مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران : برای رسیدن به تولید پایدار برنج که به عنوان دومین محصول استراتژیک دنیا محسوب می شود باید فکری به حال صادرات آن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال آنلاین ؛ مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران توانست با حضور موفق در دو نمایشگاه بین المللی در روسیه و قطر این بار هم با حضور در نمایشگاه صنایع غذایی کشورهای اسلامی درتهران نظر بازدیدکنندگان و فعالان این عرصه را به خود جلب کند.

سید اسماعیل یزدان پناه مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران گفت: برای رسیدن به تولید پایدار برنج که به عنوان دومین محصول استراتژیک دنیا محسوب می شود باید فکری به حال صادرات آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باکیفیت ترین برنج دنیا را داریم افزود: برای اینکه این اتفاق بیافتد لازم است که برند سازی را انجام دهیم و راهکاری را همانند حضور در نمایشگاههای بین المللی در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه برگزاری جشنواره برنج فرصتی برای معرفی برنج طارم می باشد ادامه داد:   برگزاری چنین جشنواره ای باعث خواهد شد تا بتوانیم خصوصیات برنج مرغوب خودمان را به همگان بشناسانیم چرا که ما کیفی ترین برنج دنیا را داریم.

یزدان پناه عنوان داشت: بیشترین تولید کنندگان برنج در آسیای میانه هستند و بهترین برنج ها در هند و پاکستان است و اگر ما طارم کیفی و مرغوب محلی خودمان را در کنار آنها قرار دهیم به کیفیت برنج محلی و کیفی ایران پی می بریم‌.

وی اظهارداشت: مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در سه نمایشگاه در روسیه و قطر و نمایشگاه صنایع غذایی کشورهای اسلامی در‌تهران به اذعان خود مصرف کنندگان و تجار، برنج ما را مرغوب ترین برنج می دانند و این چه از لحاظ عطر و طعم و چه از لحاظ هضم راحت آن است.

وی افزود: دستاوردهای حضور مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در اینگونه نمایشگاه ها فرصت بسیار خوب و ارزشمندی بوده که توانسته حضور بسیاری از مسئولان و سایر کشورها را به سمت خود بکشاند و امیدواریم که با حضور این مرکز در نمایشگاه های مشابه در آینده بتوانیم باعث افزایش سطح تعاملات و معرفی هرچه بیشتر برنج ایرانی به خصوص مازندران در سطح کشورهای منطقه و نیز جهانی شویم.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران همچنین در خصوص روند ساخت فاز نخست این مرکز نیز گفت که ساخت این مرکز در زمینی به مساحت بیش از 170 هزار مترمربع  آغاز شده بود که 50 هزار مترمربع آن انبار برنج و 6 هزار متر مربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات است.

وی ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج ، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول را از اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج در آمل برشمرد.

یزدان پناه گفت: برنج ملی و مرغوب ما با استقبال بسیاری در خارج از کشور مواجه است که با صادرات برنج می توانیم تولید پایدار را تضمین کنیم و خوداتکایی در محصول برنج را صورت دهیم که باید آینده نگری داشته باشیم تا  باانگیزه سودآوری برای کشاورزان، کشاورزی را تقویت کنیم.

لازم بذکراست که درنمایشگاه صنایع غذایی کشورهای اسلامی در تهران تاجرآلمانی و تاجرعمانی از غرفه مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران بازدید بعمل آوردند