حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی در خطبه های نمازجمعه دابودشت با بیان اهمیت مقابله با ترویج اشرافی گری اظهارداشت: دولت پاسخگوی وعده صد روزه خود باشد.


بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی و نفسی و نفسی بتقوی الله  محضر شریف شما اعزه ی مکرم ، مردم انقلابی مؤمن و با بصیرت ، زنان با حجب و حیا ، شاگرد مکتب فاطمی خواهران ایمانی در ابتدا خودم و خودم و خودم و همه ی شما را به تقوای الهی توصیه می کنم تقواست که موجب می شود انسان زندگی اش بر اساس اخلاق مداری شکل بگیرد تقوا باعث می شود که تنبه و تذکری در زندگی بشر محقق شود که مالک دنیا نیستیم و مستأجر هستیم اخلاق باعث می شود که سعادت دار  دنیا و آخرت را رقم بزنیم اخلاق در همه ی زمینه ها ، چه در بعد سیاست ، اقتصاد ، چه در بعد فرهنگ و مسائل اجتماعی اگر انسان مؤمن بر اساس آموزه های وحیانی بابهره گیری از سیره های علمی و عملی اهل بیت (ع) اخلاقش مطابق با دستور خدا انجام دهد موجب عاقبت به خیری دنیا و آخرتش می شود متأسفا نه در عالم دنیا چه در بعد سیاست اقتصاد و فرهنگ با توأم به اینکه با خدا بودند ، رنگ و بوی خدا نگرفتند  مراعات تقوا نکرده اند با عث می شود که بر اساس اخلاق زندگی شان شکل نگیرد  پس برای اینکه ما بتوانیم از آموزه های دین بهره مند شویم ، برای این که بتوانیم از نبی مکرم اسلام (ص) که آموزگار اخلاق است أِنَّکَ لَعلی خُلُقٍ عَظیم از اهل بیت (ع) که مملو از آموزه های اخلاقی هستند  از سیره های علمی و عملی شان بهره مند شویم می توانیم با استعانت از تقوای الهی ، با برخورداری از اخلاق دینی جهت ارتقاء نظام خانه و خانواده  و این نظام مقدس جمهوری اسلامی سهم بسزایی داشته باشیم اخلاق است که می تواند خانه ای را بسازد که در آن خانه خدا و معنویت و دعا است اما در زندگی زهرای شهیده (س) می بینیم این چنین است شاید به ظاهر زندگی کوتاه مدت حضرت فاطمه زهرا (س) در خانه ای به ظاهر کوچک با تمام مشکلاتی که وجود داشته ولی می بینیم پر از معنویت ، آموزه و اخلاق مداری عبودیت و بندگی است عرض شد که روزی نبی مکرم اسلام (ص) به حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان داشتند که خدا توسط جبرئیل به ایشان سلام رسانده و فرموده دخترم از خدا چیزی بخواه که جبرئیل از جانب خدا مأمور اجابت دعای شماست  فاطمه (س) عرض کرد حاجتی جز توفیق بندگی خدا ندارم حقیقت واقع این است هر نوع توفیقی درعالم هست باید از سوی خدا باشد عرض شد هر زمانی تکبر به سراغمان آمد قافله را باختند می فرماید ولی آروزیم این است که ناظر جمال خدا باشم اینکه انسانی چنین آرزویی داشته باشد و به وجه کریمش نظاره کند ما هم در سیره ی علمی حضرت زهرا (س) و هم اهل بیت (ع) این چنین دیده ایم  بانوی مظلومه ی عالم صدیقه ی طاهره (س) در مناجاتش این چنین دعا می کند أَسئَلُکَ لَذَّهَ النّّظرِ اِلی وَجهِک خدایا منِ زهرا از تو لذت دیدن شما را می طلبم البته خدایی ناکرده کسی احساس نکند که من باب جسم است نه این چنین نیست درک حالات معنوی در مسیر خدا عبد عبید خدا بودن ذوب در خدا شدن خدا را با چشم دل دیدن علامه ی مجلسی در مورد خانه ی امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از انس ابن مالک نقل می کند که هنگامی که وجود نازنین نبی مکرم اسلام (ص) این آیه شریفه را قرائت فرمودند :فی بَیوتٍ اَذِنَ اللّهُ اَن تَرفَعَ ویُذکرفیهااسمهُ یُسَبّح له فیهابالغدوّ والاصالُ اینکه خداوند متعال بعضی از خناه ها را مسجود ملائکه قرار داده اهل عبادت و بندگی قرار داده شودبعضی از صاحبان خانه که حضور ملائکه در آن است خدا رخصت این را داده که درآن جا رفعت و پیشرفت ایجاد شود ذکر و نام و یاد خدا در آن منزل برده شود و صبح وشام مشغول عبادت می شود مردی برخاست و گفت یا رسول الله (ص) این خاه ها کدام خناه ها هستند؟