مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن استناد به آخرین آمار سامانه سناد گفت: آموزش و پرورش استان مازندران با جذب 90 درصدی نوآموزان پیش دبستانی موفق شد جایگاه دوم کشوری در این بخش را به خود اختصاص دهد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «عسکری نیکزاد» افزود: آموزش اساس توسعه هر کشوری  است ضمن اینکه  شاخص هایی چون گسترش امکانات آموزشی، سطح سواد جامعه و برنامه های آموزش و پرورش به عنوان شاخص های اصلی توسعه  مورد توجه کارشناسان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف «سند تحول بنیادین» که بر آموزش مهارت های پایه به عنوان بستر اصلی دستیابی به مراتبی از حیات طیبه تأکید دارد، آموزش و پرورش استان با تقویت و توسعه توسعه عدالت آموزشی و پرورشی در ابعادکمی وکیفی و ایجاد فرصت های متنوع، به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی که از سیاست های کلان حوزه آموزش ابتدایی است،  با  نگاهی نو و رویکردهای نوین آموزشی به دستاورد های  عظیمی در این حوزه نائل شده است .

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش مازندران با هدف بسط و گسترش  «عدالت آموزشی»  و برابری فرصت ها توانست اقدامات برجسته ای را انجام دهد از جمله شناسایی، جذب و ثبت نام کلیه کودکان و نوآموزان پیش‌دبستانی و کسب رتبه دوم کشوری، حاصل تلاش هدفمند همکاران ما بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه به حضور جمعیتی قریب به 44 هزار نوآموز پیش دبستانی در کلاس‌های سطح استان خاطرنشان کرد: از دیگر دستاوردهای مربوط به این حوزه، «آموزش والدین ورودی پیش دبستانی» بود که از 92 درصد در پایان سال تحصیلی 94-93 به قریب 98 درصد در سال تحصیلی 97-96 رسید.

نیکزاد تأکید کرد: «کودک، مربی و خانه» سه ضلع مثلث آموزش و تربیت هستند و براساس نظر کارشناسان حوزه آموزش و تربیت، هماهنگی و همسویی والدین با مدرسه، آگاهی والدین از اهداف آموزش و همچنین افزایش تعامل میان خانه و مدرسه در رسیدن به اهداف کلان آموزش، بسیار موثر است.