قطعه اول پروژه راه آهن برقی آمل آماده ریل گذاری است +عکس

عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از عملیات قطعه اول پروژه راه آهن برقی آمل لاریجان رودهن در گفتگو با پایگاه خبری کمال نیوز با اشاره به اینکه توسعه و بهبود شبکه ریلی کشور به عنوان بخشی از محورهای مهم تهران- شمال کشور می باشد گفت: پروژه راه آهن برقی آمل لاریجان رودهن تحول چشم گیر در حمل و نقل استان تهران و مازندران و کریدور اتصالی پایتخت به شمال کشور خواهد بود.

 وی افزود: یکی از مهمترین اهداف پروژه کاهش قابل ملاحظه ترافیک در محور تهران -هراز در محدوده شهرهای پردیس، رودهن و بومهن خواهد بود که کاهش زمان سفر از پایتخت به شمال کشور به میزان حدود کمتر از یک ساعت را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس ادامه داد: کل پروژه از شهرستان رودهن شروع و پس از طی مسیری بطول 137 کیلومتر به شهرستان آمل می رسد.

یوسفیان ملا بیان داشت: این پروژه نقش بسزایی در ارتباط ایمن و ارزان بین تهران با مناطق شمال کشور (گلستان ، مازندران و گیلان) خواهد داشت.

 وی با اشاره به اتمام عملیات قطعه اول پروژه راه آهن برقی آمل لاریجان رودهن عنوان داشت: طرح و اجرای پروژه از مرداد سال 93 پس از عقد قرارداد با شرکت آباد راهان پارس با عملیات تجهیزات کارگاه و نقشه برداری از کل مسیر شروع گردیده و در ادامه با تایید نهایی مسیر و آزادسازی و خرید اراضی و تحویل زمین در تاریخ 12 اسفند 94 در محدوه کیلومتر17 تا20 عملیات خاکی و ساخت ابنیه فنی با پیشرفت 100 درصد و در حال حاضر پیشرفت فیریکی پروژه 19 درصد می باشد.

وی اظهارداشت: پروژه قطعه اول با اعتباری بالغ بر 770 میلیارد ریال و 120 میلیارد ریال نیز از ردیف بودجه اوراق قرضه و از محل سایر منابع تامین می شود.

 نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس ادامه داد: امروز خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در قطعه اول با احداث 9 دهنه پل از دهانه 2متر تا 8 متر و 5 پل بزرگ از دهانه 10 متر تا 60 متر با دیواره 400 متر با 58 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شاهد اتمام آن هستیم که آماده ریل گذاری می باشد.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه شرکت آباد راهان پارس به عنوان برنده قطعه دوم پروژه انتخاب شد گفت: انجام عملیات اجرایی قطعه دو پروژه از کیلومتر 20 در محدوده کیلومتر 18 محور هراز روبروی پارک جنگلی تا کیلومتر 25 بطول 5 هزار و 600 متر می باشد و در حدود 6 کیلومتر تونل پیش بینی شده است  که در مرحله عقد قرارداد می باشیم.

وی اشاره کرد: با عنایت وزیر راه و شهرسازی کلا پروژه راه آهن به 11 قطعه تقسیم می شود که در هر قطعه با یک پیمانکار مستقل قرارداد منعقد می شود که با این کار پروژه در زمان کوتاهتری به اتمام می رسد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس  گفت: برای قطعه دوم برنده مناقصه مشخص شد که انعقاد و امضای قرارداد آماده است و الان برنامه این می باشد که مترو بصورت رفت و برگشت باشد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: امیدواریم که قبل از پایان سال بتوانیم عملیات قطعه دوم را اجرایی کنیم.