مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه «خلاقیّت و خلّاق‌سازی» هدف مهم آموزش و پرورش است، گفت: بخشی از خلاقیت دانش‌آموزان می‌تواند اکتسابی باشد که آموزش‌وپرورش می‌تواند آن‌را در دانش‌آموزان ایجاد کند.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش مازندران؛ «عسکری نیکزاد» در گردهمایی مدیران و معاونان پشتیبانی آموزش‌ و پرورش شهرستان‌ها و مناطق مازندران که صبح امروز با موضوع «بهبود وضعیت اقتصادی آموزش‌وپرورش‌‌« در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، اظهار کرد: «خلاقیّت و خلّاق‌سازی» هدف مهم آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این گردهمایی، رسالت آموزش‌ و پرورش را «آموزشِ تربیت» توصیف و تأکید کرد: توقع و انتظار ما توجه به این رسالت و پرهیز از رفتارها و ارتباطات متفرق و پراکنده است که مانع اِشراف کامل به مسائل اداره و مدرسه می‌شود.

وی همچنین افزود: یادگیری حقیقی وقتی حاصل می‌شود که میان داده‌هایی که به دانش‌آموزان منتقل می‌شود، ارتباط وجود داشته باشد به این معنا که دانش‌آموز بتواند آگاهانه بین مطالب جدیدی که آموخت و مطالب پیشین، ارتباط منطقی برقرار کند و اگر میان این آموخته‌ها ارتباط برقرار شود، یادگیری و آموزش ما نتیجه و حاصل خواهد داشت وگرنه در حال هدر دادن انرژی خودمان، انرژی و توان دستگاه و همچنین وقت و زمان هستیم.

نیکزاد یادگیری پایدار را علاوه بر توان ارتباط برقرار کردن میان داده‌ها، نیازمند این دانست که علم دانش‌آموز به عمل و داده‌هایش به توانایی تبدیل شود تا آنچه را که می‌داند و آنچه را که آموخت، بتواند در عمل و در کارهای جاری‌ روزانه استفاده کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش «ایجاد خلاقیّت و خلّاق کردن دانش‌آموزان» را مهم‌ترین هدف  آموزش  برشمرد و گفت: بخشی از خلاقیت دانش‌آموزان می‌تواند اکتسابی باشد که آموزش‌وپرورش می‌تواند آن را در دانش‌آموزان ایجاد کند تا بتوانند با توجه به خلاقیت، داده‌هایشان را تحلیل کنند و به اقتضای زمان و مکان تصمیم درست بگیرند.

وی با بیان اینکه شروع خلاقیت از تخیل است، افزود: دانش‌آموز باید در فضایی قرار گیرد که تخیل‌اش را به تصوّر و سپس به تجسّم و در نهایت به تفکر و خلاقیّت تبدیل کند و دانش‌آموز خلاق کسی است که  سازگار با محیط دینی، عرفی و اجتماعی تربیت شود.

این مدیر با تأکید بر ضرورت توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان و رشد همه‌جانبه آنها، ادامه داد: تمامی فعالیت‌هایی که برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود، اگر با هم ارتباط منطقی داشته باشد، دانش‌آموزان ‌در ترازِ  سند تحول بنیادین تربیت می‌شوند.

رشد 8 درصدی درآمد اختصاصی سال ۹۷  

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش استان مازندران نیز در این گردهمایی گفت: بهره‌مندی مناسب مدیران از مباحث مطرح شده در چنین نشست‌هایی در شرایطی که مدارس و مراکز آموزشی ما با کمبود بودجه و سرانه، دست به گریبان هستند، اهمیت حیاتی دارد.

«مهدی عابدی» با بیان اینکه درآمد اختصاصی آموزش و پرورش مازندران در سال 97 تا امروز رشدی 8 درصدی را تجربه کرده، افزود: همه مدارس ملزم هستند که از حساب یکپارچه تبعیت کنند و مدیران مدارس براساس قانون باید از طریق درگاه الکترونیکی پرداخت و دریافت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال برای مدارس شبانه روزی استان، 240 میلیون تومان سرانه واریز شد، خاطرنشان کرد: در زمینه ساماندهی املاک استان 1868 سند در سال 96 مورد بررسی قرار گرفت که 52 مدرسه بدون سند بوده است. اما با فعالیت های صورت گرفته این میزان به 6 مدرسه رسیده و برای مابقی مدارس سند دریافت شد.