نتایج بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده آموزش و پرورش استان
28 مهر 1397 ، دیدگاه 0
اثر برتر اقدام پژوهی امسال توسط «فاطمه رهبری» و «مجبوبه حسینی شریفی» معلمان مقطع ابتدایی شهرستان آمل کسب شد. گزارش آنان تحت عنوان «چگونه توانستیم با رویکرد آموزش پژوهش محور فرهنگ کتابخوانی را در دانش آموز ترویج دهیم» توانست بالاترین امتیاز اقدام پژوهی را در کل استان کسب کرده و به مقام نخست دست یابد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «محمد علی جوادی» با اعلام این خبر افزود: بیست و یکمین برنامه معلم پژوهنده از بهمن ماه سال گذشته با فراخوان عمومی به تمامی فرهنگیان استان آغاز و از همان زمان کارگاه های آموزشی نحوه انجام و نگارش اقدام پژوهی تحت دوره ضمن خدمت در شهرستان ها و مناطق برگزار شد.

وی با بیان اینکه مجموع گزارش های معلمان و فرهنگیان متقاضی شرکت در این برنامه خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه استانی واصل شد، ادامه داد: 2 هزار و 179 گزارش اقدام پژوهی در 32 شهرستان و منطقه انجام شد که با داوری های صورت گرفته از این میان 195 اثر به عنوان آثار منتخب استانی انتخاب شدند.

جوادی کسب امتیاز بالای 150 را ملاک انتخاب آثار برتر عنوان کرده و گفت: با این معیار، 69 اثر در مازندران امتیاز بالای 150 را کسب کرده و به دبیرخانه استانی راه یافتند. آثار برتر استانی براساس سهمیه ای که وزارت آموزش و پرورش تعیین می کند، به دبیرخانه کشوری ارسال می شوند که این سهمیه برای اغلب استان ها یک الی دو سهمیه و برای مازندران به دلیل فعالیت چشمگیر در این بخش 6 سهمیه تعیین شده است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران افزود: به همین خاطر از میان 69 اثر برتر استان مازندران، 6 اثر که بالاترین نمره را کسب کردند به دبیرخانه کشوری ارسال شده و در داوری کلی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

این مسئول، استان مازندران را از استان های برتر در زمنیه اقدام پژوهی ذکر کرده و اظهار داشت: آموزش و پرورش مازندران در دو سال گذشته رتبه نخست کشور را در اقدام پژوهی کسب کرده که امیدواریم امسال نیز با اعلام نتایج کشوری در هفته پژوهش این افتخار بزرگ برای سومین سال پیاپی تکرار شود.

وی از جمله اهداف برنامه معلم پژوهنده را گسترش فرهنگ پژوهش در میان معلمان، زمینه شکوفایی خلاقیت های معلمان، افزایش توانمندسازی معلمان، آزادسازی فرایند تولید دانش از قید و بند روش های خشک پژوهشی و انتقال تجارب حل مسائل مشترک به دیگر همکاران عنوان کرد.

جوادی با بیان اینکه اقدام پژوهی نوعی پژوهش میدانی برای حل مسائل به شیوه کاربردی است، ابراز کرد: این شیوه به دلیل کاربردی بودن می تواند بسیار مثمر ثمر باشد. زیرا معلمان در این روش در حین انجام تحقیق آنرا به کاربسته و نتایج را به صورت عملی مشاهده می کنند.

شایان ذکر است اثر برتر اقدام پژوهی امسال توسط «فاطمه رهبری» و «مجبوبه حسینی شریفی» معلمان مقطع ابتدایی شهرستان آمل کسب شد. گزارش آنان تحت عنوان «چگونه توانستیم با رویکرد آموزش پژوهش محور فرهنگ کتابخوانی را در دانش آموز ترویج دهیم» توانست بالاترین امتیاز اقدام پژوهی را در کل استان کسب کرده و به مقام نخست دست یابد.

 

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

             

دیدگاه   0