کمال آنلاین ؛ به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «اسفندیار نظری» با اعلام این خبر افزود: در سال 1397 تاکنون طی 3 مرحله در شهریور ماه، آبان ماه و دی ماه در مجموع 25 میلیارد و 803 میلیون ریال کمک هزینه به حساب 56 مدرسه شبانه روزی استان واریز شد.

وی با بیان اینکه 3800  دانش آموز در این تعداد مدرسه مشغول تحصیل هستند که 2500 نفر از آنان از امکانات خوابگاهی برخوردارند، تصریح کرد: استان مازندران در مجموع 56 مدرسه شبانه روزی دارد که از این تعداد 25 مدرسه دخترانه و 31 مدرسه پسرانه است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ضرورت ارائه خدمات هرچه بهتر به مدارس شبانه روزی، خاطرنشان کرد: استان مازندران 39 دبیرستان شبانه‌روزی عادی، 8 دبیرستان شبانه‌روزی نمونه دولتی، 6 هنرستان شبانه‌روزی و 3 مدرسه استثنایی شبانه‌روزی دارد که تمام سعی ما در پیگیری و رفع مشکلات این مدارس برای آرامش و آسایش خاطر دانش‌آموزان عزیز است.    

نظری با بیان اینکه بیشترین مدارس شبانه‌روزی استان در مناطق چهاردانگه و بندپی شرقی واقع شده است، گفت: امسال طرح‌های خوبی برای مدارس شبانه‌روزی در حال اجرا است که از جمله این طرح‌ها می‌توان به دوره ضمن خدمت برای سرپرستان شب اشاره کرد. این دوره آموزشی که به طریق کلاس کارگاهی برگزار می شود از بهمن ماه سال‌جاری آغاز و برگزار خواهد شد.

وی به دیگر طرح‌های در دست اجرا نیز اشاره کرده و افزود: اجرای طرح‌های خوداتکایی برای آموزش مهارت‌های حرفه ای به دانش‌آموزان در اوقات فراغت، طرح ارتقای علمی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی با همکاری بنیاد علوی و طرح ارتقای سلامت و بهداشت دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی از اهم طرح های اجرایی در این مدارس است.

این مسئول مدارس شبانه‌روزی را یکی از مهم‌ترین گام ها برای اجرای عدالت آموزشی و محرومیت‌زدایی عنوان کرده و گفت: افزایش درصد پوشش تحصیلی دانش‌آموزان روستایی، عشایری و مناطق محروم و جلوگیری از هدررفتن استعدادها و توانایی‌های نوجوانان مناطق مذکور و همچنین ارتقای سطح کیفی آموزش و کاهش افت تحصیلی از جمله اهداف تأسیس مدارس شبانه‌روزی است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران، حجم مبلغ واریزی امسال به حساب مدارس شبانه‌روزی را رقم چشمگیر ذکر کرده و یادآور شد: بودجه امسال مدارس شبانه روزی مازندران نسبت به سال گذشته با افزایش قابل توجه 4 برابری مواجه بوده که این را به فال نیک گرفته و آنرا گام بلندی برای رفاه و تجهیز هر چه بیشتر و بهتر این مدارس می‌دانیم.