معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران : 85 درصد معلمان ما عاشق پژوهش هستند و 70 درصد عاشق پژوهشگری هستند ولی بلد نیستند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال آنلاین :  همزمان با هفته پژوهش مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه آموزش و پرورش آمل  با حضور دکتر قنبری معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران، استاد منصوری نژاد، احسانی معاون فرمانداری ویژه آمل، دکتر عباس مرزبند مدیر و معاونین اداره آموزش و پرورش آمل، رئیس بنیاد فرهنگ آمل، اعضای شورای شهر، روسای ادارات  و دیگر مهمانان به همت معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش آمل در سالن اجتماعات شهید رجایی برگزار شد.

دکتر محمد قنبری معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش مازندران با قدردانی از برگزار کنندگان این همایش گفت: امروز بسیار خوشحال هستم که درجمع فرهیختگان، پژوهشگران و اساتیدی حضور دارم که به دنبال ایرانی آباد همراه با کار و تلاش براساس برنامه ریزی و پژوهش هستند.

وی افزود: امروز قدرت و توانمندی کشورها را به میزان توجه به پژوهش می سنجند و اگر نگاه پژوهشی نباشد آن کشور در رتبه پایین تری جلوه می کند.

قنبری با بیان اینکه ضرورت امروز جامعه تحقیق می باشد ادامه داد: نباید هیچ موضوعی را بدون تحقیق پذیرش کنیم و باید به دنبال حقایق باشیم و در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، پژوهش و ارزیابی جزو 6 ارکان اول می باشد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: تمام کتابهایی که تالیف می شود ازاول ابتدائی تا پایه ششم ابتدائی با رویکرد پرسشگری و کنجکاوی می باشد و امروز مدرسه ای موفق است که از همان ابتدا از حافظه محوری و حفظ کتاب به سمت روحیه پرسشگری حرکت داشته باشد.

 قنبری عنوان داشت: نیاز امروز جامعه باید پژوهش به سمت توسعه و پیشرفت باشد و باید پژوهش در تمام صنعت ارزش و جایگاه پیدا کند.

وی اشاره کرد: در آموزش وپرورش مازندران حدود 7 هزار فوق لیسانس ودکتری وجود دارد و بخش اعظم افراد محقق و40 هزار همکار تحصیلات کارشناسی و10 درصد دیپلم وجود دارد که خوشبختانه زمینه کنجکاوی و پژوهشی بیشتر شد.

قنبری اظهارداشت: تاکنون بیش از 1740 نفر در سامانه تحقیق و پژوهش استانداری مازندران از همکاران فرهنگی ثبت نام کردند که در مراسم تجلیل از 20 پژوهشگر مازندرانی 4 نفر از همکاران فرهنگی بودند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران گفت: بیش از 2200 نفر همکار اقدام پژوه مشغول کار هستند که تعدادی از کارها فوق العاده و ارزشمند است که در سطح کشور نمونه هستند.

قنبری تصریح کرد: 85 درصد معلمان ما عاشق پژوهش هستند و 70 درصد عاشق پژوهشگری هستند ولی بلد نیستند و در تلاش هستیم تا با ایجاد کارگاههایی علاقمندی را بالا ببریم و تمام کارگاهها کاملا رایگان می باشد.

دکتر عباس مرزبند مدیر آموزش وپرورش آمل با تاکید بر اینکه بی تردید همه معلمان ما پژوهشگر هستند گفت: در شهرستان آمل 4600 نفر همکار فرهنگی که وجود دارد که همه در جهت علم و آگاهی و تعلیم وتربیت جامعه گام برمی دارند و پژوهشگران قابل تقدیر و ستایش هستند.

وی افزود: کمتر معلمی وجود دارد که به فکر فردای فرزندان برای آموزش وآگاهی دادن نباشد که خوشبختانه در شهرستان آمل بعضی از معلمان پژوهشگر از ابتدائی تا دانشگاه مشغول تدریس هستند و با عشق و علاقه کار تعلیم و تربیت و امر پژوهش را ادامه می دهند.

مرزبند تصریح کرد: به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت بتوانیم قدردان زحمات معلمانی باشیم که دراین مسیر هستند و بهترین مایه مرد عقل است و اصل و اساس عالم براساس دانائی است و این فضلیت را در قالب انسان قرارداد.

مدیر آموزش وپرورش آمل اذعان داشت: کسی که برای علم و آگاهی قدم برمی دارد همیشه زنده است و ماهیت پژوهش ما آن چیزی که دیگران تکافو کردند ودست پیدا نکردند به آن برسیم و آن چه را ما پژوهش می کنیم بازهم دانش هایی است که ما به آن دست پیدا نمی کنیم و آیندگان باید به امر پژوهش و پژوهنده اهتمام داشته باشند.

استاد دکتر محمد منصورنژاد پژوهشگر نمونه کشور با بیان اینکه پژوهش در معنای عام بررسی سخت کوشانه است گفت: هر پژوشگر عالم است و هر عالمی پژوهشگر نیست و تمام نویسندگان هم پژوهشگر نیستند.

وی افزود: پژوهشگری کار دشواری است و باید درحال جستجو باشد و پژوهشگر باید تولید، حرف و سخن داشته باشد و نقاد و حقیقت یاب باشد و مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

پژوهشگر نمونه کشور خاطرنشان کرد: تنها در هفته پژوهش نباید درباره پژوهش سخن گفته شده و از پژوهشگران تجلیل صورت گیرد بلکه باید در طول سال چنین حرکت هایی برای تشویق و ترغیب پژوهشگران صورت گیرد.

 گفتنی است، در پایان پس از تجلیل از پژوهشگران نمونه معلم و دانش آموز اداره آموزش و پرورش آمل، نمایشگاه پژوهشی دانش آموزان مدارس آمل مورد بازدید قرار گرفت.