آمادگی آموزش و پرورش آمل برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید
13 شهریور 1399 ، دیدگاه 0
مهندس حسین رضایی معاون اموزش متوسطه آموزش وپرورش آمل : در سال تحصیلی جدید 62هزار دانش آموز خود را برای بازگشایی در مدارس از ۱۵ شهریور ماه آماده می‌ کنند.

مهندس حسین رضایی معاون اموزش متوسطه آموزش وپرورش آمل درگفتگوی اختصاصی با کمال آنلاین ،  درخصوص بازگشایی مدارس را مهم ترین موضوع این روزهای حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و با اشاره به شرایط حاکم، سیاست ها و راهبردهای وزارت و تفاوت سال تحصیلی جدید با سال های گذشته، گفت: در همین راستا شیوه نامه بازگشایی مدارس با توجه به وضعیت شیوع کرونا به واحد های اداری و آموزشی جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مهر از اسفندماه سال 98 کلید آن در شهرستان آمل زده شد گفت: پروژه مهر امسال براساس شعار برنامه محوری، سواد رسانه ای و بهداشت مدارس می باشد.

رضایی با اشاره به اینکه جلسات ستاد پروژه مهر در آمل هر 15 روز برقرار می باشد عنوان داشت: 7 کمیته از قبیل کمیته تعمیر وتجهیز، کمیته ساماندهی، کمیته توزیع و تبلیغ و اطلاع رسانی، کمیته انتصابات مدیران، کمیته تائید صلاحیت، کمیته نظارت و ارزیابی و کمیته فرهنگی، هنری ورزشی مسئولیت اجرایی برنامه ها را برعهده دارند.

وی با اشاره به آغاز رسمی فعالیت مدارس از 15 شهریور با لحاظ کردن سه وضعیت سفید، زرد و قرمز، گفت: بر اساس تاکید وزارت و برنامه ریزی صورت گرفته در ستاد استانی پروژه مهر، زنگ نمادین مانور بازگشایی مدارس به منظور بررسی میزان آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی در تمام  مدارس بصورت مجازی برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش آمل خاطره نشان کرد: پروژه مهر در تمام مدارس دولتی و غیردولتی شروع شد و بحث پروژه مهر فقط عمرانی نیست بلکه برگزاری جلسات با شورای دبیران، معلمان و انجمن اولیا مربیان جزو برنامه های پروژه مهر می باشد و اگر نگاه فرهنگی و ورزشی دراین حوزه نباشد قطعا پروژه مهر ابتر خواهد ماند.

رضایی درخصوص حوزه رسانه ای که مهم ترین بخش پروژه مهر می باشد اظهارداشت: برای توانمند سازی در حوزه مدیریت انسانی چه در حوزه ستادی و مدارس برای بیش از هزار نفر آموزش های لازم صورت گرفت.

وی با بیان این که در وضعیت زرد بر اساس برنامه ابلاغی در شیوه نامه بازگشایی و تصمیم شورای مدرسه، آموزش دانش آموزان به صورت ترکیبی، حضوری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مقررات بهداشتی و غیر حضوری با بهره گیری از آموزش مجازی در بستر شاد انجام می شود، اظهارداشت: در وضعیت قرمز آموزش به صورت غیر حضوری و کاملا در فضای مجازی انجام می شود.

وی با بیان این که دانش آموزان در میزان دسترسی به آموزش ها به سه گروه تقسیم می شوند، تصریح کرد: گروهی از دانش آموزان هم به اینترنت وهم به امکانات لازم از قبیل گوشی و تبلت و... دسترسی دارند، گروهی اینترنت دارند اما فاقد گوشی و وسایل ارتباطی هستند و دسته سوم هم به هیچ کدام از وسایل ارتباطی و اینترنت دسترسی ندارند که برای آموزش هر گروه از این دانش آموزان در موقعیت های مختلف، برنامه آموزشی جداگانه پیش بینی شده است که معلمان وظیفه دارند بسته های آموزشی را طراحی و در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

67 درصد دانش آموزان آملی به اینترنت و فضای مجازی و امکانات لازم دسترسی دارند

رضایی با بیان این که حدود 67 درصد دانش آموزان آمل به اینترنت و فضای مجازی و امکانات لازم دسترسی دارند، گفت: حدود 33 درصد دانش آموزانی که فاقد دسترسی به فضای مجازی هستند، غالبا در روستاها ساکن هستند که خوشبختانه با توجه به شیوع کمتر ویروس در این مناطق و جمعیت کم دانش آموزی، امکان برگزاری کلاس حضوری با رعایت پروتکل آموزشی و رضایت والدین وجود داشته و محتوای آموزشی و درسنامه نیز برای آنها تهیه و تدوین شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش آمل درخصوص دانش آموزان پایه اول ابتدایی جهت حضور در کلاس درس یادآورشد: برای پایه اول ابتدایی از 15 شهریور تا اول مهر 30 دقیقه برای آشنایی دانش آموزان با معلمان بصورت زوج و فرد با رضایت والدین و با رعایت پروتکل بهداشتی حضور پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان اصل اساسی برای دستگاه تعلیم وتربیت است گفت: در تمام مدارس اصل سلامت دانش آموزان، خانواده و معلمان مدنظر می باشد که با برنامه ریزی صورت گرفته و با رعایت پروتکل بهداشتی یک روز درمیان کلیه مدارس ضد عفونی می شود.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید 62هزار دانش آموز خود را برای بازگشایی در مدارس از ۱۵ شهریور ماه آماده می‌ کنند.

رضایی درخصوص راه اندازی شبکه شاد با شعار "آموزش تعطیل نیست" گفت: شبکه آموزشی شاد، «مدرسه همراه دانش آموز» است و در این شرایط، ابزار مناسبی برای ادامه یافتن تعلیم و تربیت در عین حفظ سلامت دانش‌آموز به حساب می آید. تمام شرایط آموزشی و پرورشی  که برای دانش‌آموز در مدارس وجود دارد به شبکه شاد منتقل شده است. یعنی دانش آموز در تعامل با عناصر آموزشی است و طبیعتا هرچه بیشتر احساس تعامل وجود داشته باشد، احساس می‌کند دقیقا کلاس حقیقی برگزار شده است‌.

وی درخصوص پويش مردمی خريـد تبـلت بـرای دانـش آمـوزان کـم برخوردارگفت: خوشبختانه با همت والای مجمع خیرین؛ اقدامات خوبی درحال شکل گیری می باشد و همچنین جامعه فرهنگی هم در این امر خیر بیکار ننشستند.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

             

دیدگاه   0