ضرورت بررسی و رفع مشکلات کشاورزان / شناسایی ظرفیت های هر منطقه با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گیرد

بسم الله الرحمن الرحیم
خطبه اول :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله
در این لحظات سراسر نور ، در محضر شما بندگان مؤمن خدا ، مردم با بصیرت و انقلابی ، خواهران و مادران مؤمنه و بابصیرت و انقلابی بدواً خودم و بعد همه ی شما را به تقوای الهی توصیه می کنم. از آثار تقوا گفتیم ، از آبادانی تفکری که در مسیر تقوای الهی باشد . از ساختار درون و بیرون بر اساس دستور الهی توسط تقوای الهی . از آن جهشی که انسان به سوی تکامل از طریق تقوا برای خودش مهیا می کند . عزیزانم آنچه را که در محیط برای مان به چشم دیده می شود و به گوش شنیده می شود بانگ های الرحیلی است که هر روزه تنبُّه و تذکُّری است برای بشریت . هشداری است برای بدست آوردن درون خودمان . چه حاصلی از منیّت و تکبُّر بعضی ها برای خودشان کسب کرده اند که خود را از حلاوت محضر ذات ربوبیت محروم می سازند و تقوا پیشه نمی کنند . در محضر خد ا نسیتند . گناه می کنند . پس دقت کنیم تا خدایی ناکرده دار دنیای مان و دار عقبی مان ، عوامل دنیای و پس از آن بواسطه ی انجام اعمال مان خراب نمی شود . خانه ی قبرمان آباد ، خائه ی دل و جسم و جان مان آباد و صرفاً در مسیر تقوای الهی است . انسان متقی خود در مسیر خداست و از مسیری که خدا بواسطه ی دو ثقل جهت رها بخشی از هر گونه منیت و تکبر ، خدعه و مسائل دیگر و تبعیت از شیاطین با بهره گیری از آموزه های قرآن بهره مند خواهد شد .
سبک زندگی اش را بر اساس آرمان های قرآنی چه از قرآن ناطق و چه از قرآن صامت رقم می زند . خانه ای که در آن خانه خداست ان خانه آباد است . خانه ای که درآن قرآن است آن خانه نورانی است و سیر هی عملی انسانی که در مسیر تبعیت از قرآن است آن سیره ی عملی پابر جاست و ماندگار است . بیدار است و در خواب غفلت فرو نمی رود .
آنچه را که تا به امروز گفتیم صرفا برای ایجاد یک زندگی ایده آل و معتدل در مسیر خدا . عرض کردیم اعتدال را چگوه تفسیر کنیم . روی گرداندن انسان از مسیر ولایت این اعتدال نیست . اعتدال یعنی نه زیاده روی باشد و نه کم روی باشد . تا رسیدیم به خانه و خانواده ، به تربیت فرزند ، به شکل گیری یک جامعه ی مدنی از نظر اسلام پیغمبری (ص)  و امروز مباحثی که موجب به مفسده انداختن زندگی بشریت می شود در این مقوله سخنانی را خدمت شما عرض کنیم . و یکی از اساسی ترین راه رهایی از هرگونه مفسده لقمه ای است که انسان کسب می کند . حالا این لقمه حلال باشد چه خواهد شد و حرام باشد چه خواهد شد . خداوند متعال در کتاب آسمانی خودش در قرآن مجید بارها مردم را به ارتزاق حلال دعوت کرد . به طور صریح به مردم گوش زد می کند که فقط از غذای حلال ارتزاق کنید . در سوره ی مائده آیه ی 88 خداوند متعال می فرماید : «وَ کُلُوُا مِمّا رَزَقَکُمُ الله حَلالاًطیباً وَ اتَّقُوالله الذی أنتُم بِهِ مؤمنون» و از هر چیز حلال و پاکیزه ای که خداوند متعال روزی شما نموده بخورید و توقا پیشه کنید و پرهیز از آن خدائی که به او ایمان دارید.
 آیا از این آشکارتر . دستور خدا به بنده ی خودش است . و قطعاً تبعیت از مولا منجی بشریت هست . موجب نجات بخشی بشریت می شود و در سوره بقره آیه 172 فرمود «یا ایها الذین آمنوا کلوا من طیِّبات ما رزقناکم و اشکروا لله إن کنتم ایّاه تَعبُدون» ای اهل ایمان از روزی حلال و پاکیزه ای که ما نصیب شما کردیم بخورید و شکر حق را به جای آورید و اگر به طور خالص او را بپرستید. پس دقت بکنیم  اگر کسی در مسیر کسب حلال و غذای پاکیزه باشیم این باعث نجات بخشی انسان می شود . دستور خداست . غذای حلال بخورید .
