از 40 استاد و دانشجوی پژوهشگر مرکز آموزش عالی بنت الهدی آمل قدردانی شد +عکس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کمال نیوز ، همزمان با هفته پژوهش و با حضور مسئول پژوهش دانشگاه فرهنگیان مازندران، مدیر آموزش وپرورش آمل، استاتید و دانشجویان از40 استاد و دانشجوی پژوهشگر مرکز آموزش عالی بنت الهدی آمل قدردانی شد.

 دکتر مهران عمادی مسئول پژوهش دانشگاه فرهنگیان مازندران با بیان اینکه مازندران با وجود 6 مرکز و پردیس در کشور جزو استانهای نمونه می باشد گفت: استان مازندران دارای قابلیت ویژه و منحصر بفردی می باشد و تمام تلاش ما این است که در دانشگاه فرهنگیان دانشجویانی را تربیت و تحویل دستگاه تعلیم و تربیت دهیم.

وی با بیان اینکه در سال 94 در بخش پژوهش شاهد افزایش 34 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم افزود: این افزایش در بخش های نشر کتاب، تولید فنون جدید، آثار مبانی پژوهشی می باشد که پژوهش جایگاه خاصی را بازکرده است.

  مسئول پژوهش دانشگاه فرهنگیان مازندران تاکید کرد: پژوهش در تمام سازمانها و مراکز دولتی نقش آفرینی کرده  و در دانشگاه و مدارس یک معنای دیگری را پیدا می کند.

عمادی یادآورشد: در دانشگاه فرهنگیان یافته های نظری با یافته های علمی در کنارهم قرار می گیرد و تمام دوره هایی که دانشجویان فرا می گیرند با تعلیم وتربیت آینده سازان مملکت سر و کار دارند.

وی با بیان اینکه سیاست کلی دانشگاه فرهنگیان سیاست تمرکز زدایی می باشد ادامه داد: قابلیت های خوبی درشهرستانهای مازندران وجود دارد که باید از این فرصت ها برای خلق ایده ها و کارهای جدید استفاده کنیم.

 مسئول پژوهش دانشگاه فرهنگیان مازندران خاطرنشان کرد: افرادی که در نظام آموزشی کارهای پژوهشی در قالب یک طرح تحقیقاتی انجام دهند از اعتبارات مالی برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته پژوهش در دانشگاه فرهنگیان مازندران از 23 لغایت 28 آذر برگزار می شود تصریح کرد: در این هفته برنامه های کارگاههای پژوهشی، مراسم تجلیل از اساتید و پژوهشگران، بازدید از فعالیت آثار پژوهشی سازمانها، حضور پژوهشگران در نماز جمعه ، رونمایی از سایت پژوهشی همراه با نمایش آرم دانشگاه ، رونمایی از میز گفتگو پژوهشگران و دیگر برنامه ها انجام می شود.

خانم زینت سقا سرپرست مرکز آموزش عالی بنت الهدی آمل با بیان اینکه ضرورت دارد نظام دانشگاه را از معلومات محور به اندیشیدن سوق دهیم گفت: پژوهشگران کشاورزانی هستند که دلها را شیار می کنند و جانها را شخم می زنند تا بذرهای معارف را برمزارع جانها بیافزایند ومی پرورانند و نهال وجود انسان را به جایی می رسانند که هریک شجره طوبی می شوند. 

 وی یادآورشد: همت و تلاش همکاران، اساتید و دانشجویان زحمتکش در این مرکز باعث شد که بتوانیم در سطح استانی و کشور خوش بدرخشیم و امید داریم که روزی برسد این مرکز به عنوان پایلوت کشور معرفی شود.

حمید گیلانی یکی از اساتید مرکز آموزش عالی بنت الهدی آمل با بیان اینکه پژوهش موتور محرکه ملت ها و بازوی نرم افزاری مدیریت اجرایی است گفت: قرار است در سند چشم انداز 1404، کشور ایران به عنوان 15 کشور علمی جهان شناخته شود.

وی با ابراز نارضایتی از اینکه سهم پژوهش و تحقیق در بودجه کشوری و تولید ناخالص ملی 1 درصد می باشد افزود: هزینه تحقیق در کشورهای پیشرفته برای هر شهروند در برابر کشور ما قابل مقایسه نیست.

 گیلانی با تاکید بر اینکه مدیریت اجرایی در چشم انداز به سرمایه اصلی پژوهشگر توجه ویژه ای داشته باشند بیان داشت: بهترین گلوگاه برای تحقیق و نهاد اثرگذار آموزش و پرورش است که نظام آموزش و پرورش در برنامه درسی رویکرد پژوهش محوری داشته باشد.

زهرا اکبرزاده دبیرهمایش و مسئول پژوهش مرکز آموزش عالی بنت الهدی آمل با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در این مرکز در امر پژوهش صورت گرفته است گفت: تشکیل کارگروه شهرستانی با موضوع کارورزی، تشکیل کارگروه با مدیران در خصوص کارورزی، حضور ریاست آموزش و پرورش در کلاس های ضمن خدمت  ، برگزاری کلاس ضمن خدمت اساتید و مدیران کارورز، جلسه گروه آموزشی با اساتید معارف، جلسه آموزشی با اساتید ، فراخوان دانشجویان علاقمند به شرکت در کلاس های ضمن خدمت، تشکیل کلاس ضمن خدمت اقدام پژوهی برای دانشجویان علاقمند، کلاس اقدام پژوهی، کارگاه ارزشیابی توصیفی، کلاس آزمون عملکردی توصیفی، کارگاه طراحی مواد آموزشی با حضور دکتر احمدی ، تشکیل کارگاه حفظ قرآن کریم با حضور استاد قاسم زاده و دیگر فعالیت ها صورت گرفته است.