عسکری نیکزاد در نشست تخصصی سرگروه های آموزشی دوره اول متوسطه استان که در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد، گروه های آموزشی را مغز متفکر آموزش و پرورش دانسته و بر تجهیز بودن معلمان به آخرین روش های تدریس، دستاوردها و فناوری های روز تأکید کرد.

کمال آنلاین ؛ به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ عسکری نیکزاد در نشست تخصصی سرگروه های آموزشی دوره اول متوسطه استان که در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد، گروه های آموزشی را مغز متفکر آموزش و پرورش دانسته و بر تجهیز بودن معلمان به آخرین روش های تدریس، دستاوردها و فناوری های روز تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تشکر از همکارانی که قبول مسئولیت کردند تا به عنوان سرگروه درسی فعالیت کنند، تربیت انسان کامل را هدف غایی آموزش و پرورش دانسته و گفت: در این مسیر گروه های آموزشی نقش موثری در توانمند سازی و عملکرد حرفه ای معلمان ایفا می کنند.

وی بر برگزاری همایش ها، جلسات تخصصی،کارگاه های آموزشی و هم اندیشی و استفاده از تجارب و خرد جمعی همکاران در زمینه ارتقا کیفیت آموزشی مدارس تأکید کرده و یادآور شد: گروه های آموزشی می توانند در طراحی آموزشی بر اساس رویکرد های نوین برنامه درسی، نواندیشی در فرایند یاددهی و یادگیری به معلمان کمک های شایسته ای کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز سیاست ها و راهبرد های معاونت آموزش متوسطه در سال جاری را تشریح کرده و با تشکر از منتخبین کشوری جشنواره نوآوری و مسابقات آزمایشگاهی، نیروی انسانی کار آمد را مهم ترین سرمایه هر دستگاهی دانست.

اسفندیار نظری با اشاره به اینکه استان مازندران در زمینه نیرو انسانی از استان های پیشرو کشور است، تعامل سازنده سرگروه های درسی با معلمان و انتقال تجارب و دانش و زمینه سازی جهت آشنایی همکاران با شیوه های ارزشیابی به ویژه ارزشیابی فرایندی را ضرورت امروز دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

وی تصریح کرد: سرگروه های درسی با پذیرش نقش هایی همچون خلاق و نوآور بودن، ارزیابی کننده و توسعه دهنده، هدایتگری و سازماندهی می توانند برکیفیت آموزشی تأثیر سازنده ای بگذارند.