در سوره ی بقرة آیه ی 168 می فرمایند : یا ایها الناس کُلوا مما فی الارض حلالا طیبا و لا تتبعوا الخلوات الشیطان إنَّهُ لکم عدوٌّ مبین » خداوند متعال بده اشاره داشته که ای مردم آنچه در زمین حلال و پاکیزه است بخورید و از برنامه های شیطان پیروی نکنید که البته او نسبت به شما دشمن آشکاری است .
آنچه را که خدا در این آیه بدان اشاره اشته است در مسیر زندگی مان هست از رزق و روزی حلال بخوریم و خداوند متعال را شکر بکنیم . دو مسیر بسیار زیبا . دو سبک زندگی بسیار عالی . هم ارتزاق حلال هم شکر نعمات خداوند متعال را به جا آوریم .
پس ما از زبان قرآن هم آمدیم به نفس خودمان توصیه می کنیم که بیاییم از نعمت های حلالی که خدا برای ایجاد یک زندگی نورانی و یک مدینه ی فاضله برای خودمان محقق کنیم . اما از لسان روایت نبی مکرم اسلام (ص) در این باره عنوان فرمودند . خیلی زیباست . من تعجب می کنم انسان این روایت ها را داشته باشد . بداند آثار روزی حلال چه هست و به دنبال کسب حرام باشد . به دنبال بیت المال باشد . به دنبال حقوق مردم باشد . و بعض از مشغله هایی که امروزه در بعضی از جاها از راندخواری ها و پارتی بازی ها و مشغله های دیگری که موجب مفسده می شود و از زیرمیزی هایی که متأسفانه حقوق حقه ی مردم را تضعیف می کند . باید دقت کنیم .
نبی مکرم اسلام (ص) فرموده اند : هر کسی از حلال غذا بخورد خداوند متعال فرشته ای را بالای سر او قرار می دهد تا هنگامی که دست از غذا می کشد برایش استغفار می کند . این از اهمیت این موضوع است اینکه کسی اهل غذای حلال و کسب ارتزاق حلال باشد خداوند متعال چنین توفیقی برایش محیا می نماید.
باز نبی مکرم اسلام (ص) به امیرالمؤمنین علی (ع) می فرماید : یا علی (ع)  مَن أکَلَ الحلال صفا دِینه وَ رُقَّ قَلبُهُ و ملئت عیناه مِن خشیۀِ الله وَ لَم یَکُن لِدَعوَتِهِ حجابٌ» ای علی علیه السلام هر کس حلال بخورد دینش صفا می یابد و رقت قلب پیدا می کند و چشمش از ترس خداوند متعال پر از اشک می شود و برای استجابت دعایش مانعی نمی باشد .
واقعا جای تعجب هست چند پیام مهم در این روایت وجود دارد با این حال ما به دنبال روزی حلال نباشیم اینکه  هر کس لقمه ای حلال بخورد قلب و جانش صفا پیدا می کند . چرا بعضی از انسان ها قلبشان توأم با زنگار می شود و قسی القلب می شود، یکی از عوامل لقمه ی حرام است و این لقمه حلال باعث می شود چشم انسان در مسیر ترس الهی قرار بگیرد و اشک عشق از این چشمان انسان مومن جاری و ساری گردد و اگر دعایی محضر خدا دارد لقمه حلال موجب استجابت دعای عبد مومن می گردد سروران عزیز آیا چیزی مهم تر از این راه و مسیر وجود دارد فاین الله .
 در روایت بعدی در حالات جناب أباذر آمده است که روزی جناب اباذر ، این یار باوفای نبی مکرم اسلام (ص) مردم را دور و بر خودش جمع می کند . ایشان فرمود دنیا را در دو کلمه خلاصه کنید . یک کلمه ی آن طلب روزی حلال است و کلمه ی دیگر در پی آخرت هست . یعنی از یک طرف به دنبال ارتزاق حلال باشیم . آن حلاوتی که در بعضی از زندگی ها در تصرف زمین همسایه مان هست در روزی مان نیست . این را که گفته . دقت کنیم . همه ی این ها آتش است . همه ی این ها عذاب است . همه ا ینها همان نارهایی است که در ابتدایی ترین لحظه ی حضورمان در عالم قبر و عوالم پس از دنیا بدان وعده داده شده است .
 بعضی از اولیای الهی و برخی از بزرگان مان در حالاتشان عنوان شده که با خوردن یک لقمه ی شبهه ناک نه لقمه ی حرام می فرمودند که ما از توفیق نماز شب بی بهره می شدیم .
جناب علامه جعفری در این باره می فرماید لقمه ی حلال برای دل انسان علم و حکمت و عشق و ظرافت ایجاد می کند . و در مقابل اگر دیدی که خسارت به دنبالتان آمد ، جهل و غفلت به دنبالتان آمد قطعاً نتیجه ی لقمه ی حرام است . قطعاً بدانید که لقمه ای از حرام در زندگی تان ایجاد شده که ورشکسته شده اید و به شما خسارت وراد شده و فرمود لقمه ی حلال عالی ترین پدید ای را که برای انسان ممکن است ایجاد می کند .
