آیین تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهنده برگزیده کشوری و استانی در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی ساری + عکس
1 دی 1397 ، دیدگاه 0
از 33 فرهنگی که پژوهش آن‌ها حائز نمره بالای 160 شده‌ است و نیز فرهنگیان دارای رساله، کتاب، پایان‌نامه کارشناسی ارشد و طرح پژوهشی برتر تجلیل شد.

کمال آنلاین ، به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «عسکری نیکزاد»مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران در تبیین نقش پژوهش در سطح تصمیم‌گیری‌های کلان خاطرنشان کرد: از دوباره‌کاری و اتلاف منابع جلوگیری می‌کند، ریسک را به حداقل می‌رساند، عامل توانمندسازی برای حل اساسی و ریشه‌ای مشکلات است و همچنین عامل ایجاد آینده‌نگری و تصمیمات بلندمدت و در نهایت منتج به ارائه خدمات و کالاهای باکیفیت‌تر می‌شود.

نیکزاد به شکاف میان مدیران و محققان و عدم اعتماد میان آنان اشاره کرد و آن را عامل این اتفاق دانست که پژوهش‌ها آن‌چنان که باید از جایگاه مناسب برخوردار نباشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران راهکارهای لازم برای برخورداری از پژوهشکده‌های مؤثر را چنین برشمرد: ایجاد ساختار تحقیقاتی پویا، توسعه پارک‌های علم‌وفناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، هدایت مقاله‌ها، پایان‌نامه‌های تکمیلی به صورت نیازهای بومی و افزایش سهم بودجه در تحقیقات و حمایت مالی دولت از پژوهشکده‌ها.

وی پژوهش را اصلی ترین راه غلبه بر مشکلات کشورها دانسته و ابراز کرد: کشورها وقتی به بحران بر می‌خورند به پژوهشگران خود اعتماد کرده و پژوهشگران با ارائه پژوهش‌های کاربردی سعی می کنند ریشه های مشکل را شناسایی و به ارائه راهکارهای اجرایی و مناسب روی آورند. بزرگ ترین مشکلات کشورها با این روش قابل حل است.  

محمدعلی جوادی افزود: این بررسی به مقایسه بازدهی مدارس پژوهش‌محور و مدارس عادی است. اگر تفاوت علمی این دو نوع مدارس، قابل دفاع باشد گسترش مدارس پژوهش‌محور را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی به 2 هزار و ۱۷۰ اثر اقدام‌پژوهی که از سطح شهرستان‌ها در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ جمع‌آوری شد اشاره کرد و گفت: ۲۲۰ اثر حداقل‌های لازم برای ورود به عرصه رقابت را داشتند و در نهایت ۱۷۰ اثر ارزنده شناسایی شد که ۱۰ اثر به وزارتخانه فرستاده شد و یک اثر از مازندران رتبه نخست کشور را به دست آورد.

این مقام مسئول آموزش و پرورش مازندران همچنین به ثبت اثر از ۲۰۰ معلم مازندران در سامانه پژوهش استانداری اشاره و اعلام کرد که دو‌نفر از آنان موفق به رتبه برتر شدند. جوادی از رتبه کشوری یک معلم مازندرانی در حوزه پژوهش‌های درون‌سازمانی وزارت آموزش‌وپرورش نیز خبر داد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی به ۱۷ طرح پژوهشی اشاره کرد که از میان ۱۰۰ طرح، امسال مجریان آن پس از انعقاد قراداد در حال انجام پژوهش هستند و تا اسفندماه به پایان می‌رسد.

او همچنین از اعلام فراخوان شرکت در ۱۴ عنوان طرح پژوهشی در دو هفته آینده برای دانشگاهیان و فرهنگیان خبر داد که با ۱۴ پژوهش برای سال ۹۸قرارداد همکاری بسته خواهد شد: قراردادهایی در حوزه‌های مختلف مانند پایش نیروی انسانی، آسیب‌هالی اجتماعی، اقتصاد آموزش‌وپرورش و غیره.

«اسفندیار نظری» در آیین تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان پژوهنده برگزیده کشوری و استانی که صبح امروز در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی ساری با حضور سرپرست معاونت متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش و آموزش عالی در تربیت و توسعه منابع انسانی کارآمد می تواند و باید موثر باشد.

وی توسعه را دارای پیوندی ناگسستنی با علم و فناوری دانست که نیازمند نگاهی مسئولانه و برنامه‌محور متناسب با نیازهای کشور است و در این زمینه خاطرنشان کرد: مدیران باید بپذیرند که در عصر دانش و اطلاعات و توسعه دانایی و خلاقیت زندگی و مدیریت می کنند و خلاقیت فرصتی مناسب برای پویایی و توسعه تعلیم و تربیت است.

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران ابزارهای هوشمند، فرهنگ و آموزش و تحقیق را سه مولفه موجود یک جامعه برشمرد و گفت: دانش‌آموزان باید نسبت به پدیده‌های پیرامون خود سه سوال چیستی، چرایی و چگونگی را مطرح کنند و پاسخ به این سه پرسش است که دانش‌آموزان را پرسشگر و پژوهشگر به بار می‌آورد.

نظری خواستار رویکرد پرورش روحیه پرسش‌گری و پژوهشگری در تألیف کتاب‌ها شد تا از اتلاف انرژی و زمان و هزینه جلوگیری شود و در این رابطه ابراز کرد: پژوهش گام نخست برای تولید ملی است و توسعه علمی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی در هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی برخوردار نیست.

وی هدف از برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها را ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش در دانش‌آموزان، آشناسازی دانش‌آموزان با فضای کسب و کار و روش‌های کاربردی ساختن علوم مختلف، ارتقاء سواد اقتصادی در دانش‌آموزان و آشنا ساختن آنها با اقتصاد دانش‌بنیان و ارتقای علمی دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور به عنوان نیروهای بالقوه علمی در مهارت آفرینی و توانمند سازی دانش آموزان در زمینه تحقیق و پژوهش برشمرد.

441معلم و دانش‌آموز پژوهنده برتر کشوری و استانی امروز با حضور سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری تجلیل شدند.

در این آیین ۱۳۷ معلم پژوهنده و پژوهشگر برتر، معلمان دارای پایان‌نامه‌های برتر دکترا و ارشد و رزومه‌های برتر پژوهشی و نیز معلمانی که اثر پژوهشی خود رادر سامانه پژوهش و فناوری مازندران (سازمان مدیریت و برنامه ریزی) ثبت کرده بودند، امروز با حضور عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران تجلیل شدند.

همچنین از دانش‌آموزان برتر کشوری در المپیاد نانو، جشنواره فناوری نانو، المپیاد سلول‌های بنیادی، جشنواره‌ دریا و غیره قدردانی شد.

دبیران برتر کشور در مسابقات کشوری در گروه‌های آموزشی دوره اول متوسطه، دوره دوم متوسطه نظری، فنی‌حرفه‌ای و کاردانش نیز در این آیین تجلیل شدند.




دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

             

دیدگاه   0