اگرچه تغییر روند فعالیت روابط عمومی‌ها در سال‌های اخیر در مازندران به خوبی به چشم می‌خورد اما به نظر این روند هنوز در برخی روابط عمومی‌ها چندان محسوس نیست. اگرچه تغییر روند فعالیت روابط عمومی‌ها در سال‌های اخیر در مازندران به خوبی به چشم می‌خورد اما به نظر این روند هنوز در برخی روابط عمومی‌ها چندان محسوس نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، در سال‌های اخیر با تشکیل شورای روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در مازندران روند فعالیت روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی تغییر چشمگیری داشته است.

این روند موجب شده بود تا بخش مهمی از فعالیت‌های روابط عمومی‌ها که در حوزه رسانه‌ها صورت می‌گیرد دارای روند مناسبی شود.

اگر چه ایرادهایی در این زمینه هنوز وجود دارد، اما روابط عمومی دانشگاه غیرانتفاعی شمال آمل در این زمینه‌گوی سبقت را ربوده و هنوز از این جریان باخبر نیست و قرار نیست تغییری در روند فعالیت‌های چند ساله خود ایجاد کند.

این دانشگاه که عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه غیرانتفاعی شمال کشور را با خود یدک می‌کشد در محیطی زیبا پذیرای دانشجویان است، اما در حداقل دو سال اخیر هیچ ارتباطی از سوی روابط عمومی این مجموعه با رسانه‌ها صورت نگرفته است.

آمل که در جایگاه خود از خبرنگاران فعال بهره‌مند است، تک رسانه‌ای عمل کردن روابط عمومی‌های دستگاه‌های مختلف به ویژه دستگاه‌های فرهنگی را نمی‌پذیرد.

در مراسم تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه شمال که با حضور مدیرکل ارزیابی وزارت علوم برگزار شد تنها یک خبرنگار با دوربین و لوگو حاضر بود و خبری از دیگر رسانه‌ها نبود.

اگرچه مجموعه فرمانداری آمل و مدیر روابط عمومی وی از خبرنگاران فعال شهرستان برای حضور در این مراسم دعوت کرده بودند، اما خبرنگاران به دلیل رفتارهای غیرحرفه‌ای مسئول روابط عمومی این دانشگاه در این مراسم حضور پیدا نکردند.

حضور رسانه‌ها در برنامه‌های مهم شهرستانی نتیجه‌ای جزء اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه ندارد و عدم همکاری بخش مهمی چون روابط عمومی می‌تواند تمام عملکردها و نتایج حاصل شده در بخش فرهنگی چون دانشگاه شمال را زیر سوال ببرد.

در عصر ارتباطات و اطلاعات تک رسانه‌ای عمل کردن یک مجموعه نشان از ضعف ارتباطی و رسانه‌ای آن روابط عمومی دارد که به نظر می‌رسد در این زمینه باید با تغییر این روند، جوان‌گرایی و پویایی به این مجموعه افزوده شود.