عزیزان دقت کنید این روایت هایی که خدمتتان گفته می شود سعی کنیم سیره ی عملی را در زندگی مان پیاده کنیم . ما به جای این که این همه با موبایل و وایبر سرگرم شویم و زندگی مان از حالت عاشقانه ی اصلی به حالت بی روح تبدیل شود و روابط بی روح ایجاد شود بیاییم این گفتمان ها را بر سر سفره ی خانواده مان قرار دهیسم . به فرزندان مان بگوییم که اثر یک لقمه ی حلال چه خواهد بود و اثر یک لقمه ی حرام چقدر خانه مان سوز خواهد شد .
در آن گفتمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به لشگر عمر سعد هم شنیده اید که فرموده شکم های تان از حرام پر شده و بر دلهایتان مهر خورده و دیگر صدای حق را نمی شنوید و حق را نمی بینید و بذان گوش نمی دهید خوب شکمی که از حرام پر شود در مقابل ولایت و امامت ایستادگی می کند . و امروز هم آنهایی که شکم شان از حرام پر شده باشد در مقابل ولایت فقیه ایستادگی خواهند کرد .
آثار لقمه حلال از مباحث دیگر بنده است که به سمع شما می رسانم : اینکه خوراک انسان همانند دانه ای است که در زمین کشاورزی به بار می نشیند که اگر حلال و پاکیزه باش اثر آن در قلب انسان که در واقع فرمانده می باشد آشکار می شود و از اعضاء و جوارح چنین آدمی جز نیکی نمی تراود .
حقیقتی که جای هیچ انکار نیست آن است که غذا در ساختن اسنان موثر است زیرا که تبدیل به نیرو و انرژی می شود و ماشین وجودی آدمی را به حرکت در می آورد و به شکل کار و عمل جلوه می کند بنابراین اگر غذا حلال  باشد در جهان آخرت به غذاهای گوارا متجلی می شود همانطور که در سوره واقعه آیات 18 الی 21 بدان اشاره داشته است که می فرمایند « بِاکوابٍ وَ أباریقٍ وَ کَأسٍ مِن معینٍ» آنهایی که اهل بهشت هستند با تنگ ها و جام ها و کاسه هایی از سراب روان در دستشان  « لَا یُصَدّعُون عَنها وَ لَا یُنزِفُون» که بواسطه ی آن دیگر مستی ایجاد نمی شود . عقل زاید نمی شود  انسان به سر درد دچار نمی شود «وَ فاکهۀٌ مِمّا یَتَخَیّرُون »  میوه های آن چنانی ای که انسان برای خودش انتخاب خواهد کرد « وَ لَحمٍ طَیرٍ مِمّا یشتهون » و گوشت پرنده ای از هر نوعی که انسان میل داشته باشد .
پس سروران عزیز دقت کنیم همانگونه که بیان شد انسان برای تمام امور به قدرت و توان نیاز دارد که این قدرت را از خوراک خویش تأمین می کند پس اگر این خوراک حلال باشد محصول آن را که عبادات و حرکات صحیح اجتماعی است خداوند متعال آن را قبول می کند و اصولا مال حلال به انسان نورانیت و ورشنی می بخشد و آدمی را در مسیر الهی به حرکت در می آورد و اگر لقمه حرام باشد دلت را تاریک و زمینه اخلاق را سفید و اعمال ناپسند را در انسان به وجود می آورد .
مومنین و مومنات در زندگی باید مواظب باشیم که روزی خود را از راه حلال به دست آوریم و به یاد داشته باشیم که اگر پول و سرمایه ای را از طریق حرام وارد زندگی ما شد حتما از روزی حلالی که برای ما مقرر شده کم می شود و این موضوع بدین معناست که نه تنها چیزی را به دست نیاوردیم بلکه روزی حلال خود را نیز از دست داده ایم .
پیامبر اکرم (ص) می فرمانید : کسی که اهمیت نمی دهد چگونه و از کجا مال به دست بیاورد خئا هم اهمیت نمی دهد که از کجا او را در آتش بیاندازد.
خطبه دوم :
اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله .
در این خطبه ، در این لحظات معنوی ، در محضر همه ی شما اعزه ی مکرم بدواً خودم و بعد همه ی شما سروران عزیز و بزرگوار را به تقوای الهی توصیه می کنم .
