اجرای طرح تدبير در دبستان های با مدیریت مستقل
2 آذر 1395 ، دیدگاه 0
مدیر آموزش وپرورش آمل :این طرح به مدیران کمک می‌ کند تا با رویکرد بهبود مستمر فرآیندها، با مشارکت عوامل انسانی براساس اهداف، سیاست‌ها، مقررات آموزش و پرورش و شاخص‌ها، نسبت به تدوین برنامه سالانه متناسب با نیازهای مدرسه اقدام کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال آنلاین : عباس مرزبند، مدیر آموزش و پرورش از اجراي طرح تدبير در تمامی دبستان های با مدیریت مستقل به منظور ارتقای هرچه بيشتر کیفیت آموزشی و پرورشی خبرداد و گفت: آموزش طرح تدبیر دارای هشت فرآیند شامل برنامه ریزی، آموزش و یادگیری، فعالیت های مکمل و فوق برنامه، مشارکت همکاران، اولیا و دانش آموزان، سلامت و ایمنی در مدرسه، اداری و مالی مدرسه، نظارت و ارزیابی و خلاقیت است.

وی افزود: این طرح به مدیران کمک می‌ کند تا با رویکرد بهبود مستمر فرآیندها، با مشارکت عوامل انسانی براساس اهداف، سیاست‌ها، مقررات آموزش و پرورش و شاخص‌ها، نسبت به تدوین برنامه سالانه متناسب با نیازهای مدرسه اقدام کنند و با اجرای برنامه توسط ارکان مختلف مدرسه همراه با ارزیابی مداوم، وضعیت عملکرد مدرسه را بهبود ببخشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش آمل گفت: جهت اجرای مطلوب طرح تدبیر در مدارس مجری شهرستان، فعالیت هايی نظیر تشکیل کارگاه های آموزشی جهت مدیران و کارشناسان،بازدید مدیران از مدارس فعال، تهیه نرم افزار آموزشی و توزیع بین  شهرستان ها و مناطق، تشکیل تیم های مدارس مجری جهت تبادل تجربیات و... انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ما از آمل، جلسه مدیران مدارس مجری تعالی مدیریت مدارس شهرستان و مناطق آمل، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار ولاریجان  با حضور مرزبند مدیر آموزش و پرورش شهرستان آمل، معاونین و کارشناسان این مدیریت در دبیرستان دوره اول متوسطه کوثر برگزار شد.

 عباس مرزبند گفت: تعالی سیر انسان در مسیر زندگی و رو به کمال بودن است و ازویژگی های انسان که با بقیه موجودات فرق می کند عقل، فکر و اندیشه است که انسان را از بقیه بالاتر برده است.

 مدیر آموزش و پرورش آمل تصریح کرد: در مسائل ظاهری بقیه از انسان بالاترند و انسان به عقل محدود نمی شود و می تواند به مرتبه بالاتری هم برسد و اشرف مخلوقات شود و این سیر کمال انسان است.

 وی در ادامه افزود: در آموزش و پرورش هم همین طور باید ببینیم و به توان و دارایی انسان بیشتر توجه کنیم، هرچندظاهر خوب است و امکانات لازم، امّا کمال حقیقی تعلیم وتربیت انسان و انسان سازی است پس از این ظاهر برای رسیدن به کمال انسانی استفاده کنیم و کسانی که به حقیقت می رسند بدون عقل ونفس نیستند بلکه حق هستند و در مسیر حق حرکت می کنند و رهبری هم زمانی که فرمودند باید بصیرت داشته باشیم یعنی باشعور باشیم ، بفهمیم و درک کنیم.

مدیر آموزش و پرورش آمل اظهارداشت: صرف داشتن دانش توانایی و فهم درست از آن دارایی است و کسانی به مقام آگاهی می رسند به توانایی هم دست پیدا می کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان آمل در ادامه گفت: ضرورت دارد درکنار هم و باهم تصمیمی بگیریم و مبادله اندیشه و انتقال دانش داشته باشیم.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

             

دیدگاه   0