رئیس دیوان عدالت اداری گفت: وقتی با انتصاب فردی میان دستگاهها و قوا تنش ایجاد کنیم اعتماد جامعه مخدوش خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری حجتالاسلام حجتالاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه هیئت عمومی اظهار داشت: گاهی ملاحظه میشود برخی افراد کاری میکنند که آثاز و تبعات سویی برای جامعه دارد و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این ارتباط، چنین اقداماتی غیرقابل قبول است.
وی ادامه داد: مردم از ما انتظار دارند حکیمانه و عاقلانه عمل کنیم و اینکه مقاممعظم رهبری تأکید میکنند که باید دلهای مردم را آسوده و امن نگه داریم، به همین معناست؛ یعنی با کارهایمان در دل مردم تشویش و نگرانی ایجاد نکنیم.
منتظری ضمن انتقاد از اصرار برخی مسئولان بر کاری که از آن تعبیر به لجبازی میشود گفت: چرا یک مسئول کشور باید حرکتی انجام دهد که حتی مردم عادی نیز بگویند لجباری است؛ آیا میتوان مملکت را با لجبازی اداره و مدیریت کرد؟ مردم عقل، تدبیر و حکیمانه حرکت کردن را از ما انتظار دارند.
رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: وقتی با انتصاب فردی میان دستگاهها و قوا تنش ایجاد کنیم اعتماد جامعه مخدوش خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه براساس آموزههای دینی بزرگترین و با فضیلتترین نوع عبادات در مقابل ذات احدیت، بندگی و عبودتیتی است که منشاء آن عقل باشد گفت: در کتاب کافی به نقل از حضرت علی علیهالاسلام آمده است «خداوند متعال با چیزی برتر و مهمتر از عقل و خرد عبادت نشده است، عقل هیچکسی کامل و تمام نمیشود مگر اینکه در او چند خصلت باشد یکی اینکه کفر و شرش به کسی نرسد و از طرف دیگر خیر و خوبی او نسبت به دیگران معمول باشد.
منتظری خاطرنشان کرد: این شاخصهایی است که حضرت علی علیهالسلام برای اشخاص عاقل بیان کردند و بر همگان لازم است که چنین باشند اما این موضوع برای افرادی که شعاع وجودیشان فراتر از خود و اطرافیان است و به عبارتی آنهایی که تأثیرگذاری عمل و فکر آنها جامعه را در برمیگیرد با اهمیتتر است و باید بیشتر مراقب باشند.
وی با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نیروی انتظامی مبنی بر اینکه اگر دلهای مردم را آسوده و امن نگه دارید موجب رضایت خداوند خواهد بود ادامه داد: منظور از امنیت در این عبارت امنیت به معنای جامع آن یعنی علاوه بر امنیت جانی و مالی، ایجاد امنیت فکری، اندیشه و اخلاقی است که توجه به آن از وظایف و تکالیف مسئولان نظام است.