بودن در محضر خدا آن حلاوت و شیرینی است که برای انسان ایجاد می شود .  و انسان را از مسیر ظلمت نجات می دهد . نورانیتی که برای زندگی بشریت ایجا می شود . امروز یکی از مسیر تقوا را چگونگی ارتباط با بندگان خدا بنده تفسیر می کنم . مسئولین عزیز دقت کنید . چگونگی ورود به مردم و انجام امورشان نیاز به حفظ شأنیت و انجام حدود آنهاست چه آنهایی که در برحه ای از زمان بواسطه مشکلی در مراجع قانونی حضور پیدا می کنند وظیفه هر انسانی نسبت به هم حفظ شأنیت و شخصیت همدیگر هست البته این بدین معنا نیست که با متخلفین ما برخورد نداشته باشیم ولی اینکه شاید خانه ای خانواده ای افرادی مرتکب به مفسده ای می شوند که غیر اون فرد اهالی آن خانه و خانواده انسانهای مومن و ارزشمندی هستند چگونگی برخورد با آنها مورد و هدف مان هست که توصیه به تکریم به اعضاء محترم آنهاست و در مقابل هم تکریم اعضاء محترم خانواده به عزیزانی است که مطابق با قانون و حکم قانونی ورود به منزل پیدا می کنند تا بتوانند امنیت را برای جامعه به وجود بیاورند .
و یا می بینیم بعضی از عزیزان به اداره ای مراجعه می کنند و نیاز به حمایت و یا درخواستی از سوی مسئولین دارند تکریم به اربابان رجوع جزئی از دستور دین و از مسائل تقوای الهی است و باید نسبت به آن دقت عمل داشته باشیم چون دین مبین اسلام حقوقی را بر عهده انسان ها قرار داده که بر اساس و محور الهی در مسیر اخلاق اسلامی به نحو احسنت انجام خواهد گرفت
پس لذا همه ی مان به چگونگی ارتباط برخورد نسبت به مؤمنین و مؤمنات این مسئله را دقت کنیم که از مسیر تقوای الهی خارج نشویم . درست همان برخوردی که ما نسبت به مردم داشته باشیم همان برخورد در انتظارمان خواهد بود . قطعاً در آینده ای نه چندان دور چنین برخوردی را دیگران برایمان انجام خواهند داد . پس بخو.اهیم در مقابل مردم متواضعانه باشیم . اگر چه بعضی مواقع موانع قانونی وجود دارد که در مقابلشان باید مطابق با قانون و به دستور دین عمل شود .
ابام میمون و مبارکی است . ماه رجب است . رجب المرجب که هفته ی گذشته مفصل عرض کردیم.
میلاد سراسر نور جوادالائمه (ع) را در پیش رو داریم . در مسیر ولایت بودن وتبعیت از امامت و ولایت هم دستور الهی هست و هم در سیره علمی و عملی اهل بیت بدان اشاره شده است و موجب کمال بشریت می شود و نیز بهره مندی از سیره عملی اهل بیت علیهم السلام که موجب نجات بخشی بشریت می گردد که در مورد امام محمد تقی ملقب به جواد الائمه موضوع جود و بخشش و سخاوت مطرح هست که از ملزومات انسانیت و تکامل برای انسانها می باشد پس عزیزانم جود و بخشش و سخاوت داشته باشیم . بخل نورزیم حسود نباشیم  این مال دنیا به کسی وفا نکرده . بیخود به یک شخصی جواد گفته نمی شود و کسی که در مکتب ایشان است مشرب فکری و مکتب زندگی اش   باید بر اساس جود باشد و توأم با بخشش باشد و اخلاق خودش را منقش به اخلاق اهل بیت علیهم السلام نمایند .
و هم چنین میلاد با سعادت مولود کعبه علی (ع) را پیش رو داریم . که عالم و آدم در حضور محضر ایشان معطوف است . شخصیتی که در اوج ظلمت ، در مسیر بت پرستی مردم معاصر ان زمان که دور تا دور خانه ی کعبه بت بود  و در منیت خود فرو رفته بودند و در حال عبادتِ بت بودند . منادی به فاطمه بنت اسد ندا می دهد و دعوت می شود تا در بهترین مکان و بهترین زمان علی (ع) اعلی را به دنیا بیاورد . علی (ع) آمد تا منجی جهان بشریت باشد . تا آموزگار و مجسمه ی تقوا و عبودیت و بندگی محض باشد . ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین علی (ع) را مورد مطالعه قرار دهید . روابط علی (ع) حتی با دشمنان خودشان را . علم و حلم و شجاعت و درایت امیرالمؤمنین علی (ع) را مطالعه کنید . ابعاد شخصیتی امام علی (ع)  بسیار گسترده هست این  که این شخصیت عظمی جهانی در همه اعصار خلقتی برشیت را محصور به یک زمان و یا مکان خاص نمی توانیم بکنیم . ایزد آن روز که این گنبد مینا می کرد . از پس پرده علی (ع) بود تماشا می کرد . که این امام همام به فرزند دلبندش فرمود « ِبإسمی خلق السماوات و الارض » حسن (ع) جان خدا بواسطه ی من زمین