روابط عمومی قلب تپنده سازمان یادداشتی از عبدالرضا عزیزکمالی
27 اردیبهشت 1397 ، دیدگاه 0
27 اردیبهشت در تقویم کشورمان به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نام گذاری شده است که فرصت خوبی می باشد تا به ابعاد و ظرفیت های مختلف آن پرداخته شده و نقش و جایگاه ارزنده روابط عمومی را در بخش های مختلف کشور نمایان کرد.

27 اردیبهشت در تقویم کشورمان به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نام گذاری شده است که فرصت خوبی می باشد تا به ابعاد و ظرفیت های مختلف آن پرداخته شده و نقش و جایگاه ارزنده روابط عمومی را در بخش های مختلف کشور نمایان کرد.

روابط عمومی ها از اهمیت بسزایی برخوردار هستند که ضرورت می رود از این فرصت به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است استفاده شود که مقام معظم رهبری در بیان اهمیت روابط عمومی فرمودند روابط عمومی‌ها باید ببینند خلایی که وجود آنها را ضروری کرده است چیست، عشق به خدمت ‌گاهی در برخی از افراد و دستگاه ‌ها موجب می ‌شود که قلمرو وسیع ‌تری را برای کار خود جستجو کنند و در نتیجه تداخل بخش‌ های مختلف پیش می‌ آید که جای خالی روابط عمومی‌ ها باید روشن شود و باید روشن شود منظور از رابطه با مردم چیست؛ یعنی مردم باید از ما چه چیزهایی بدانند.

امروزه روابط عمومی و ارتباطات نقش بسزایی در رشد و توسعه همه جانبه دارد که روابط عمومی ها می توانند با اطلاع رسانی صحیح و شفاف سازی صادقانه نقش موثری در ارتقای سطح رضایتمندی و توسعه ارتباطات مردم با سازمان ها داشته باشند که می تواند اثرگذاری بسیاری برای جلب مشارکت و رضایت عمومی ایفا نماید.

نیاز می رود روابط عمومی ها نسبت به اطلاع رسانی دقیق از عمکرد سازمانی برای تنویر و آگاهسازی افکار عمومی گام بردارند که می توانند از ابزارهای نوین ارتباطی و نوآوری و خلاقیت برای تحقق این امر مهم استفاده نمایند.

از جمله مهم ترین وظایف روابط عمومی ها در این است تا افکار عمومی مردم را شناخته و برای رضایت افکار عمومی برنامه ریزی و اقدام عملی انجام نمایند که ضروری است روابط عمومی سیاست گذاری مناسبی برای اهداف و برنامه های سازمانی داشته باشد که در این مسیر نیاز می رود از تعامل مناسب و سازنده با رسانه ها نیز بهره گیری شود که می تواند در تحقق سیاست های سازمانی ثمربخش واقع شود.

روابط عمومی ها می توانند نقش بسزایی در جمع بندی نظرات مردمی، نخبگان و صاحب نظران نسبت به مجموعه فعالیت های سازمانی داشته و با برنامه ریزی مناسبت نسبت به توسعه سطح تعاملات گروه های مختلف مردم با سازمان اقدام کنند.

ضرورت دارد مدیران، روابط عمومی را در عمل باور داشته باشند تا نقش و جایگاه آن را در مجموعه سازمانی خود لمس نمایند که وظیفه روابط عمومی تنها برگزاری جشن ها و مراسمات و نصب پارچه و بنر نیست و ضرورت دارد به جایگاه سازمانی روابط عمومی ها توجه شده و در این مسیر نیز از افراد متخصص بهره گیری شود تا بتواند کارایی لازم را داشته باشد که شاهد هستیم حضور افراد اهل فن در روابط عمومی سازمان ها سبب گردید بتوانند نسبت به اطلاع رسانی درست از مجموعه سازمانی خود گام برداشته و زمینه رضایتمندی مردمی را فراهم نمایند.

نیاز است نشست های هم اندیشی و دوره های تخصصی آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی برگزار شود که می تواند در توسعه سطح تعاملات میان سازمانی، تبادل تجربیات و توسعه سطح علمی در این عرصه نقش ارزنده ای ایفا نماید.

فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را مغتنم شمرده و به تمامی فعالان این عرصه در استان مازندران و شهرستان آمل تبریک عرض می نمایم که بی شک این روز تداعی گر اهمیت و نقش گرانقدر روابط عمومی در دنیای ارتباطات به عنوان قلب تپنده سازمانی است.

 

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

             

دیدگاه   0