نما ینده مردم آمل درمجلس :برای حل مشکل زباله در زمین پاساکش، 100 میلیارد تومان اعتبار به اینصورت که 40 درصد توسط وزارت کشور تقبل می شود و 60 درصد توسط شرکت زباله سوز طرف قرارداد که استانداری مازندران در شرف تهیه قراردادنامه می باشد.

دکتر عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس در گفتگوی اختصاصی با کمال آنلاین ؛ با اشاره به فعالیت شبانه روزی برای اتمام به موقع عملیات جاده هراز گفت: در جاده هراز در هر نقطه ای که نیاز به تعریض باشد رها شده نیست و از پلور بعد از تونل آبشار درشهر پلور که پایه های پل در حال نصب می باشد، آسفالت دوراهی لاسم، از دوراهی لاسم تا پل زیارباغ، پل گزنگ، پیج ابتهاج و دیگر مناطق پیمانکاران مشغول کار هستند.

وی افزود: 18 پیمانکار در جاده هراز به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند و با این حجم وسیع عملیات که نسبت به پروژه هایی که درسطح کشور در امر جاده سازی مشغول هستند نیاز به اعتبارات ویژه ای می باشد.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به فعالیت شبانه روزی برای احداث جاده جایگزین در بالادست سد هراز عنوان داشت: جاده جایگزین بطول 11 کیلومتر در دست اجرا می باشد که تونل دوقلو رفت و برگشت مقابل سد احداث می شود تا به جاده چلاو وصل شود و خودروها بتوانند راحت تر رفت وآمد کنند.

یوسفیان ملا ادامه داد: برای احداث جاده جایگزین 50 میلیارد تومان از محل فروش اوراق تامین شود و جلسه ای درآینده نزدیک با حضور بنده، معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار مازندران و دکتر نوبخت گذاشته می شود و بودجه ای که وزارت راه در این بخش دارد جابجا شود تا بتوانیم  مشکل دوراهی چلاو را حل کنیم.

وی با اشاره به تسریع در ساخت سد هراز اشاره کرد: سد هراز آخرین مراحل را می گذارند که در دیواره سد می باشد و پس از اتمام  قابلیت آبگیری را خواهد داشت.

نماینده مردم آمل در مجلس به دو مشکل اساسی در زمان آبگیری اشاره کرد وگفت: دو مشکل اساسی وجود دارد یکی تخلیه زباله از منطقه عمارت که دو و نیم میلیارد تومان بودجه ملی تخصیص از سوی استانداری مازندران پیدا کرد و درخصوص زمین پاساکش این هفته جلسه ای در تهران با سازمان اوقاف کشور برگزار خواهد شد که قرارداد زمین بین شهرداری و اوقاف کشور تنظیم می شود.

یوسفیان ملا اظهارداشت: برای حل مشکل زباله در زمین پاساکش، 100 میلیارد تومان اعتبار به اینصورت که 40 درصد توسط وزارت کشور تقبل می شود و 60 درصد توسط شرکت زباله سوز طرف قرارداد که استانداری مازندران در شرف تهیه قراردادنامه می باشد.

 وی با اشاره به ساخت پل کابلی در امام زاده علی(ع) لاریجان بیان داشت: پل کابلی بین تکاور در دو طرف دریاچه جاده هراز ساخته خواهد شد و این پل کابلی برخلاف دیگر پل های کابلی که ساخته می شود تک پایه می باشد و در دوطرف رفت وآمد خودروها صورت می گیرد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: ارتفاع این پل بیش از 120متر بطرف بالا خواهد بود که دو آسانسور تعبیه خواهد شد و مسافرانی که قصد تفریح دارند و می توانند قله دماوند را مشاهد کنند و پارکینگی درحال تهیه می باشد که خودروها پارک می شود و مسافران سوار برآسانسور خواهند شد و در هر طبقه اتاقک های کوچکی درست می شود که دارای دوربین بلند دوچشمی می باشد تا بتوانند قله دماوند و زیبای های لاریجان را مشاهده کنند.

نماینده مردم آمل درمجلس گفت: این آسانسور ادامه دارد که در انتها یک سالن گردان وجود دارد که عملیات آن درچند روز گذشته با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی شروع شد و ساخت این پل در دنیا بی نظیر است و در کشورهای دیگر پل های کابلی وجود دارد اما همانند این پل با چنین خصوصیاتی وجود ندارد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: پیمانکار این پل یک هنرمند می باشد که علاوه بردرآمد برای پیمانکار یک درآمدی برای وزارت راه و شهرسازی خواهد بود که برای حفظ و نگهداری جاده هراز استفاده خواهد شد.

وی یادآورشد: پس ازاتمام ساخت سد بین دو دره پرند پل کابل دیگری درنظر گرفته شده است که علاقمندان می توانند چشم انداز زیبای این منطقه را مشاهده کنند و می تواند در جذب توریست و رونق اقتصادی منطقه بسیار تاثیر گذارباشد.

نماینده مردم آمل درمجلس درخصوص شایعه بردن آب لاسم به تهران ادامه داد: بیان چنین شایعاتی اصلا واقعیت ندارد و فاصله سطح لتیان تا سدلار 20 کیلومتر می باشد و برای آب شرب تهران از سد لار استفاده می کنند و بردن آب پایین دست امکان ندارد که باعث ازبین رفتن ماهیان رودخانه خواهد شد.

یوسفیان ملا تاکید کرد: اگر چنین برنامه ای داشته باشند با همین مردم جلوی آنها می ایستیم و از حق خودمان نمی گذریم.