و آسمان را خلق کرد  و فرمود « انا الذی اخرجت ابراهیم من النار»  من بودم جناب ابراهیم را از آتش نمرود نجاتش داده ام و « أنا الذی اخرجت یونس فی بطن حوت»  من بودم برادرم ابراهیم را از شکم ماهی نجات داده ام آری  این علی  اعلی است . و یکی از معضلات جامعه ی کنونی اسلامی این است که از مسیر ولایت این علی (ع) خارج شده ایم که در آن حدیث قدسی فرموده اند « لو اجتمع الناس علی ولایۀ علی بن ابی طالب لما خلقت النار » اگر همه مردم به ولایت علی علیه السلام معتقد بوده اند منِ خدا جهنم را خلق نمی کردم و ولایت علی (ع) را بخاطر تعلقات درونی خواص جامعه مسیرش را انحراف داده اند و منحرف کرده اند . و آن دست یداللهی پیغمبر (ص)  که برای اعلان ولایت علی (ع) در برکه ی غدیر خم بالا رفته بود را به باد فراموشی سپرده اند امروز تفکر مقابله با اسلامی گری حتی در بین بعضی از مسلمان نماها عدم معرفت به ابعاد شخصیتی حضرت امیر المومنین قسیم جنت و نار می باشد و البته تاریخ  صدای بخٍ بخٍ شان هم در خودش ثبت کرده است و  این فراموش شده است  و این حلقه ی مفقوده ی جهان اسلام است که امروز می تواند مبدل به وحدت و هم دلی و در کنار هم بودن و هم زبان شدن شود  و توصیه به همه مسلمانان جهان می کنیم که در سایه وحدت و اعتقاد به امامت و ولایت تنها راه برون رفت و مقابله با افرطی گری و خون آشامهای بین المللی است بیائیم در سایه سار قرآن که فرموده «ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم » قدر دان این نعمت برزگ مولود 13 رجب کعبه باشیم و در سایه ولایت فتنه شوم دواعش را از سر عالم کم و کوتاه بکنیم.
دیشب لیلة الرغائب بود که ذر بیان عظمت این شب بزرگ هفته گذشته مسائل و مباحثی را عرض کردیم . وجود نازنین حضرت علامه جوادی آملی می فرمایند که لیلة الرغائب به معنای شب آرزو ها نیست بلکه به معنای رغبت و میل به عبادت در محضر ربوبیت هست . شبی است که انسان ها در این لحظات معنوی با حضور در ساحت مقدس خداوند متعال به عبادت مشغول می شوند و این فرصت را قطعاً همه ی شما سروران عزیز استفاده کردید .
فرصت اعتکاف در پیش رو است . بنده در مورد فلسفه ی ایام البیض عرض کرده ام . عزیزانم فرهنگ بیتوته در مسجد و انجام اعتکاف را در جامعه مان ترویج دهیم اعتکافی که سنت بجا مانده از حضرت رسول می باشد . ما هر چه داریم در مسجد نشینی و در عبادت و در بندگی و ذوب در خدا شدن هست . آن حلاوت و شیرینی ای که در ایام اعتکاف دور از هر گونه امور دنیوی با یا رب یارب ایجاد می شود دیگر جای جبران نخواهد بود . پس بیاییم فرزندان مان را تشویق کنیم . دعوت شان کنیم تا هم در محل محراب و مسجد و محل سجود ملائکۀ الله در این ایام میمون و با عظمت قرار بگیریم و هم از فیض عظیم عبادت مخلصانه و دور از ریا و گناه انجام بدهیم. و بنده از همین جا از سازمان محترم تبلیغات و مسئولین محترم برگزار کننده کمال امتنان و قدردانی را دارم.
خب یکی از مسائل دلخراشی که این روزها به گوش من و شما رسید سیلی است که در برخی از استانهای کشور انجام گرفته . که هموطنان عزیزمان ، عزیزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ، سروران عزیز در  این سیل خسارت دیده اند بنده ضمن ابراز همدردی محضر این عزیزان هموطن به مسئولین کشور توصیه می کنم به اقدام و عمل . نروند تا خدای ناکرده عکس بگیرید با چند نفر که ما رفتیم و بازدید کردیم بیائید مرد عمل باشید . بروید اقدام کنید . مشکل مردم را حل کنید کمیته بحران به فریاد عزیان برسند به برکت نظام و انقلاب و امام و شهدا و رهبر غظیم الشان سرمایه این مملکت امام زمانی به اندازه ای هست که مردم بخواهند از این مصیبت ها نجات پیدا کنند . که متأسفانه هرباره از هر بام بری می رسد . این ها را اگر به فضل خدا مدیریت شود . به بیت المال تصرف نشود . اختلاص نشود هیچ مشکلی در جامعه ایجاد نخواهد شد . حالا با توجه به همه ی این ها امروز نیاز هست یک بسیج عمومی باید ایجاد شود . مسئولین در سر صحنه حضور پیدا کنند . مسئولین نماینده نفرستند . خودشان بروند ببینند که عزیزان مان چه لطمات و چه صدماتی دیده اند.
