بازرگانی سالم تضمین کننده تولید پایدار برنج و تحقق اقتصاد مقاومتی است
8 دی 1395 ، دیدگاه 0
مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران :حلقه گمشده در تولید برنج بازرگانی است و از تولید به مصرف یک شعار تبلیغاتی است و هیچگاه نمی توانیم بازرگانی را حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال آنلاین : سید اسماعیل یزدان پناه مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در همایش نقش پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری در اقتصاد که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار شد با اشاره به نقش بازرگانی وتجارت در تولید پایدار برنج گفت: همه فعالیت ها و عملکردها در انتقال کالا از تولید کننده به مصرف کننده را می توان در بازرگانی که ارکانی دارد همچون : سامانه قانونی ، سامانه اقتصادی، سامانه سیاسی ، سامانه اجتماعی، سامانه فرهنگی ، سامانه فناورانه است که نتیجه آن تجارت سالم است .

وی با اشاره به اهمیت بازرگانی در تولید افزود: بازرگانی درست و صحیح ، فروش یک محصول را تضمین می کند و فروش نیازمند یک بستر و سیستمی صحیح و کارا در قالب بازرگانی می باشد.

مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران  یادآورشد: اساسا هر تولیدی وابسته به فروش است و کاستی در فروش تاثیر منفی برتولید دارد یعنی تضمین تولید پایدار مساوی با تضمین فروش و بازرگانی صحیح است.

یزدان پناه اشاره کرد: تولید یک کالا به صورت صنعتی و موفق ، وابسته به تولید با تکنولوژی روز و مکانیزه ، تحقیق و توسعه و بازرگانی می باشد.

وی ادامه داد: حلقه گمشده در تولید برنج بازرگانی است و از تولید به مصرف یک شعار تبلیغاتی است و هیچگاه نمی توانیم بازرگانی را حذف کنیم.

یزدان پناه عنوان داشت: بازرگانی سالم برنج  سبب حداقل شدن فاصله بین کشاورز و مصرف کننده ، مکانیزه شدن مراحل تولید در جهت ارتقاء کیفیت و کاهش هزینه تولید ، گسترش و ارتقاء صنایع تبدیلی ، استفاده از شرکت های دانش بنیان جهت تحقیق و توسعه در همه بخشها ، سود آور شدن شالیکاری و جلوگیری از تبدیل زمین های شالیزاری ، برند سازی و رسیدن محصول سالم به دست مصرف کننده و رضایت مندی مصرف کننده را دربر خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مراکز تجاری نوین و صنعتی  مانند مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران محلی  برای ساماندهی بازرگانی برنج می باشد گفت: در مرکزبین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران شفاف سازی قیمت برنج و محل تعامل تولید ، تحقیق و توسعه ، صنعت ، بازار، دسترسی آسان و امن به بازار فروش برای کشاورز، محل فعالیت شرکت های دانش بنیان و فن آورانه و دارای ظرفیت  صادرات برنج می باشد.

وی با اشاره به اینکه به جای تلاش برای حذف بازرگانی به بخش بازرگانی که حلقه گم شده تولید برنج است توجه ویژه شود افزود: برای رسیدن به تولید پایدار برنج به بخشهای کاشت ، داشت و برداشت ، صنایع تبدیلی ، تحقیق و توسعه بازرگانی اهمیت داده شود.

وی بیان داشت: حلقه هایی که درکنار هم تولید پایدار برنج را تضمین می کنند اگر هریک از آنها آسیب ببیند دیگر حلقه ها نیز آسیب می بینند و بازرگانی صحیح هزینه تحقیق وتوسعه  ، ارتقاء و مدرن سازی صنایع تبدیلی ومکانیزه کردن تولید برنج را توجیه می کند.

یزدان پناه با اشاره به راه اندازی مرکز بین المللی تجارت  و پایانه صادرات برنج ایران بیان داشت: مهمترین اهداف این مرکز  آموزش به کشاورز برای تولید کیفی و تضمین خرید برنج ، ایجاد شرکت های دانش بنیان ، برند سازی برنج ، تنظیم بازار برنج کشور و ایجاد بازرگانی سالم و تضمین تولید پایدار برنج می باشد

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

             

دیدگاه   0