رئیس اداره بهزیستی آمل : ما آژیر خطر را برای خانواده ها به صدا در آوردیم و آموزش، هوشیاری و فراگیری مهارتهای زندگی تاکید بسیار داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال آنلاین ؛ وحید حسین زاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل در جمع کارکنان اداره آموزش و پرورش آمل با موضوع کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی با اشاره بر اهمیت موضوع مشارکت به عنوان یکی از مؤلفه های ارتقای سلامت اجتماعی و مؤثر بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: انجام طرح مشارکت دانش آموزی در سال گذشته در بعضی مدارس، نه تنها باعث تقویت روابط بین فردی شده است بلکه بر تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به مسائل اجتماعی و تقویت مشارکت و  تعامل گروهی در بین آنها نیز مؤثر بوده است.

وی عدم  هوشیاری در برابر مسائل اجتماعی را از جمله عوامل بروز آسیب های اجتماعی دانست و افزود: ما آژیر خطر را برای خانواده ها به صدا در آوردیم و آموزش، هوشیاری و فراگیری مهارتهای زندگی تاکید بسیار داریم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل عنوان داشت: شرکت دانش آموزان در طرح های آموزشی از یک سو باعث تمرین همکاری و تعامل در بین آن ها و در نتیجه فاصله گرفتن از فردگرایی می‌شود و از سوی دیگر باعث می‌گردد افراد در تعامل با دیگر همسالانشان خود را محک زده و با آگاهی از نقاط ضعف و قوت خود به خودآگاهی و خودشناسی برسند و در راستای تقویت هوش اجتماعی خویش گام بردارند.

حسین زاده ادامه داد: لازمه استفاده از توانایی دانش آموزان و کارگروهی و برقراری ارتباط مؤثر در پیشبرد اهداف اجتماعی، تمرین و آموزش این موارد از سنین کودکی و دوران آموزش ابتدایی است.

عباس مرزبند مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل با اشاره به اینکه مشارکتهای اجتماعی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی طرحی است که قابل برنامه ریزی و اجرا می باشد گفت:  کنترل آسیبهای اجتماعی را باید از صحن مدارس آغاز نمود که در این راستا به شدت به همراهی خانواده های دانش آموزان نیازمند می باشیم.

وی ادامه داد: مدرسه به عنوان جایگاهی است که کودکان و نوجوانان را در ساعاتی از شبانه روز بر عهده دارد و مهم ترین مکانی است که می تواند بر جلوگیری از آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه بدون شک ناآشنایی کافی کودکان و نوجوانان با مهارت های اجتماعی ریشه اغلب آسیب پذیری های اجتماعی آن ها است اشاره کرد: بررسی نقش آموزش مهارت های اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم خطرات و عوامل مخاطره آمیز را شناسایی کرده و در راستای تغییرات شیوه های زندگی حرکت کنیم قطعا موفق خواهیم شد و سلامت روانی و اجتماعی این قشر را تضمین نماییم.