موضوع دیگری که انجام گرفته کنفرانس سران اسلامی است که در ترکیه با مدیریت مصر در زمان فعلی و تحول و تقدیم ایشان به ترکیه انجام گرفته و با درایت مسئولین ارشد مصر با فرستادن نماینده بدون توجه به اردغان با توجه به خیانته ای ایشان به اسلام این مسند را تحویل داده و بدون اعتنائی از جلسه خارج و به کشور خود برگشتند . بنده ضمن تقدیر و تشکر از حضور دولت تدبیر و امید هم چنان توصیه به اقتدار و شجاعت می کنم . درست است که مسیر دین مسیر رأفت هست ولی با چه کسی رأفت و رحمت و با چه کسانی شجاعت و اقتدار و صلابت برخورد داشتن مورد توجه باشد.
همه جا نمی شود دیپلماسی لبخند را به کار برد . که می بینیم چه می شود . مصوباتی که بر عیله ایران و مقاومت از سوی بعضی از کشورهای سران اسلامی در حال شکل گیری است قطعاً کیاست مدیران و نمایندگان این مردم با صلابت این خواهد بود که متوجه شان کند . که اگر شجاعت داشته باشند باید جلسه را ترک نمایند تا دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی پی به این اشتباهات و کینه ورزی های کورکورانه خود نمایند . البته یکی از عوامل موفقیت آمیز در نظام گوش دادن به فرامین رهبری است . اگر کسی ولایت  محض ولی فقیه قبول کند و سخنان ارزشمند ولی امر مسلمین را گوش دهد و بپذیرد و منویات ایشان را در زندگی خودش پیاده کند این جا دچار مشکل نخواهد شد . دیگر دست دراز نمی کند برای پادشاه معلوم الحال عربستان و ایشان اعتنا نکند . واقعا باید دقت داشته باشیم و بدانیم با شجاعت و انتخاب به موقع و عکس العملی که البته به دستور دین هست غیرت ایرانی اسلامی ما هم حفظ خواهد شد و ما برای این ثرمایه بزرگ خون داده ایم و برای صیانت آن نیاز به اقتدار مسئولین عزیز می باشد و البته اگر درست در ایامی که این  مردم عزای توهین به پیغمبر (ص) را از سوی غرب داشتیم ان جا در نیویورگ با دیپلماسی لبخند خود در خیابان های خلوت قدم نمی زدند و اگر در فرانسه در آن نشریه ی شارلی ابدو که توهین به پیغمبر (ص) و دین مان شده اگر مسئولین مان نمی رفتند برای دیدار مسئولین فرانسوی امروز این چنین گستاخی در نظام اسلامی ایجاد نمی شد . اگر اقتدارمان بعد از سخنرانی امام المسلمین خامنه ای عزیزمان در نوشهر حفظ می شود که سران وهابی خبیث در عربستان به لانه های خودشان فرو رفتند و به غلط کردن ها افتادند اگر آن سیاست ها حفظ می شد دیگر نه ایام حج آن همه خسارت از سوی وهابیون خبیث وارد می شد و تا بحال عذرخواهی می کردند و واقعا جای تعجب هست که چرا این قدر اصرار به ایجاد روابط با سعودی های ملعون هستند و  امروز دیگر امثال جیبوتی ها برای ما قداره کشی نمی کردند . که البته عوامل متعددی دارد یکی از این عوامل نتیجه مقابله گری با ولایت فقیه و در نقظه مقابل رهبری سخن گفتن و نظام را به دو قطبی گری بردن  می باشد که البته تاریخ نشان داد هر کی با ولایت فاصله بگیرد چه عواقبی در کمین ایشان نشسته هست و یکی از عواملی که این مسائل را بوجود آورد بزک کردن برجام بود . این همه بزک نکنید و به آن رنگ و لعاب ندهید . مقام معظم رهبری بارها و بارها در بیان این برجام عنوان فرمودند که برجام خسارت محض بوده است و فرمودند که به آمریکا و استکبار جهانی هیچ اعتمادی نیست . ما هیچ اثری از برجام را ندیدیم .
بنده یک سئوال از مسئولین محترم دارم آیا واقعا همان میزانی که برای برجام و جلب رضایت سرمایه گذاران خارجی و رفع تحریم تلاش داشته اید که البته همانطوری که رهبر فرزانه مان در دیدار نخست وزیر ایتالیا فرمودند صرف رفت و آمدها مشکلی را حل نمی کند آیا کاری هم انجام می دهند آیا خواسته های نظام را تبعیت می کنند و همانگونه در مقابل ولی امر قرار می گیرند و یا در انعقاد قرادادهای شان متعهد می شوند به تعهدات خود عمل می کنند تا عزیز می آید چنین توصیه هایی را می کند  آن وقت به ما می گویند شما دلواپس و تندرور هستید . به والله ما دلواپس نظام هستیم . دلواپس خون شهدا و تفکر انقلابی گری فرزندان مان هستیم . ما تند رو نیستیم . شما یک مقداری سریع تر راه بیایید . شما در کنار رهبری باشید . وگرنه این چنین لطمه به نظام مقدس وارد نمی شود . به شعور و آرمان ها ی انقلابی مان لطمه وراد نمی شود .
