بيشترين شكايت از صنف سلف سرويس و رستورانها با 14.5درصد، امكنه مسكوني با فعاليت غير مجاز با 13.1درصد،نانوايي ها با 10.7درصد و صنف ساندويچ و پيتزا با 10.1درصد بود.

مهندس محراب آقازاده، رئيس سامانه مديريت ارتباطات مردمي ستاد فوريت هاي سلامت محيط و كار كشور با اعلام این خبر به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به حجم تماس بالاي هموطنانمان در اقصي نقاط كشور و راهنمائي هاي به عمل آمده تعداد 641 خبر و شكايت قابل ثبت بود كه در سامانه ثبت گرديد كه به طور ميانگين روزانه 50 خبر است.
وی افزود: فراواني اخبار به ترتيب اولويت مربوط به حوزه دانشگاههاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيد بهشتي، خراسان رضوي (مشهد مقدس)،اصفهان،هرمزگان،فارس و تهران به ترتیب (17.3درصد،16.2 رصد، 10.4درصد،7.7 درصد،6.8 درصد،4.5 درصد) بود.
وی ادامه داد: فراواني اخبار بر حسب جنسيت اعلام خبر شامل 77درصد آقايان و 23درصد خانم ها بود. بيشترين شكايات اعلام شده نیز مربوط به دسته خبر مواد غذايي با 41.6درصد، بهداشت محيط مراكز و اماكن با 40.6درصد، دسته خبر مربوط به آب و فاضلاب با 7.2 درصد و نهايتا دسته خبر پسماندها با 3.9 درصد خبر بود.
آقازاده افزود: بيشترين فراواني خبر بر حسب نوع درخواست مربوط به عدم رعايت نظافت عمومي محل كار با 14.5 درصد از كل اخبار، عرضه مواد غذايي فاسد با 9.4 درصد، عرضه مواد غذايي غير بهداشتي با 9.1درصد و عرضه مواد غذايي تاريخ مصرف گذشته 7درصد از كل اخبار را به خود اختصاص داد.
وی تاکید کرد: فراواني بر حسب نتايج اقدامات اخبار شامل معرفي به تعزيرات حكومتي بهداشت و درمان با 18.7درصد، عدم صحت شكايت با 17.7درصد، اخطار كتبي با 17.3درصد، رفع نقص با 12.8درصد و نهايتا اعلام به دستگاه هاي برون بخشي بواسطه ارتباط موضوع شكايت به آنان با 9.8 درصد بوده است.

بنا به گفته وی هموطنان مي توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتي موارد را از ساعت 8 صبح تا 20 شب به سامانه مديريت ارتباطات مردمي اين ستاد با كد تلفن 09678 اعلام نمايند و مطمئن باشند در اسرع وقت به شكايات آنان رسيدگي خواهد شد.