پیغمبر (ص) فرمود خانه ی انبیا می گویند سپس ابی بکر برخاست با اشاره به خانه ی امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره داشتند که آیا این خانه هم جزئی از این منزلگاه هست فرمودند از برترین خانه ها خانه ی علی وزهراست لذا از این خانه شخصیتی مثل امام حسن مجتبی (ع) وامام حسین(ع) تربیت می شوند دخترانی ازاین خانه تربیت می شوند که به بلندای تاریخ در اوج اسارت عزت های فراوانی را می آفرینند سخنران معزز جلسه مان جناب سرهنگ عیسی زاده در مبانی تربیتی خانواده عنوان داشته اند که ما باید دقت لازم را دراین امر مهم داشته باشیم که ما در طی سه سال عرض کردیم با وجود این که حضرت زهرا (س) الگوی عملی و علمی برای زنان عالم هست الگوهای رفتاری ، گفتاری ، کرداری و در همه ی زمینه ها سرمشق زندگی را از سیره ی علمی و عملی حضرت زهرا (س) می توان چشید آن ذائقه ی شیرینی که در محضر خدا است کسی که آروزی زیارت جمال خدا را می طلبد این بنده ی خدا که در آن حدیث قدسی فرمود: عبدی اَطِعنی ان أَجعلَ مِثلی این جا است که آن جمال بندگی اش نمو خواهد کرد و ما می توانیم همه ی ابعاد را بررسی و تبیین کنیم تخصیصاً بعد سیاسی زندگی حضرت زهرا (س) را در دفاع از حریم ولایت در حد دادن جان . مبارزهای که حضرت زهرا (س) ، این ریحانه ی نبی مکرم اسلام (ص) در دوره ی حساس و بسیار حساس دوران آغازین شروع اسلام دیدیم که چگونه نقش آفرینی می کنند مهم ترین و محوری ترین حرکت سیاسی جامعه محسوب می شود .جریان اسلامی در آن شعب ابی طالب  تلخی ها و سختی هایی که هم نبی مکرم اسلام (ص) و هم اهل بیت (ع) دیده اند و هم اصحاب و انصار ایشان هنگامی که از تعدی غاصبان خلافت وجود نازنین حضرت فاطمه (س) برای حریم ولایت و امامت با تمام قوا ایستادگی کرد تعللی وجود ندارد و ایستادگی و قوام این زن عالم ، شخصیتی است که از جلوه های ویژه ی ایمان و باور به خداست با تمام قوا می بینیم که ایستادگی می کردند فعالیت سیاسی اش راکم نمی کند  در جنگ ها دوشادوش پیغمبر (ص) است اینکه بعد از هفتادوپنج و یا نود و پنج روز منجر به شهادتش می شود و عده ای بعد از جریان سقیفه و کودتای سقیفه ی بنی ساعده دیدیم که چه بلایی بر سر این نظام امد معمار انقلاب ، شخصیتی که نظام اسلامی به این شخصیت افتخار می کند در بیان عظمت ایشان عنوان داشتند که هر کسی با هر بیانی درباره ی ایشان گفتاری را عنوان داشته است و از ایشان ستایش نموده از ایشان نقل مباحث اخلاقی و سیاسی و مسائل دیگر نموده و عنوان داشته است که این مانند این است که بخواهیم آب دریا را در کوزه ای جای دهیم پس نمی توان در مورد حضرت زهرا (س) انچنان که باید سخن بگوییم بلکه بالاتر از این است به اندازه ی کران ها و دریاها ابعاد شخصیتی ایشان گسترده است و مبانی تربیتی ایشان قابل فهم و قابل درک است  لذا ما دیدیم در سخت ترین شرایط اقتصادی دوشادوش پیغمبر (ص) است در سخت ترین شرایط سیاسی در کنار اهل بیت (ع) در شعب ابی طالب است در کنار امیرالمؤمنین (ع) هم مقاومت و مداومتی که از ولایت می کند و تار و پود زندگی اش بر اساس آموزه های دینی است پیغمبر مکرم اسلام (ص) با سخنان بسیار علمی و حلمی اش در تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) به عنوان جایگاه زن در اسلام که بعد از ان هم بزرگان دینی دیگر هم عنوان داشتند و حتی در جریان ازدواج علی (ع) و حضرت زهرا (س) عنوان داشته که هم کُفوزهرا (س) علی (ع) است و هم کُفو علی (ع) زهرا (س) است یعنی انگار خدا زهرا را فقط برای علی خلق کرد و علی خلق شده برای در مسیر زندگی با حضرت زهرا (س) رقم خواهد زد .  