می گویند که کشور در حال مرگ بوده و رو به موت بوده که برجام کشور را احیاء نموده است شما نشانه های حیات پس از مرگ برجام را بیائید عنوان فرمائید ! این چه حرفی است که فرمودید که ما در شعب ابی طالب هستیم که رهبری معظم انقلاب فرمودند ما در شرائط بدر و خیبر هستیم .
ما دیدیم که آمریکا به هیچ عهدی پایبند نیست در حالیکه ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است اما آمریکا با حیله گری از انجام تعهدات خود سر باز می زند و حتی مانع آن می شود که دیگر کشورها هم به تعهدات خود عمل نمایند.
 نه فتح الفتوحی انجام گرفته و نه آفتاب تابنده ای بود که امروز فرموده اند در پس پرده ی ابر قرار گرفته . اگر مدیریت تان بر اساس مشرب فکری ولی امر بود امروز این مشکل ایجاد نمی شد . ما دیدیم که تحریم ها برداشته نشده است و این بداخلاقی محض هست که برای خشنودی مستکبران وعده های خام و تو خالی را به مردم با ارزش جلوه بدهیم. در صورتی که می دانیم:
 تحریم برداشته نشده است!
ال سی ها و سوئیفت های بانکی باز نشده است!
مبادله های دلاری هم در تحریم هست و هیچ یعنی هیچ قدمی در این راستا انجام گرفته نشده است!
متاسفانه دشمنان مان گستاخ تر شده که این چنین به تفکر انقلابی گری مان توهین بکنند تا در سازمان اجلاس سران کشورهای اسلامی از سوی حتاکان و بیخردان اینچنین مورد هجمه قرار بگیریم .
این خسارت محض هست و بالاتر از این که بعضی ها سخن از برجام 2 و 3 و 4 می زنند نمی دانیم از روی چه اصولی آیا برجام 1 به بار نشست این نوعی نگاه تمسخر آمیز به شعور این مردم ولایت مدار و با بصیرت هست و خیلی جلوتر از شما نسبت به این مسائل آگاهی دارند.
البته می دانیم که هدف از برام 2 و 3 و 4 پیست و می خواهند درباره قدرت دفاعی و موشکی و حمایت از مقاومت و حزب الله و حتی در مورد قانون اساسی با آمریکا مذاکره نمایند و می گویند با این مذاکرات مردم زندگی بهتری خواهند داشت .
سروران عزیز دقت داشته باشیم امروز آمریکه به کمتر از سلطه ای که در زمان طاغوت بر منابع ملی ما داشته است راضی نخواهد شد! امروز آمریکه به کمتر از براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راضی نمی شود!
امروز آمریکا و غرب ایران آمریکائی ای را می خواهند که نه از مقاومت دفاع کند و نه از یمن و سوریه و بحرین و عراق و ملت های مظلوم دفاع کند!
امروز هدف استکبار جهانی این هست که ملت شریف ایران نه قدرت دفاعی و موشکی داشته باشد و نه ولایت فقیه و بحمدلله کور خوانده اند چون هم ولی فقیه ایی مقتدر و شجاع که مجسمه تقوا هست داریم و هم هر روز در امر موشک و ادوات نظامی از روزهای گذشته مقتدرتر هستیم.
مسئولان محترم تخصیصا در عرصه بین المللی و دیپلماسی بین المللی این موضوع را دقت کنند که آمریکا یک نظان زورگوئی است و از نگاه این کشور همه دول و ملت ها غلام حلقه به گوش شان هستند ولی به فضل خداوند متعال نظام مقدس جمهوری اسلامی با تفکر انقلابی گری تحت عنایت ولی مطلقه فقیه در مقابل این تفکر چپاولگری سر خم ننموده و از هر گونه ذلت پذیری مبرا بوده و مثل همیشه با اقتدار و شجاعت تمام در مقابل این شیاطین سرسختانه مقابله خواهند کرد .
همه مان می دانیم که آنها برای محدود کردن پیشرفت های موشکی مان و محدود کردن قدرت دفاعی انقلاب اسلامی برنامه ریزی دارند و یک عده در داخل نظام هم همسو و همنوا با آنها می گویند که دنیای فعلی ما دنیای گفتمان هست نه دنیای موشک و پیشرفت موشکی و البته رهبری عزیز فرمودن که هر کسی چنین حرفی بزند اگر از روی ناآگاهی باشد که جهالت است و اگر از روی آگاهی باشد خیانت نموده است و اگر ما قدرت موشکی نداشته باشیم و ارگ ما قدرت دفاعی نداشته باشیم و ارگ ما از نظر دفاعی ضعیف باشیم حتما از سوی دشمنان نظام مورد هجمه قرار می گرفتیم و هیچ گونه ترحمی به این ملت نخواهند داشت همچنان که در دفاع مقدس دیده ایم چه بلائی بر سر می آورده اند .
