پروژه ملی راه آهن رودهن، لاریجان، آمل در بودجه سال97 ردیف اعتباری گرفت

دکتر عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس در گفتگو با کمال آنلاین با بیان اینکه پروژه مترو رودهن ، لاریجان به آمل طرح ملی است و دارای ردیف اعتباری و مستقل می باشد گفت: این پروژه ملی به تصویب مجلس رسیده است و کسی نمی تواند این طرح را رد کند.
وی افزود: اینجانب به اتفاق مهندس نریمان نماینده سابق مردم بابل در مجلس با هم پیگیر این موضوع بودیم که مطالعات از طرف قائم شهر به بابل و آمل صورت گرفت.
وی ادامه داد: الان راه آهنی که از تهران حرکت می کند راه آهن شمال نیست بلکه راه آهن مشهد می باشد که دشت کبیر سمنان را طی می کند و از آنطرف یک شاخه به طرف مازندران می شود و به سمت گدوک حرکت می کند.
نماینده مردم آمل در مجلس تاکید کرد: این قطار می بایستی برای عبور از ارتفاعات کوههای گدوک بگذرد و هر قطاری باشد با توجه به موتوری که در جلوی آن قرار دارد قادر نخواهد بود قطار را حرکت دهد بلکه می آیند چندین واگن را از آن جدا می کنند و به صورت دو موتور از ارتفاعات گدوک بالا می رود تا انتهای پل ورسک به خاطر داشتن پیچ های متعدد به سختی حرکت می کند و اجازه سرعت بالا را نمی دهد و 14 الی 15 ساعت از تهران تا قائم شهر با سرعت 50 کیلومتر می آید. 
یوسفیان ملا با اشاره به اظهاراتی درخصوص وصل قطار قائم شهر به بابل و آمل تصریح کرد: مطالعات وسیع صورت گرفت که کارشناسان به اتفاق اظهار داشتند این پروژه اصلا شدنی نیست. 
وی اشاره کرد: براساس مطالعات صورت گرفته از رودهن تا آمل کمتر از 90 کیلومتر بصورت مستقیم مترو حرکت می کند که از سمت رودهن پیمانکار مشغول کار می باشد و به حول قوه الهی جاده هراز به اتمام برسد در کار عملیات مترو تسریع خواهد شد‌.
وی با بیان اینکه برای پروژه راه آهن بابل به آمل زمین کشاورزی باید تملک شود گفت: برای تملک 30 هزار متر به پهنای 12 متر زمین کشاورزی حداقل با برآوردی که صورت گرفته بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد.
نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه کمتر از 65 کیلومتر پروژه راه آهن رودهن ، لاریجان به آمل باقی مانده است  عنوان داشت: بزودی برای گرفتن پیمانکار قطعه دوم آگهی داده خواهد شد.
یوسفیان ملا اشاره کرد: دولت در بودجه سال 97 در پیوست اول برای پروژه راه آهن رودهن، لاریجان، آمل بودجه پیشنهاد داده است که در مجلس در دست بررسی می باشد و اگر وزارت راه و شهرسازی کاری می خواست انجام بدهد حداقل در بودجه سال 97 پروژه ملی راه آهن رودهن ، لاریجان، آمل را قرار نمی داد. 
وی تاکید کرد: راه آهن رودهن ، لاریجان، آمل با 120 کیلومتر سرعت خواهد داشت که بصورت مستقیم حرکت می کند.
وی اشاره کرد: پروژه ملی که به مجلس می رود و مورد تصویب قرار می گیرد به عنوان قانون می شود که هیچ کسی نمی تواند در هر مقامی باشد آن را عوض کند.