت اساتید دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل، ۴۲۳ مقاله علمی در نشریات معتبربین المللی منتشر و چندین جلد کتاب نیز به چاپ رسیده است.
دکتر  منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری، کیفی سازی آموزش عالی از اولویت های جدی وزارت علوم است و این حق جوانان علاقمند به تحصیل است که از مراکز دانشگاهی با امکانات کامل کیفی وکافی برخوردار شوند.

غلامی تصریح کرد، البته شورای عالی انقلاب فرهنگی، استانهای مختلف کشور را به ۱۰ منطقه آموزشی تقسیم بندی کرده بود که به خاطر الزام آور نشدن برخی استانها بر این مصوبه و ساماندهی نشدن برخی استانهای همجوار اجرایی نشد.

وی اضافه کرد، که هدف اصلی اجرای این طرح کمک به ساماندهی آموزش عالی دراستانها برای مقابله وجلوگیری از افزایش بی رویه واحدهای دانشگاهی است.

مراکز آموزش عالی درکشور زیاد داریم

وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری با بیان اینکه مراکز آموزش عالی در کشور زیاد هست و اکنون به طور میانگین در استان مازندران در هر شهرمراکز دانشگاهی وجود دارد، گفت: تعداد این دانشگاه ها درمازندران به طور قابل توجهی زیاد است که با توجه به چنین وضعیتی که پیش آمده، اکنون باید به کیفی سازی این واحدها توجه جدی شود.

غلامی، با بیان اینکه تخصصی کردن برخی دانشگاه ها در کشور مورد توجه جدی است و باید این مهم تقویت وحمایت شود، گفت: اگر دانشگاه های تخصصی همانند دانشگاه تخصصی فناوری های نوین شهرستان آمل تقویت وحمایت شود، درکاهش هزینه ها ونیز بهره بری بالاتر علاقمندان به تحصیل تاثیرزیادی خواهد داشت.

دکتر عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل درمجلس با اشاره به اینکه در دانشگاه فناوریهای نوین بالای 1000 نفر دانشجو در حال تحصیل هستند گفت :  با کمک و حمایت فرماندار ویژه آمل  ساخت و سازهای خوبی برای این دانشگاه انجام شد و ریاست دانشگاه سابق جناب آقای حاجی زاده نیز زحمات زیادی کشیدند و هم اکنون نیز دکتر دومیری گنجی که یکی از افتخارات استان مازندران می باشند در این شهرستان در حال خدمت هستند و برای پیشرفت و توسعه این دانشگاه با همکاری همکارانشان زحمات زیادی کشیدند تقدیرو تشکر دارم .

وی افزود : برای پایان کار این دانشگاه مبلغ 14 میلیارد تومان هزینه و اعتبار نیاز دارد ، از حضرتعالی درخواست مساعدت و همکاری در جهت جذب این اعتبار را داریم .