امیر پوردستان فرمانده ی محترم نیروی زمینی ارتش  فرموده اند آنهایی که امروز می گویند ما موشک نمی خواهیم آن روز می گفتند که ارتش برای چه می خواهیم ؟ امروز آنهایی که سپاه را دستاویز حرف های غرب انجام داده اند قطعاً بدانند که لطمات بزرگی بر علیه ما ایجاد می شود . انفعال خوبی تا به حال در عرصه ی دیپلماسی برای عربستان انجام نگرفته . حداقل از این به بعد انجام شود . عذرخواهی که در مورد اعمال تمتع باید انجام می گرفت ، انجام نگرفته است .
اما آخرین عرضم فرموده اقتصاد مقاومتی . اقتصاد مقاومتی با این دیپلماسی لبخند فرق می کند . اقتصاد مقاومتی مفهوم و معناش در چیست ؟ معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی مطابق با روایت ائمه ی اطهار (ع) صحه گذاشتن به تولیدات داخلی است و قوی کردن محصولات درون می باشد و کمک به صادرات تولیدات ایران عزیزمان . نه ورود بی رویه محصولات خارجی که بعضی  به جهت  منافع شخصی بعضی ها انجام می گیرد.
 مجلس شورای اسلامی در این برهه از زمان چون رسالتش ریل گذاری است یکی از بزرگ ترین رسالت آنها دراین عرصه این است که بیایند قوانینی مدون در راستای سیاست هایی که از سوی ولی فقیه و ولی امر مسلمین در سال گذشته انجام گرفته مصوب نموده تا با کمک دولت در این امر خطیر کمک بزرگی جهت محقق نمودن اقتصاد مقاومتی نمایند تا در راستای  قانون دولت را به انجام این امر کمک کند چون دولت به تنهایی نمی تواند انجام دهد .
 اما چگونگی ایجاد اقتصاد مقاومتی؛ شناسایی ظرفیت های هر منطقه است . مثلاً فلان جا در کویر بروند کار  کشاورزی انجام دهد که نمی شود . ببینند در کجا کار کشاورزی و در کجا کار صنعتی و البته زود بازده انجام می پذیرد . این باید مدیریت شود . و این که ما شعار دهیم مشکلات با شعار حل نمی شود و رهبر عظیم الشأنمان هم در امر اقتصاد مقاومتی فرمود اقدام و عمل . مردم هم قاطعانه دراین امر در کنار شما ایستاده اند و به شما کمک می کنند .
فرهنگ استفاده از محصولات درون در جامعه باد ترویج گردد که نیاز هست به بسیج عمومی و همه باید دست به دست هم دهیم تا هم به دستور رهبری نظام عمل نمائیم و هم موجب پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.
البته به مدیران و مسئولان کارخانجات و موسسات و شهرک های صنعتی توصیه می شود تا در صدد تولید محصولی مرغوب قدم بردارند چون محصول خوب و مرغوب موجب این می شود تا مردم دیگر رغبت به خرید تولیدات خارجی نکنند.
دولت محترم با قرار دادن وام هایی با سود بسیار کم در اختیار این موسسات و مراکز صنعتی و اشخاص حقوقی جهت به وقوع پیوستن این امر الهی کمک برزگی در این امر مهم خواهند نمود تا ضمن جلوگیری از رانت خواری ها دست دلالان هم از این موضوع کوتاه خواهد شد و البته شهرک های صنعتی که مواجه اند با ورشکستگی به آنها نیز کمک بزرگی خواهند کرد و حقیقتا از این ورشکستگی نجات یابند.
و اما آخرین عرضم ایام کار کشاورزی است هم ضمن توصیه به منِ کشاورز و همه ی شما این که کشاورزی مان در مسیر تقوای الهی باشد کار بر اساس رضای الهی و دستور دین موجب برکت می شود. هم توصیه به عزیزان مان مسئولان امر کشاورزی بیاییم مشکلات کشاورزان مان را بررسی کنیم . بنده مکرر و مفصل گفتم مکانیزم کردن ادوات کشاورزی و کارخانجات و در اختیار گذاشتن کود و سم مرغوب به این بندگان خوب خدا کمک نمائیم .
و البته باید دقت نمائیم که همه ی این ها مدیریت شود و برنامه ریزی شود تا با تولید محصلات خوب و مرغوب کشاورزی کمک برزگی در  امر اقتصاد مقاومتی داشته باشیم