بازدید دهیاران بخش دشت سر از پروژه راه آهن برقی آمل +عکس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال نیوز ، مدیرعامل و اعضای شرکت تعاونی دهیاران بخش دشت سر از مراحل پیشرفت پروژه راه آهن برقی آمل- لاریجان-رودهن بازدید کردند.

مهندس مرتضی سربندی مدیر کارگاه پروژه راه آهن برقی آمل- لاریجان-رودهن گفت: این پروژه از لاریجان رد شده و به رودهن منتهی می شود و به قطعات مختلف تقسیم می شود که کل پروژه 135 کیلومتر است.

سربندی بیان داشت: این پروژه نقش بسزایی در ارتباط ایمن و ارزان بین تهران با مناطق شمال کشور (گلستان، مازندران و گیلان) خواهد داشت.

وی با اشاره به اتمام عملیات 3 کیلومتر از قطعه اول پروژه راه آهن برقی آمل لاریجان رودهن عنوان داشت: طرح و اجرای پروژه از مرداد سال 93 پس از عقد قرارداد با شرکت آباد راهان پارس با عملیات تجهیزات کارگاه و نقشه برداری از کل مسیر شروع گردیده و در ادامه با تایید نهایی مسیر و آزادسازی و خرید اراضی و تحویل زمین در 12 اسفند 94 در محدوه کیلومتر 17 تا20 عملیات خاکی و ساخت ابنیه فنی تمام شده است.

سربندی اظهارداشت: 20 کیلومتر قطعه اول پروژه با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد ریال و مدت اجرا 36 ماه می باشد.

مدیر کارگاه پروژه راه آهن برقی آمل- لاریجان-رودهن با اشاره به اینکه شرکت آباد راهان پارس به عنوان برنده قطعه دوم پروژه انتخاب شد که هنوز قرارداد آن ابلاغ نشد و با پیگیری نماینده مردم آمل در مجلس تلاش دارند تا سریع تر به ما ابلاغ شود گفت: انجام عملیات اجرایی قطعه دو پروژه از کیلومتر 20 در محدوده کیلومتر 18 محور هراز روبروی پارک جنگلی تا کیلومتر 25 بطول 5 هزار و 600 متر می باشد که در حدود 4 هزار متر تونل پیش بینی شده است  که در مرحله عقد قرارداد می باشیم.

سربندی با بیان اینکه شرکت ما طراحی و اجرای قطعه اول و دوم را برعهده دارد تصریح کرد: امیدواریم که قبل از پایان سال بتوانیم عملیات قطعه دوم را اجرایی کنیم.

وی با قدردانی ازتلاش های دکتر یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس در خصوص پیگیری و تسریع روند پیشرفت پروژه یادآورشد: قطعه سوم و چهارم پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی در حال گذاشتن مناقصه است.

سربندی با بیان اینکه در طول مسیر کل پروژه 83 دهنه تونل با مساحت های کوچک تر احداث خواهد شد بیان داشت: این تونل قوی تر از تونل های راه می باشد و قرارداد شرکت ما 3 ساله به شرط تملک است.