افتتاحیه نخستین همایش ملی همیار مشاور در مازندران
27 دی 1397 ، دیدگاه 0

کمال آنلاین ؛ به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ در این همایش که صبح امروز با حضور پژوهشگران، فرهنگیان و روسای ادارات مشاوره استان های کشور برگزار شد، مدیرکل  امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه با تشکیل دبیرخانه همیار مشاور درمازندران نگاه تشکیلاتی مثبتی به این مجموعه صورت گرفته، گفت: نقش همیاران مشاور در افزایش سطح سلامت روان در مدارس بسیار پر اهمیت است.

«مسعود شکوهی» با ابراز خرسندی از استقبال طرح همیار مشاور توسط دانش‌آموزان در مدارس کشور این طرح را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: هدف از گردآوری مسئولان همیار مشاور کشور در  این همایش ملی  ایجاد تشکلی ساختارمند و منسجم در مدارس است.

وی با بیان اینکه همیاران مشاور می‌توانند کاستی های ارتباطی بین دانش‌آموزان و مشاوران مدارس را کم‌رنگ کنند و پل ارتباطی خوبی بین مشاوران مدارس باشند، تصریح کرد: همیار مشاور در حوزه های روانی و اجتماعی در مدارس نقش آفرین است. طرح همیار مشاور می تواند نوع دوستی، محبت و صداقت را در میان دانش آموزان ترویج دهد و نظام رفتاری دانش آموزان را بهبود بخشد.

این مسئول به وجود برخی کاستی ها در طرح همیار مشاور اشاره کرد و با بیان اینکه این کاستی ها مسئولیت ما را در قبال ترمیم این ضعف ها بیشتر می کند، اظهار داشت: ظرفیت مهم فرهنگیان در جامعه و ساختار اعتمادبخشی گسترده‌ای که این قشر دارد می تواند فضای عمومی جامعه را بهبود بخشیده و آسیب های جامعه را به حداقل برساند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه طرح همیار مشاور مانند نهالی تازه است که نیاز به حمایت دارد، افزود: حمایت‌های جدی تمامی همکاران برای اجرای بهتر این طرح در مدارس و مشارکت دانش آموزان در امر مشاوره به همسالان می تواند آرامش در سطح مدارس و خانواده ها را در پی داشته باشد و آسیب های رایج در بین دانش آموزان را کاهش دهد.

بیش از 7 میلیون دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه بیش از 7 میلیون دانش آموز در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند بر مشارکت حداکثری دانش آموزان در برنامه های فرهنگی مدارس تاکید کرد و افزود: برنامه همیار مشاور نیز با افزایش مهارت هم زیستی و همدلی در بین دانش آموزان می تواند با مهارت محور بودن نشاط و شادابی را در مدارس گسترش دهد.

«علی رمضانی» از مشارکت 2 میلیون دانش آموز در طرح پرسش مهر خبرداد و گفت:یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش توانمندسازی دانش‌آموزان در حوزه هایی است که ممکن است آسیب را به همراه داشته باشد. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به روشنی اشاره شده است که باید از ظرفیت دانش آموزان در شرایط حاد جامعه بهره ببریم.

وی به اهمیت پرورش نسل آینده در نظام آموزشی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با برنامه‌ریزی مناسب و هزینه هایی که در حوزه‌های فرهنگی و هنری صورت می گیرد باید برگشت سرمایه های انسانی را به جامعه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید نیاز دانش آموزان را در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری مورد توجه قرار داد، عنوان کرد: با برپایی کارگاه‌های آموزشی مناسب و بهره مندی از سیاست های کلان مشاوره‌ای آسیب های موجود در مدارس را شناسایی و در جهت رفع آن برآییم.

طرح «همیار مشاور» در ارتقاء سلامت روان موثر است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  نیز که در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی همیار مشاور در مجتمع آموزشی رفاهی فرهنگیان ساری سخن می گفت با بیان اهمیت نقش همیاران مشاور در مدارس کشور شخصیت همیاران مشاور را برای انجام امور مشاوره‌ای حائز اهمیت دانست و افزود: همیاران مشاور در مدارس می توانند رویکرد مشورت را با زبان نرم گسترش دهند.

«عسکری نیکزاد» با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌ها در اجرای فرآیند های فرهنگی اعتبار دریافت می کنند اما نقش آموزش و پرورش در این میان فراتر است، تصریح کرد:  استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزی برای پیشبرد اهداف کلان آموزش و پرورش بسیار مفید است و هر زمان از مشارکت دانش آموزان بهره بردیم طرح های آموزشی و پرورشی بهتر به سرانجام رسید.

وی انجام کار فرهنگی، هنری و تربیت دینی را  از اهداف آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: طرح همیار مشاور که دبیرخانه ملی آن در مازندران راه‌اندازی شده است می تواند در ارتقاء سلامت روان و تقویت توانمندی فردی و اجتماعی نقش موثری داشته باشد.

نیکزاد نقش مهم دانش آموزان در تصمیم سازی ها را غیر قابل انکار خواند و خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ مشاوره در بین دانش‌آموزان می تواند مهارت های زندگی اجتماعی را در سطح مدارس استان افزایش دهد.

شایان ذکر است 250 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این میان 11 مقاله به عنوان مقالات برتر و 40 مقاله به عنوان ارائه پوستر انتخاب شد. 

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

             

دیدگاه   0