بیش از 20 هزار تماس تلفنی با سامانه 125 در فصل پاییز / همشهریان از تماس های غیرمرتبط و مزاحمت تلفنی خودداری کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال آنلاین : ئحسین نذیری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل با اشاره به اینکه در آذر ماه  167 عملیات شامل 67 عملیات اطفایی و 100 عملیات امدادی در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل صورت گرفته است گفت: در آذر ماه در 167 مورد که شامل 67 عملیات اطفایی و 100 عملیات امدادی بود ، مامورین آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند. از این عملیات ها 137 مورد داخل محدوده شهری ، 20 مورد خارج از محدوده و 10مورد در روستا ها صورت گرفته است.

وی افزود: در عملیات های اطفایی ، حریق منزل مسکونی با 21 مورد  و در عملیات های امدادی ، امداد آسانسور با 33 مورد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

نذیری در ادامه گفت: آمار عملیات های این ماه نسبت به ماه گذشته 42 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل از بیش از بیست هزار تماس تلفنی با سامانه 125 در سه ماه پاییز خبر داد و گفت: کمتر از سه درصد تماس های صورت گرفته منجر به اعزام نیرو جهت عملیات های امدادی و اطفایی  و مشاوره تلفنی شده و سایر تماس ها با سامانه 125 ، تماس های غیر مرتبط و مزاحمت تلفنی بود.

نذیری اشاره کرد: پرسنل واحد فرماندهی به صورت 24 ساعته پاسخگوی تمام تماس ها هستند که در صورت بروز حادثه وظیفه هماهنگی و هدایت تیم های عملیاتی را بر عهده دارند که نیاز به تمرکز بالا دارد ، تماس های غیر مرتبط و مزاحمت تلفنی ، انرژی زیادی را از آنها می گیرد و همچنین از آنجایی که در  حوادث،  ثانیه ها بسیار تاثیر گذار هستند ،  یک تماس غیر مرتبط و مزاحمت تلفنی می تواند جان و مال یک شهروند را به خطر بیندازد.

وی در پایان گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل مجهز به سیستم ضبط مکالمات با قابلیت ثبت جزئیات تماس می باشد که از این طریق قابلیت ارجاع به مراجع قضایی و انتظامی را دارد.

 مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل اظهارداشت: از این رو از شهروندان می خواهیم تا از تماس های غیر مرتبط با سامانه 125 خودداری نمایند تا موجب اختلال در خدمت رسانی در مواقع خطر به همشهریان عزیز نگردند.