بسم الله الرحمن الرحیم
«ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم»
دکترین قطعی قرآن اینست و جز این نیست که تغییر نکند سرنوشتی مگر به دست صاحبانش . تاریخ بشر آکنده از فراز و نشیب هایی است که در بطن خود دارد و در این بین هرگاه جماعت، عافیت پیشه کرده و قائل به وضع موجود شدند که مبادا آتشی گوشه دامنشان را گیرد و قرار را بر گذار ترجیح دادند، تن به ذلت داده و لعن ابدی را برای خود خریده و صیرورتشان چه بد مصیری است که در حقیقت خود را ، حواله به جهنم دادند که در عقبا که هیچ از دنیا نیز بهری نبردند و مصداق «خسرالدنیا والاخره ذلک هو الخسران المبین »شدند . در مقابل بودند کسانی که بریده از زینت دنیا ، دل در گرو حق و آزادگی داده و در جبهه حق صف کشیدند.سیدالشهدا نه جنگ، که صلح را در قواره ای جدید به رخ بشریت کشید آنجا که مرادش را انی خرجت لطلب اصلاح فی امه جدی بیان فرمود. آری او هم مصلح بود و از قضا جامعه ی غرق در فساد آن روز را که تحمیل و توجیه می کرد دنیاطلبی و آرای خود را بر حفظ میراث نبی اکرم(ص) ، اصلاح نمود.
اکنون در آستانه حماسه ی عظیم 9 دی که خروش ملتی بود در دل فتنه ها ، فتنه هایی که آبستن حوادث تلخی گشت ، مردمی حق طلب و آزادی خواه که تجدید کردند عهد خویش را با ولیشان و به کوری چشم فتنه و فتنه گران باری دگر به جهانیان میثاقشان با معمار کبیر در بهمن 57 را متذکر شدند . ملتی که حتی یک دم در این 38 سال نلرزید دلشان و همیشه ی تاریخ با حضور به موقع خود دنائت قاسطین را با حنجری رسا و مشتی آخته پاسخ داده و مکرشان را در نطفه خفه کردند واین میراثی بود که از شهیدانشان به ارث برده اند. همانانی که دل از بند دنیا رهیده و جان و مال خود را با خدای خویش معامله کردند ، چه آنکه خود وعده فرمود: «ان الله شتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه» ، و چه زیبا معامله ای است که در آن خریدارش خدا و فروشنده ، بنده اش باشد و متاع این بازار خود فروشی ، جان و مال مومن .
وجه مشترک عاشورای 61ه ق با عاشورای 1431ه ق (1388) تردیدی بود که عده ای منفعت طلب و دنیاگرا در کسوت اهل اسلام در اصل اسلام پدید آوردند و آن روز با داعیه ی اسلام خواهی،خاندان اهل بیت را خارجی خوانده و امروز پیروانش را که مجاهدانی انقلابی و نستوه و کسانی اند که علقه ای قلبی و اعتمادی مستمر به نظام داشته اند و هزینه ها به پای انقلاب داده اند را ، دلواپس خوانده .
در کربلا حسین و اهلش جان خود را به آغوش نیزه ها و شمشیر های جهل و بی بصیرتی امت کشیدند تا زنگار انحراف را از چهره ی اسلام پاک گردانند و بحق خدا خود حافظ دینش هست .چه آنکه بعد از قرن ها ملتی آن هم به قاطبه خود، به میدان آمده و انحرافات عصر خویش را،که در لباس روشنفکری و اصالت دادن به مکتب منحط لیبرالیسم بود را فرو نشاندند و آنقدر بی حیا و گستاخ بودند که حتی در خیابان ها شعار«انتخابات بهانه،اصل نظام نشانه است» را سرمی دادند و عجبی نیست این سلک و رفتار، که این ها طلایه داران مکتب بی حیایی و حرامزادگی اند (لیبرالیسم). همان عده مغرض و خود باخته که در طول عمر انقلاب مدام مترصد فرصتی بودند تا دوباره یوغ استعمار را بر گرده مردم بیافکنند و در این میانه بودند بازی خوردگانی که در زمین دشمن به میدان آمدند . بگذریم که چه بی حرمتی ها به انقلاب کردند ،بگذریم که قطار شکوفایی کشور را کند کردند، بگذریم که چه دشنام ها که لایق خود بود نثار امام راحل و شهدایمان کردند، بگذریم که در همان ایام وانفسا به ام الفساد قرن نامه زدند که تحریمشان کنید ، بگذریم که چگونه نوش حضور مردم را به نیش فتنه مبدل کردند، بگذریم که بغضی فروخورده را در جان رهبرمان نشانده اند ، بگذریم که حتی حق مظلوم کرببلا را نیز ادا نکرده و هلهله کنان هتاکی می کردند و آنچه را که در زیارت حضرتش میخواندیم که «هذا یوم فرحت» که نه منحصر به سال 61 که گویی در همیشه تاریخ خواهد بود که به راستی کل یوم عاشورا و کل ارض کرببلا .
علی ای حال هوشیاری مردم در این ورطه از تاریخ خط بطلانی است بر نقشه های شوم ایادی استکبار که امروز هم نفوذ را سرمشق خود قرار داده که اسلام همیشه تاریخ به واسطه این خدعه، از درون خود ضربه ها خورد.
به عنوان دانشجویان این کشور که تمثال آزادیخواهی و حق طلبی اند با امتثال به امر ولی خود، و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) عهد خود را ، همانگونه که شهیدانمان با خون پاک خویش درجهاد اصغر امضا و دعوت امامشان را لبیک گفتند ، ما نیز در این جهاد کبیر بر سبیل عدم تبعیت از کفار،تا تحقق جامعه مهدوی عصر ظهور که حکم فرماندهی اش را از اماممان گرفته ایم نخواهیم گسست و در این راه حماسه هایی چون نهم دی را که اوج تبلور ولایت پذیری مردم بود را خلق خواهیم کرد و لحظه ای دست از آرمان های امام و انقلاب نخواهیم کشید.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه شمال