معصومه فرجی طراحی بستری تخصصی به‌منظور عرضه و معرفی محصول فرهنگی هنری به مصرف‌کننده فضای مجازی باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در دستور کار کارگروه تولید محتوای دیجیتال دستگاه فرهنگ و هنر مازندران است.

کمال آنلاین ؛ «معصومه فرجی» در نشست هم‌اندیشی کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی با محوریت توسعه اشتغال که در دفتر معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد با اشاره به اهمیت تولید محتوا برای فضای مجازی که بیشترین مخاطب آن نسل جوان هستند، اظهار کرد: برای رسیدن به جایگاه مطلوب در حوزه تولید محتوا، ایجاد کارآفرینی و خلق ثروت باید مقدمات آن فراهم شود.
 
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به ضریب نفوذ بیش از ۱۰۰ درصدی تلفن همراه در کشور و اینکه ۶۱ میلیون ایرانی از امکانات اینترنت باند پهن تلفن همراه استفاده می‌کنند، گفت: روی شبکه اینترنت، اقتصاد بزرگی شکل‌گرفته و شاهد ایجاد مشاغل مختلف خانگی و روستایی در این حوزه هستیم. ازاین‌رو فعالیت ما در عرصه تولید محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که بتوانیم بخش اعظمی از اوقات فراغت یک شهروند را تأمین کنیم.
 
 
وی بابیان اینکه اشتراک‌گذاری بانک‌های اطلاعاتی فعالان و تولیدکنندگان محتوای دیجیتال سایر دستگاه‌های اجرایی استان می‌تواند نقش مؤثری در ساماندهی این حوزه داشته باشد، افزود: برای رسیدن به این هدف باید زیرساخت آن نظیر طراحی بستری تخصصی به‌منظور عرضه و معرفی محصول فرهنگی هنری به مصرف کنند، مشخص شود.
 
 
دبیر کارگروه تولید محتوای فضای مجازی تصریح کرد: در این خصوص باید به زنجیره تولید ازجمله ایجاد ارتباط بین تولیدکننده با مصرف‌کننده در قالب فضای مجازی و فضای حقیقی توجه شود.
 
 
وی ایجاد بازارچه‌های هفتگی برای ارائه محصولات فرهنگی هنری را گامی مهم برای فراهم شدن زیرساخت‌های تولید محتوای دیجیتال دانست و خواستار حمایت شهرداری برای ایجاد این بازارچه‌ها شد.
 
 
فرجی ایجاد بازارچه مجازی ارائه محصولات فرهنگی هنری را نیز ازجمله تسهیل‌کنندگان تولید محتوا برای فضای مجازی اعلام کرد.