معاون آموزش متوسطه نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش آمل : اگر قرار است سیستم پیشرفت کند باید درخود تحول ایجاد کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال آنلاین : جلسه هم اندیشی تعالی مدیریت مدرسه محور با حضور معاونین آموزش و پرورش آمل، کارشناسان و مدیران و معاونین مدارس آمل در هنرستان امام محمد باقر آمل برگزار شد.

حسین رضایی معاون آموزش متوسطه نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش آمل با اشاره به اینکه اطلاعات در دنیا به سرعت در حال انتشار می باشد گفت: باید براساس این سیاست برنامه ها و چشم انداز سازمانی توسط مدیران تعریف شود.

 وی با تاکید بر اینکه مدیران خود را برای شرایط جدید آماده کنند افزود: طرح تعالی یک واقعیتی است که از اندیشه و نگاه نو شروع می شود و اگر مدیر خود به تعالی نرسد و دیدگاهها و ایده های خود را عوض نکند مطمئنا به تعالی نخواهد رسید.

 معاون آموزش متوسطه نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش آمل بیان داشت: اگر در جریان تغییر و تحول با منطق دیگر پیش برویم هیچ تعالی بوجود نخواهد آمد و به اندیشه تحقیق نرسیدیم.

 رضایی اشاره کرد: اگر قرار است سیستم پیشرفت کند باید درخود تحول ایجاد کنیم و هرگاه ذهنیت مدیر عوض نشود سیستم هم عوض نخواهد شد.

 وی عنوان داشت: درتعالی رشد و توسعه آرام آرام و مستمر و دوام به سمت بی نهایت پیش می رود و تعالی ما در مقیاس ظرفیت بالقوه ای که داریم مورد بررسی قرار می دهد و تعالی این نیست که یک شبه ره ساله را برویم و باید پله به پله به بالا برویم.

ابراهیم پرسیان معاون پژوهش و برنامه ريزی آموزش و پرورش آمل گفت:  مدیر متعالی، مدیر کیفیت‌ مدار است که از همه منابع مادی و انسانی خود برای رسیدن به اهداف مورد نظرش استفاده می‌کند و همه تلاش این مدیر به جلب رضایت دانش‌آموزان و توسعه یادگیری معطوف است و چون چنین است، تا وقتی رضایت همه دانش‌آموزان و معلمان به دست نیامده، کاری در مدرسه انجام نمی ‌شود.

وی افزود: یک مدیر متعالی، آینده ‌نگر است و ایده‌هایی برای تغییر دارد، همچنین پذیرای ایده ‌های جدید است و برای دانش‌آموزان و معلمان، خوشبینی، امید و نشاط فراهم می ‌کند.

کتایون ملوک زاده مدیر هنرستان امام محمد باقر (ع) آمل گفت: هنرستان امام محمد باقر(ع) در سال تحصیلی 1367تاسیس گردید و قدمتی 30 ساله دارد و 216 دانش آموز در دوپایه دهم و سوم مشغول به تحصیل هستند و سابقه 4 ساله مدیریت تعالی را دارا است.

وی اشاره کرد: رشته های تحصیلی بورس و اوراق بهادار ، پرورش گیاهان آپارتمانی، تولید فرآورده لبنی، لباس شب و عروس، طراحی دوخت فنی ، تولید چند رسانه ای و طراحی الگو رایانه وجود دارد که خوشبختانه با تلاش معاونین و معلمان هنرستان 45 نفر از هنرجویان توانستند در دانشگاههای دولتی قبول شوند.

 مدیر هنرستان امام محمد باقر (ع) آمل  به اهداف هنرستان از قبیل توسعه توانمندی ها و مشاركت نيروی انسانی(جلب مشاركت آنان در تصميم سازي، تصميم گیری، برنامه ريزی و اداره امور مدرسه) استقرار نظام ياددهی، يادگيری (به كارگيری روش های تدریس فعّال، مؤثر و منعطف و نيز بهره گیری از فناوری های نوین آموزشی و راهبردهای خلاقانه توسط دبیران)توسعه مشاركت دانش آموزان در اداره مدرسه، توسعه مشاركت اوليا و نهادهای اجتماعی در امور مدرسه، سلامت، تربيت بدنی، پيشگيری و ايمنی برقراری نظام رشد آفرین انگیزشی، خلاقيت ونوآوری، بهره وری آموزش های عملی و کارگاهی مطالبی را اشاره کردند.

ملوک زاده عنوان داشت: رسالت و مأموریت ما کیفیت بخشی آموزش همراه با تولید و ارزش ها و آرمان های مدرسه با کار و دانش، فرهنگ کار و مهارت آموزی را توسعه دهیم در دستور کار قراردارد.

 حمید سلیمانی نسب مسئول دبیرخانه تعالی مدیریت مدرسه محور آموزش و پرورش آمل گفت: 29 مدرسه تعالی در آمل براساس اهدافی را که وزارتخانه تعیین کرده است در آنها مدیریت تعالی تحقق پیدا کرد و از این تعداد 12 مدرسه تعالی در مقطع متوسطه ، 9 مدرسه ابتدایی و 8 مدرسه فنی مدیریت تعالی در حال اجرا می باشد که در سال آینده در کلیه مدارس شهرستان گسترش پیدا خواهد کرد.

در پایان دست ساخته های هنرجویان هنرستان امام محمد باقر مورد بازدید قرار گرفت.