مدیران مدارس پژوهش محور و پژوهشگران اداره آموزش و پرورش آمل تجلیل شدند +عکس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال نیوز ، همزمان با هفته پژوهش  و با حضور معاونت دانشجویی دانشگاه مازندران، معاونت پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، مدیر و معاونین آموزش و پرورش آمل ، مدیران مدارس پژوهش محور و پژوهشگران اداره آموزش و پرورش آمل تجلیل شدند.

 دکتر محمد قنبری معاونت پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه علیرغم همه شعارها در امر توجه به پژوهش در ابتدای راه هستیم گفت: شاخصه اصلی توسعه در تمام دنیا پژوهش است و اگر پژوهش باشد پیشرفت و توسعه معنا پیدا می کند.

 وی افزود: پژوهش در زیر سقف و یا درون اتاق مدیران و در کلاس درس شکل نمی گیرد که خوشبختانه در 7 شهر مازندران 11 مدرسه پژوهش محور وجود دارد که پژوهش واقعی باید از مدیران مدارس شکل گیرد.

معاونت پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: بیش از 80 درصد معلمان علاقمند به پژوهش هستند و20 درصد اطلاعات پژوهشی دارند که در سامانه اطلاعات پژوهش سازمان مدیریت کشور در سال گذشته 610 نفر از معلمان ثبت نام کردند.

 قنبری بیان داشت: امسال این رقم تاکنون به 1100 نفر رسیده و تلاش بر این است که ضمن شناسایی معلمین پژوهشگر دانش آموزان پرسشگر و نقاد را پیدا کنیم.

دکتر فرزام فرزان معاونت دانشجویی دانشگاه مازندران با بیان اینکه تا فعالیت پژوهشی ریشه دار نشود کتاب و مقالات ریشه دار نخواهد بود گفت: متاسفانه در دانشگاهها بسیاری از دانشجویان دارای مدرک کارشناسی و غیره هستند ولی هنوز از الفبای اقتصاد، حقوق و اطلاع رسانی چیز زیادی نمی دانند.

وی با اشاره به نقش خیرین در تحقیق و پژوهش افزود: خیرین نقش آفرین هستند که باید فرهنگ سازی صورت گیرد تا این عزیزان به سمت حمایت از پژوهش سوق داده شوند.

معاونت دانشجویی دانشگاه مازندران با تاکید بر اینکه دانشگاهها امروز خود را می خواهند به نسل سوم برسانند بیان داشت: در نسل سوم دانشگاه کار آفرین است و آموزش ها با شرایط جامعه صورت گیرد و باید هدفمند کار انجام شود.

 حمید محمدنسب مدیر آموزش و پرورش آمل با بیان اینکه پژوهشگران طرح هایی که دارند عناصر اجرایی تبدیل به کار بخشی کنند گفت: مدیر اجرایی سرمایه ای کلان را به کاربخشی تبدیل کنند که در تفکر اعتقادی دین اسلام تاکید شد یک ساعت تفکر برابر با 70 سال عبادت می باشد.

 وی یادآورشد: براساس سند تحول آموزش و پرورش و سند چشم انداز نظام کشور ایران باید در منطقه از لحاظ علمی رتبه اول باشد.

مدیر آموزش و پرورش آمل یادآورشد: پژوهشگران معلم سرمایه های بی بدیل در آموزش و پرورش هستند که باید مورد حمایت و استفاده قرار گیرند.

محمدنسب با تاکید بر اینکه بیش از 100 سال هنوز نام آمل تغییر پیدا نکرده است ادامه داد: در هیچ دوره ای نبود که بدون عالم و دانشمند باشیم و480 نفر اندیشمند آملی در آمل، کشور و جهان اسلام مشغول خدمت هستند.

وی با تاکید بر اینکه نهاد آموزش و پرورش آمل توانست رتبه اول پژوهش‌ محوری استان را کسب کند، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید با توجه به برنامه سند تحول بنیادی و پژوهش ‌محوری به‌ طور آزمایشی این طرح در مدارس شهرستان در دستور کار و در حال اجرایی شدن است.

مدیر آموزش وپرورش آمل با بیان اینکه امسال در این عرصه حدود 456 مقالات علمی و آی اس آی از سوی فرهنگیان شهرستان ارائه شده است، افزود: معلولان دانش‌آموز این بخش نیز توانستند در این امر ورود یابند که با هماهنگی آموزش و پرورش مورد تجلیل واقع می‌شوند.

 ابراهیم پرسیان معاونت پژوهشی آموزش و پرورش آمل با بيان اينكه فرهنگيان آملی دارای پتانسيل خوبی در حوزه پژوهشی و علمی هستند افزود: با همت مديران مدارس و همكاران گرامی، در سال تحصيلی گذشته شهرستان آمل به عنوان شهرستان برتر در زمينه مدارس پژوهش محور و درس پژوهشی در استان انتخاب گرديد كه حاكی از جايگاه رفيع پژوهش در بين همكاران است.

معاون پژوهش و برنامه ريزی آموزش و پرورش آمل با اشاره به اينكه در دنيای امروز، دانايی يكی از محورها و شاخص های اصلی پيشرفت و تعالی جامعه به شمار می رود ابراز داشت: سنجش سطح دانايی به ميزان توليد و مصرف اطلاعات و گسترش دانايی به دسترسی سريع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

وی در پايان از همت و تلاش همكاران محقق و پژوهشگر و مولف كه توانستند در سطح بين المللی و ملی درخشش داشته باشند تشكر کرد.

درپایان نمایشگاه دست آورهای پژوهشی دانش آموزان آمل مورد بازدید قرارگرفت