کمال نیوز: حتما در بازی های فوتبال دیده اید که گاهی مواقع به اشتباه بازیکنی توپ را به دروازه خودشان شوت می کند و به اصطلاح گل به خودی می زند که غالبا براساس غفلت و اشتباه این اتفاق حادث می شود. در این دوره انتخاباتی مجلس ، وضعیت به مشابه همین گل به خودی رقم خورده است اما نه براساس غفلت و اشتباه بلکه به عمد و قصد تخریب و ضعیف جلوه دادن نماینده فعلی شهرمان، دست به هر کاری می زنند، حاضر هستند منافع آمل و لاریجان و حتی استان مازندران را فدای این هدف خود کنند.
روزی فرودگاه آمل که قطعیت آن با موافقت وزارت خانه مربوطه و وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی به اثبات رسیده را از بیخ و بن خیالات می دانند!؟ و روزی مترو آمل – تهران را افسانه ای می پندارند که حتی با قاطعیت اعلام می کنند که غیر ممکن است و مورد موافقت مدیران مربوطه قرار نگرفته است!؟ و روزی هم حاضرند امام زاده هاشم از مازندران جدا شود تا خوراک تبلیغاتی عده ای شود. در مورد اخیر به چاپ و نصب بنر که بر روی دیوار این بقعه متبرکه نصب شده و مصاحبه هیات امنا فعلی و گفتار رئیس راه استناد می کنند و بانگ سر می دهند که دیگر تمام است و امام زاده هاشم از ما جدا شده است؟!
که البته همین استدلالها و دلایل غیر کارشناسی دلیلی است بر بی اطلاعی و نداشتن سواد کافی حقوقی و البته تسلط و صلابت دکتر یوسفیان بر امور جاری کشور که همیشه با منطق حقوقی به اثبات رسیده است.
در این خصوص نیز به همین روال دکتر یوسفیان موضوع جدا شدن امامزاده هاشم را قویا تکذیب کرده و خواسته اگر مستنداتی قابل ارائه وجود دارد ارائه گردد البته بازهم تکرار می شود مستنداتی که کارشناسی و حقوقی باشد.
حال از اینکه از خوشحالی جدا شدن امام زاده هاشم چه چیزی عاید مردم آمل و لاریجان و مازندران می شود بگذریم؟! با استدلالهای حقوقی و منطقی و کارشناسی نماینده مان باید اعلام کنیم که نه تنها نباید از جدا شدن امام زاده هاشم خوشحال باشیم بلکه باید خوشحال باشیم که نماینده ای قدرتمند و طبق وظیفه خود در حوزه انتخابی خود آنچنان عمل کرده است که نام او در سطح ملی مطرح است.
اما آنچه در عملکرد و پی گیری های نماینده ما در این استدلال ها دیده می شود اینگونه است
۱- هرگونه الحاق و انتزاع و تغییر در قانون تقسیمات کشوری می بایست با مصوبه و تصویب دولت و مجلس باشد که در خصوص امام زاده هاشم در مصوبه سال ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸ این منطقه جزو استان مازندران تعیین شده و هیچ گاه بعد از این مصوبه هیچ مصوبه دیگری تصویب نشده است.
۲- ۳ ماه پیش مصوبه ای توسط نماینده آمل از رئیس اوقاف کشور اخذ شده است که هیات امناء امام¬زاده هاشم تغییر و توسط مازندران تعیین شود مصوبه با نامه ای به وزیر کشور ارسال گردید تا طی توافق استانداران تهران و مازندران حل صورتجلسه ای این امر محقق شود. تا به این جا توافق حاصل شده است و علت اینکه تاکنون هیات امنا جدید جایگزین نشده اند درخواست تغییراتی در دو گروه هیات امنا معرفی شده بود، که باید افراد دیگری جایگزین شود که عنقریب هیات امنای انتخابی را از استان مازندران در امام زاده هاشم خواهیم دید.
۳- با نصب تابلو و بنر و مصاحبه نمی شود به جنگ قانون رفت قطعا با معرفی هیات امنا جدید این بساط مغرضانه که شاید از خودی ها هم حمایت شود برچیده خواهد شد.
۴- بد نیست مطلع باشیم که هزینه ها و درآمدهای مکان های زیارتی ربطی به شهر و استان ندارد و مستقیما زیر نظر اداره اوقاف کشور قرار دارد. درآمد امام¬زاده ها را هم در آمل و یا مکان های دیگر و حتی امام زاده هاشم همگی زیر نظر و به حساب اداره اوقاف کشور واریز می شود و اصولا اداره جات اوقاف در شهرها نمی توانند خودشان هزینه کنند
۵- اظهارات رئیس اداره راه مبنی بر خدمات از استان تهران نمی تواند گواه جدائی این منطقه باشد تا چندسال پیش هزینه و نگهداری راه تا بایجان بر عهده تهران بود آیا این می تواند دلیلی بر جدایی بایجان از مازندران باشد!؟
انشا الله خداوند آنچنان بخواهد که هر شخصی نمایندگی این مردم فهیم آمل و لاریجان را بر عهده می گیرد آنچنان عمل کند که امروز دکتر یوسفیان در عملکرد خود بجا گذاشته است و اگر هم مردم قدرشناس مجددا ایشان را به عنوان نماینده خود تعیین کردند خداوند آنچنان نیرو و توفیقی بدهد که شاهد به ثمر نشستن زحمات و تلاش های فعلی ایشان باشیم.