حضرت زهرا (س) زنی است که تربیت یافته ی الهی است در محضر خدا قرار گرفته آموزه های الهی را دریافت کرده با مطالعه در قرآن و مبانی قرآنی ، با بهره گیری از ولایت نبوی و در محضر ولی فقیه زمانش امام زمان (عج) بودن به ما درس تبعیت از ولایت داده درس جان سپاری برای صیانت از ولایت داده که در خطبه ی دوم عرض خواهیم کرد که بعضاً متأسفانه احساساتی می شوند در شوهای انتخاباتی شان برخی از مسائل را عنوان می کنند بیایند در حمایت از ولایت دقت کنند و از حضرت زهرا (س) یاد بگیرند وگرنه هر کسی با آل علی (ع) درافتاد برافتاد .  
خب زندگی حضرت زهرا (س) رو به پایان است و در حال شهادت است وصیت نامه ای نوشتند که سه نکته در وصیت نامه شاید به ظاهر کوتاه ولی پرمغز و پرمحتوا است که تمام این ها نشان از درایت ایشان دادخواهی ، ظلم ستیزی و حق جویی حضرت زهرا (س) است و در هر سه فقره نسبت به غاصبین ولایت عنوان می دارد ، نسبت به منکرین ولایت و نسبت به انهایی که ولایت را غصب کردند چه در تدفین و چه در تکفین ایشان حضور نداشته باشند  یعنی سران سقیفه نباید باشند  فرموده علی (ع) جان : ان لایَلی غُسلی وکَفنی سِواک بر سر غسل دادن من ، کفن پوشیدن من خائنان و فتنه گران نباید باشند . هنوز هم عده ای از خائنان و فتنه گران در هر جامعه ای در مقابل ولایت بوده و امروز هم هستند می فرماید :لاتَصَلّی علیَّ اُمَّهً نَقَضَت عهدَاللّه به هیچ عنوان هیچ کدام از پیمان شکنان ولایت در لحظه ای که بر پیکر من نماز می گذارید حضور نداشته باشند و فرمود ولاتَعلَم قبری اَحداً و وقتی که من را داخل قبر می گذارید احدی از آنها وجود نداشته باشد . این یعنی مبارزه ی سیاسی ین یعنی تفکر مملو از تحلیلی سیاسی عالم داشتند این یعنی دشمن شناسی این یعنی دشمن شناسی این که انسان چگونه و در چه زمانی دشمن شناس باشد
فرمود علی جان شبانه غسلم بده ، شبانه کفنم کن ، شبانه مشایعتم کن و شبانه دفنم کن این امر فرا گرفته و مطابق با وصیت مراسم غسل دادن انجام گرفته حضرت زهرا (س) را غسل دادند بچه ها گریه کردند علی (ع) هم گریه کرد . و تلخ و سخت هم گریه کرد سر به دیوار گذاشته و گریه کرد چون نامردی نااهلان و فتنه گران را مشاهده کرد آنهای که پشت سر پیغمبر (ص) نماز گذاردند و امروز چه بر سر ولایت آوردند بدن را کفن پوشانید ، بچه ها را دعوت به وداع کرد در آن جا هم گریه داد آنجایی که هاتف ندا داد علی جان بچه ها را از جسم مادر جدا کن ملائکه دل ندارند اما بعد از این که غسل داده شد و کفن پوشانده شد باید مشایعت شود برای تشییع جنازه  پیرو وصیت چه در کنار قبر نبوی و چه در قبرستان بقیع آن هم با توطئه ها و فتنه هایی که انجام می شود چندین قبر می کنند نصفه ی شب است ، مطابق با وصیت بدن را تشییع جنازه می کنند یک زمانی دیدند صدای گریه ی فرزند خردسالی از پشت سر می آید حسن جان برو ببین صاحب این گریه چه کسی است . یک زمانی دیدند حضرت زینب (س) از پشت سر دارد گریه می کند این فرزند خردسالی که در فراق مادر نشسته خدا مادرم را کجا می برند گمانم برای شفا می برند زینبم چرا داری گریه می کنی ؟ این زینب (س) در روز عاشورا و یا یازدهم محرم وقتی که آمد بر سرمزار جسم و جان امام حسین (ع) برای وداع آخر در کنار بدفن بی کفن و ارباً اربا که در زیر سم اسب ها قرار گرفته عرضه داشت حسین جان زمانی که پیغمبر (ص) از دنیا رفت امیدم این بود که پدرم و مادرم هستند برادرم حسن و برادرم حسین در کنارم هست زمانی که شهادت مادرم را لمس کردم امیدم به پدر و امام حسن و شما بوده . وقتی فرق شکافته شده ی پدر را مشاهده کردم امیدم این بود که برادرانم را دارم  وقتی لخته های جگر داداش حسین را مشاهده کردم امیدم این بود که شما را دارم اما حسین (ع) جان بلندشو ببین که زینبت را دارن به اسارت می برند می خواهم عرض کنم زینب کدام مصیبت به شما بیشتر سخت گذشته ؟ آیا مدینه و سختی های مدینه ، ضربه های میخ و در مدینه یا شهادت پیغمبر ؟ و یا کوفه و مردم کوفی ؟ یا مدینه و شهادت امام حسن (ع) ؟ و یا کربلا و مصیبت های کربلا ؟ و یا در مجلس شام یک زمانی دیدند که یزید مست لایعقل چوب خیزران بر لبان حسین (ع) می زند صدا زد یزید چوب خیزران بر لبان حسین (ع) من زینبم ...
خطبه دوم :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله . در این لحظات معنی در محضر شریف شما بندگان خوب خدا در ابتدا خودم و خودم و خودم و بعد همه ی شما را به تقوای الهی دعوت می کنم . یکی از آثار تقوای الهی حق بینی و حق شناسی و حقیقت یابی است سره را از ناسره نشان دادن . دست یابی به حقانیت ولایت انسان متقی است که می تواند به این مرحله برسد و آثار ولایت را در زندگی خودش لمس کند و محبت ولایت را در دل پروراندن دانشگاه معرفتی را در دل پرورش دادن فرزندان محب به ولایت را تربیت کردن  با ولایت بودن خیلی ها بودند و نیستند به کج راهه رفتند تاریخ بشریت بر اساس ولایت مداری رقم خورده و آنهایی که در ظل عنایت ولایت بودند مانده اند از حضرت آدم گرفته تا خاتم الانبیا و از حضرت امیرالمؤمنین (ع) گرفته تا خاتم الاوصیاء ما دیدم که چه کسانی در معیت ولایت به سعادت رسیدند و چه کسانی طلحه و زبیر گونه در مقابل ولایت ایستادگی کردند و به چه ابتلائاتی رسیدند . نمرود ها و قارون ها و فرعون ها در تفکر مقابله گری با ولایت قرار گرفتند کجاست آن رجزهای شان و منزلت های شان  و چرا نام و یادی از انها نیست و امروز هم دیدیم که در نظام اسلامی بنی صدرها به چه ابتلائاتی دچار شدند .  
ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را محضر شریف امام زمان (عج) و نائب برحقش ولی امر مسلمین و شما مردم شریف و نجیب و عزیز تسلیت عرض می کنم آنچه را که از زندگی حضرت زهرا (س) گفته شده باید به عنوان سیره ی عملی در زندگی مان قرار بگیرد اهل شجاعت و شهامت باشیم  تقوای سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم نمی شود به زبان سخن از ولایت اورد و در عمل مقابله گری کرد .  
هفته ی گذشته عده ای جمع شدند شوی انتخاباتی انجام گرفته ، مسئولین حضور داشتند و برنامه های انتخابات را تبیین و بیان کردند ولی متأسفانه در آن جلسه سخنانی انجام گرفته که یک مقداری باید دقت کنند که این مردم اهل عمل هستند و این مردم تصمیم گیرنده هستند و عده ای هم کف زدند یکی گفت ، دیگری خوشحال شد هم ان کسی که این حرف را زد باید جواب گوی مردم باشد همان هایی که کف زدند فردا در پشت همین تریبون ها می گویند که مقام معظم رهبری عمل به ولایت ، رهبری و نظام متوجه باشند  در مورد برجام مقام معظم رهبری سخنان بسیار زیبای را در طی سالهای گذشته بیان کردند فرمودند نرمش قهرمانانه هر موقع که کم آوردند گفتند مقام معظم رهبری دستور داده و نسبت به سخنان مسئولان امریکایی که گفتند ما برجام را پاره می کنیم مقام معظم رهبری فرمودند شما پاره کنید و ما آتش می زنیم البته بنده دست تک تک مسئولان را می بوسم  عزیزان شهرستان ما هم بودند ، مسئولان عزیزمان بودند خیال می کنند فقط اینها باید به آنها رأی دهند این مردم هستند که باید به شما رأی بدهند این حرف را نزنید  این حرف خلاف است خط قرمز نظام مان ولایت است با ولایت مقابله گری نکنید فرمودند عده ای آلزایمر سیاسی گرفتند . آیا مردم آلزایمر سیاسی گرفتند ؟ در یادواره هی شهدا هستند ، در تظاهرات و راهپیمایی ها هستند و درهمه جا شرکت دارند شما دولت گذشته را رها کنید چهار سال بود و گذشت . دردتان چیست ؟ برنامه ی خودتان را بگویید ما احساس می کنیم که آلزایمر سیاسی را برخی از مسئولان گرفتند که توصیه کرده بودند ، برنامه صد روزه داده بودند که به نظرم برنامه صد ساله بوده  ما دیدیم که چه مصیبتی بر مردم نازل شده فرمودند ما مردم را باید شاد کنیم . آیا می خواهید با ساز مردم را شاد کنید ؟ یا می خواهید با اجرای کنسرت ها و مسائل اخلاقی که در کنسرت ها وجود دارد مردم را شاد کنید ؟ ما دیدیم که عده ای امدند کاسبان برجام چه بلایی بر سر نظام آوردند چه پول هایی خورده شده . این ها را این مرد م اگاه هستند  امروز شادی مردم شیرین کردن ذائقه مردم است بیاییم اشتغال ایجاد کنیم برای این مردم کارایجاد کنیم به جای اینکه روابط خارجی ایجاد کنیم این کار ها را انجام دهیم در جریان سیاسی عراق دیدید که مسئولین عراق چگونه برخورد کردند و نائب فرستادند که این قصه انجام بگیرد و اسم عراق را جزئی از آن کشورهای که نمی توانند به کشور امریکا حضور پیدا کننند حذف کن این یعنی سیاست این یعنی دیپلماسی توأم با عقلانیت . دیپلماسی لبخند دیگر کارساز نیست . ما ریل مان هوایی مان خسارت های جاده ای مان نمی بینید دقت لازم را بکنیم شاید مردم یعنی کام مردم را شیرین کردن ان شادی در زندگی مردم بوده را برگردانید طلاق در زندگی مردم نباشد ارتباط صمیمانه ی خانوادگی باشد . فقرو بدبختی وجود دارد فقر زایی نکنیم  فقر زدایی بکنیم . ایجاد کار کنیم  دست فقرای جامعه را بگیریم . البته ما در برخورد برخی ار کابینه ها و وزرا در دو سه روز گذشته در جریان مسافرت وزیر بهداشت هم دیدیم که آن فرماندار از حق مردم سخن می گوید وزیر محترم بهداشت می گوید خفه شو من نمی گذارم شما فرماندار شوید . چه خبر است ؟ قصه چیست ؟ از چه چیزی هراس دارید ؟ اگر می خواهید رأی بیاورید مردم خودشان می بینند .چهار ساله گذشته که نشد . پس بیایید خودتان را نسبت به این مسائل اثبات کنید متأسفانه یکی از مسائلی که دیدیم رویکرد اشرافی گری برخی از مسئولین بوده  رویکرد شما اشرافی گری است  فقیر جامعه را فراموش کردید آحاد مردم جامعه فقیر جامعه هستند . عزیزان کم در آمد هستند  شما قسمت عمده ی مردم را فراموش کردید و یک عده از دور و بری های خود را در ادارات و نهادها  مسائل دیگر به کار گرفتید که دیدیم چه قصه ای پیش آمده ما این جریان اشرافی گری را در مصوبه ای که در مجلس دو سه روز گذشته انجام گرفته که حقوق بیست و پنج میلیونی را برای بعضی از مدیران با توجه به مسائلی که هست تصویب کردیم داریم می بینیم  شما به فکر مردم باشید . نماینده های محترم وکلای مردم هستند آیا شما تماینده ی مردم هستید و یا نماینده ی دولت ؟ آیا هر چه که آنها می خواهند باید تصویب شود و یا آنچه را که درد مردم را درمان می کند . مشکلات مردم را حل می کند ومشکلات اقتصادی مردم را حل می کند با ان حقوق بیست و پنج میلیونی چند نفر از عزیزان لیسانس و فوق لیسانس که در زندگی شان از نظر روان مشوش هستند ،و زندگی های شان رو به افول هست صاحب کار می شوند  پس دقت لازم را داشته باشیم ما با مرور به تاریخ می بینیم که چه کسانی فریب عرب را خوردند و چه بلایی بر سرشان آمده آنهایی که با صدام حسین هم قطار و هم فکر بودند کجا هستد صدام حسین و حسنی مبارک . امروز جایگاه بشار اسد که مردمی هست کجاست ؟ امروز در قصه ی سوریه که الحمدلله جناب آقای جعفری مژده ی پیروزی شان را دادند و به فضل خداوند متعال سوریه از حضور تکویری ها به برکت خون شهدا پاک خواهد شد امروز به لحاظ قمری سالروز شهادت مهندس هادی جعفری است  روز شهادت حضرت زهرا (س) از جهت قمری به شهادت رسیده . ما شهید رضا حاجی زاده را فراموش نمی کنیم ما شهدای مفقودالاثران را فراموش نمی کنیم  ما خانواده های شهدای مان و پدران شهدای مان که امروز در این مراسم هستند  بنده دست تک تک شان را می بوسم مکتب شهادت را فراموش نکنیم . شما به جای حذف درس شهادت از درس فرزندان بیاییم به آنها درس شهامت بدهیم . درس ایثار به ولایت بدهیم این مردم با ولایت هستند با رهبریت نظام هستند و هر کسی که با ولایت درافتاد برافتاد لذا توصیه می کنیم که با ولایت باشیم و ولایتی بمانیم .چه در انتخابات شوراها و چه در انتخابات ریاست جمهوری این مردم ما به سهم خودشان راضی نیستند که از بیت المال هزینه شود متوجه باشید فردا باید جواب و تقاص پس دهید  شوراها هم این چنین است . البته من تشکر می کنم از اعضای محترم شورای شهر ، شوراهای بخش چه در دابو و چه در دشت سر ، هم از دوستان و عزیزان بنده و همیشه داریم به خدمت توصیه می کنیم و مسئولین دیگر ، بخشدراران عزیز ، مدیران دیگر ما قصدمان باید خدمت به این مردم باشد و الا آه مردم زمین گیرمان می کند و مردم گیر می شویم .